וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אלקטרה צריכה: "כניסת אמזון לישראל היא יותר הזדמנות מאשר איום"

25.3.2018 / 15:00

במסיבת עיתונאים לקראת פרסום הדוחות הכספיים של החברה לסיכום 2017, טען זאב קלימי כי כניסתה של ענקית הסחר המקוון לישראל אינה מהווה בעיה עבור החברה: "הם יקנו מאיתנו מוצרי חשמל". על יציאתה מהקניונים: "החלטה שהוכיחה את עצמה"

צילום:אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS מהמסחר בבורסת תל אביב)

"אני מטיל ספק בכניסתה של אמזון לישראל באופן מיידי - לא בטוח שזה יקרה בשנתיים הקרובות". כך קבע הבוקר (ראשון) זאב קלימי, מנכ"ל חברת אלקטרה מוצרי צריכה מקבוצת אלקו, במסיבת עיתונאים שכינס במטה החברה בראשון לציון לקראת פרסום הדוחות הכספיים של החברה. קלימי התייחס לתוכניותיה של ענקית הסחר המקוון להקים מחסני הפצה בארץ ועל ההשפעות הצפויות על החברה שבניהולו.

"למדנו את שלבי הכניסה של אמזון למדינות ברחבי העולם", סיפר קלימי, והתייחס בדבריו למחקר שערכה החברה, לפיו תהליך כניסתה של ענקית השופינג אונליין למדינה מסוימת אורך מספר שנים, במהלכן היא מבצעת חקר שוק, מקימה אתר בשפה המקומית ומתחילה את פעילותה קודם כל בתחום הספרים. למרות זאת הודה כי חברות קמעונאיות שלא יפנימו כי עליהן להיארך לתחרות ברשת - לא ישרדו.

"אם אמזון תיכנס או לא - זה לא רלוונטי מבחינתנו", טען קלימי, "אנחנו בכל מקרה צריכים להתאים את החנויות שלנו למצב הנוכחי. אבל למוצרי אלקטרה יש שוק קטן בתחום האונליין, הרי מקררים ומכנות כביסה נמכרים בשיעור נמוך באינטרנט. למעשה, אנחנו יכולים להסתכל על אמזון כהזדמנות ולא כבעיה - הם יצטרכו לקנות מאיתנו מוצרי חשמל. בנוסף, אם מחירי הנדל"ן יירדו בגלל הכניסה שלהם, אני אהנה מזה. אנחנו לא חברת ביגוד. אנחנו קמעונאים רק בתחום מוצרי החשמל. אמזון תאפשר לי פלטפורמה נוספת וערוץ מכירה נוסף".

"אנחנו כבר נמצאים בתהליך מתקדם של התאמות בכל הערוצים לשינויים הצפויים בשוק בו אנו פועלים, לקראת כניסת אמזון", הוסיף קלימי, "בין היתר מדובר בצמצום שטחי מסחר בקניונים, פיתוח מודלים לשיווק מקוון, הטמעת טכנולוגיות, הקמת אתר סחר ופיתוח ערוץ הדיגיטל כזרוע מכירה משלים ו/או מקביל לסניפים".

זאב קלימי מנכ"ל אלקטרה צריכה. יוני רייף,
מנכ"ל אלקטרה, זאב קלימי/יוני רייף

"ההחלטה לצאת מהקניונים הוכיחה את עצמה"

קלימי התייחס למשבר החברה עם ענקית הטלפונים הסלולרית "וואוי". כפי שפורסם באחרונה בתקשורת, החברה הגישה תביעה של כ-80 מיליון שקל לאחר שהמו"מ בין הצדדים להפצת המכשיר בישראל הגיע למבוי סתום. "המשבר מעיד יותר מכל על הנחישות שלנו להציע לצרכן הישראלי את הצעת המכר האטרקטיבית ביותר - גם אם זה יעלה בהפסקת ההתקשרות עם היצרן", אמר קלימי.

בהמשך התייחס לדוחות הכספיים של החברה ברבעון הרביעי של 2017. "ברבעון הרביעי רשמנו הפחתה בסך של כ-25 מיליון שקל נטו בגין הנכסים הבלתי מוחשיים המיוחסים לפעילות ההפצה של מוצרי וואווי. להפחתה הייתה השפעה מהותית על ההפסד של החברה לרבעון הרביעי של שנת 2017, שהסתכם בכ-12.8 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת ההפחתה בגין נכסי וואוי, הייתה החברה רושמת ברבעון הרביעי של 2017 רווח נקי בסך של כ-12 מיליון שקל", הבהיר.

כיום מחזיקה אלקטרה צריכה בנתח של קרוב ל-20% ממכירות מוצרי החשמל בישראל, כמעט ללא נוכחות בקניונים, עם 57 חנויות תחת המותגים שקם אלקטריק ומחסני חשמל. "ההחלטה שקיבלנו לפני כשנתיים לצאת מכל הקניונים שלא מאפשרים לנו להרוויח, הוכיחה את עצמה. נכון להיום, מלבד 2-3 חנויות שנמצאות בקניון - אין לרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק נוכחות בקניונים, ושעורי הצמיחה והרווחיות של החנויות נמצאים בשיא של כל הזמנים", טען.

כשנשאל האם הוא ממליץ לכל רשתות השיווק לצאת מהקניונים, אמר כי בסופו של דבר הקניונים יצטרכו לעבור התאמה. "פרופיל החנויות יצטרך להשתנות", הודה, "כולם אומרים שהאינטרנט מאיים על הקמעונאות, אבל יכול להיות שהאינטרנט יציל את הרשתות והשוק יגיע לשיווי משקל חדש".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully