וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה נגד פייסבוק: "קפיצת מדרגה בפגיעה בפרטיות"

26.3.2018 / 8:30

בעקבות הגילוי על המידע שנאסף מפייסבוק על ידי חברת קיימברידג' אנליטיקה הבריטית על משתמשים, פתחה גם הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים בישראל בחקירה מנהלית. עו"ד לימור שמרלינג מגזניק: "חובתנו להגן על הזכויות של אזרחי ישראל"

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: ראיון עם בכירה ברשות להגנת הפרטיות בנוגע לפרשת פייסבוק)

פרשת פייסבוק הגיעה לישראל - וברשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים כבר נערכים לחקירה. "הודענו על חקירה מנהלית נגד פייסבוק, שמטרתה לברר האם בפרשה מעורבים גם פרופילים של משתמשים ישראלים והאם נעשה שימוש לא חוקי במידע של ישראלים". כך הצהירה עו"ד לימור שמרלינג מגזניק, מנהלת מחלקת קשרי ציבור וממשל ברשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, בראיון מיוחד למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS. לדבריה, "אני חושבת שזו חובתנו להגן על הזכויות של אזרחי ישראל במקרה הזה".

שמרלינג מגזניק הסבירה כי למרות שבסמכות הרשות לנהל גם חקירות פליליות, כרגע מדובר בחקירה מנהלתית בלבד. "אנחנו חוקרים את מה שנעשה בפרשה. זו חקירה של מסכת עובדתית. לפי מה שנחשף עד עתה בתקשורת ובמסגרת חקירות של עמיתינו הרגולטוריים בעולם, באנגליה ובארצות הברית, חברת קיימברידג' אנליטיקה העוסקת במחקר והשפעה פוליטית אספה מידע על משתמשים", הוסיפה, "לכאורה מדובר בעניין שבשגרה, אבל היה כאן משהו שמעיד על קפיצת מדרגה בפגיעה בפרטיות. האפליקציה אספה מידע גם על כל החברים של מי שאישר אותה - ללא הסכמתם".

עוד ציינה כי "נכון שפייסבוק היא רשת חברתית, וכל מי ששם בה מידע עושה זאת כדי להיות בקשר עם החברים שלו ועם הציבור. עם זאת, החקירה בודקת האם מה שקרה במקרה זה חרג מכך. פייסבוק, בתור זו שיצרה את הפעילות הזו, יש לה אחריות גם על פי החוק וגם על פי האתיקה שלנו כבני אדם", סיכמה.

מארק צוקרברג, מייסד, ומנכ"ל פייסבוק,  במהלך כנס מפתחי F8 בסן חוזה, קליפורניה, ארה"ב 18 באפריל 2018. רויטרס
מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג/רויטרס

נזכיר כי בשבוע שעבר נודע שחברת הייעוץ הפוליטי הבריטית קיימברידג' אנליטיקה עשתה שימוש בפרטים של 50 מיליון משתמשי פייסבוק, על מנת להשפיע על הבחירות בארצות הברית. בעקבות זאת דרשו הרשויות בבריטניה לבדוק את מאגר המידע והשרתים של החברה, שייעצה גם לדונלד טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully