וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד פריגת: משקה מנגו מכיל בעיקר רכז תפוחים

2.4.2018 / 9:00

תושבת חיפה רכשה משקה טבעי בטעם מנגו, אולם הופתעה לגלות שהטעם שונה לגמרי. רק כשקראה את האותיות הקטנות בחלק האחורי של המוצר, גילתה כי הוא מכיל בעיקר רכז תפוחי עץ וחומרי טעם וריח: "הטעיה בוטה". פריגת: "טרם קיבלנו את כתב התביעה"

צילום:ניב אהרונסון, אבי כהן, רויטרס עריכת וידאו:אביעד בללי

(בווידאו: דיווח מהבורסה בת"א במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

קונים שתייה קלה? בדקו טוב-טוב את האותיות הקטנות: בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה אתמול (ראשון) בקשה לאישור תביעה כתובענה ייצוגית בסך של כ-10 מיליון שקל נגד חברת מבשלות בירה בינלאומיות בע"מ, יצרנית פריגת. זאת, בשל "הטעיה בוטה", לשון התביעה, שלפיה מבצעת פריגת "בקשר למהות מוצר משקה קל טעם מנגו".

לטענת התובעת, סיהאם זינאתי (60) מחיפה, משקה המנגו של פריגת שרכשה מכיל בעיקר רכז תפוחים. על פי התביעה, מדובר בהטעיה ש"גורמת למעשה לצרכנים לקנות את המוצר, מתוך סברה כי מדובר במוצר מסוים על סמך 'האותיות הגדולות' והתמונה המודבקת על חלקו הקדמי, אך מדובר במוצר שונה מאוד ממה שסברו".

עוד טוענת התובעת כי "מספיק להתבונן במוצר, לראות את תמונת פרי המנגו המוטבעת עליו ולקרוא את המילים 'EXTRA מנגו', '99% פרי - כל המתיקות מהפרי' ו-'משקה קל טעם מנגו' ולשאול מה אמור הצרכן הסביר לחשוב אודות מהותו של המוצר ואיזה פרי מהווה 99% ממנו".

פריגת מנגו אקסטרה. צילום: יואב איתיאל,
משקה פריגת מנגו אקסטרה/צילום: יואב איתיאל
מנגו אקסטרה פריגת. צילום: יואב איתיאל,
רכז תפוחים - 64%. הכיתוב על גבי המוצר/צילום: יואב איתיאל

התובעת: היה צריך לכתוב את הרכיבים על חלקו הקדמי של הבקבוק

לדברי עורך הדין המייצג את התובעת, התביעה הוגשה על פי חוק הגנת הצרכן, חוק המכר, חוק החוזים, פקודת הנזיקין ועשיית עושר שלא במשפט

זינאתי מספרת כי עת ערכה קניות באחד מסניפי רשת סופר פארם בחיפה, רכשה משקה מנגו אולם הופתעה לגלות כי הטעם אחר. בשלב הזה קראה את האותיות הקטנות על גבי חלקו האחורי של הבקבוק, ומצאה את פירוט הרכיבים במוצר המוגמר: "מים, רכז תפוחי עץ (64%), רכז מנגו (35%), חומרי טעם וריח".

לדבריה, המשקה כלל בעיקר רכז תפוחי עץ, שאליו הוספו חומרי טעם וריח שנועדו להעניק לו טעם וריח של מנגו, "ללא הצלחה רבה", לדבריה, ובאופן שנכון יותר היה לכתוב על חלקו הקדמי של הבקבוק.

לדברי עו"ד רימון זינאתי, המייצג את התובעת, התביעה הוגשה על פי חוק הגנת הצרכן, חוק המכר, חוק החוזים, פקודת הנזיקין ועשיית עושר שלא במשפט. הוא מבקש מבית המשפט להכיר בתובענה כתביעה ייצוגית ולכלול בקבוצה המיוצגת את "כלל הציבור ו/או הלקוחות אשר במהלך 7 השנים שקדמו להגשת התביעה קנו את המוצר "משקה קל טעם מנגו - 420 מ"ל".

עו"ד זינאתי העריך כי לתביעה הייצוגית יצטרפו כמיליון איש, והתביעה חושבה לפי "נזק" בסך 8.90 שקלים - מחיר הבקבוק כפי ששילמה זינאתי בסופר פארם ועוד שקל עבור "נזק בלתי ממוני". יש לציין כי גורם בשוק המשקאות הקלים טוען כי המוצר קיים רק פחות משנה, לאחר שהושק ביוני אשתקד.

בשלב זה טרם הוגש כתב הגנה. מחברת פריגת נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה וכשיתקבל נגיב בהתאם".

שלט חוצות פריגת מנגו אקסטרה. צילום: יואב איתיאל,
מנגו אקסטרה/צילום: יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully