וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף המסע הזה תדעו אם אתם מאלה שמגיעים לכל בית בישראל

17.5.2018 / 8:13

זה התחיל בקריאה לתושבי פלשתינה לרכוש מחצבות ושימורים, נמשך בחרוזים שקידמו מכירת אנציקלופדיות ומסתיים, נכון לעכשיו, בסטטוסים בפייסבוק - כך שווקו לנו חיינו. כלומר, המוצרים שנמצאים בחיינו

טלפון ציבורי, ישראל. ויקיפדיה, Creative Commons
בעלי עסקים שרצו להתבלט, רכשו מודעה מרובעת וגדולה שהופיעה היכן שהופיע שם העסק לפי סדר הא"ב בספר הטלפונים/Creative Commons, ויקיפדיה

יותר מבני משפחה, ממבזקי חדשות ואפילו מסרטונים חמודים של חתולים רוקדים לצלילי שירי אירוויזיון, הדבר אליו נחשף האדם הממוצע יותר מכל הוא הפרסומות. גם אם מנסים להתעלם מהן - הפרסומות לא הולכות לשום מקום, הן רק מוצאות דרכים נוספות להגיע לעיניים ולאוזניים שלנו.

לפני קום המדינה, מר ישראל ישראלי קיבל הצעות מפתות לרכישת מוצרים, בין אם מדובר בפרסומות ברדיו, בעיתון או על ידי כרזות שמודבקות ברחוב. מוצרים כמו "סיגריות עתיד" ו"סיגריות עלייה" נאבקו על לב החלוצים האמיצים שאכלסו את פלשתינה מוכת הביצות.

רדיו ישן. GettyImages
הפרסומות לא הולכות לשום מקום, הן רק מוצאות דרכים נוספות להגיע לעיניים ולאוזניים שלנו/GettyImages

ישראלי זה הכי אחי

בהמשך, הגיעו הפרסומות שתובלו בפטריוטיות ועודדו את תושבי הארץ לרכוש מוצרים תוצרת הארץ. הוותיקים שבינינו זוכרים את כרזות "רק בננה עברית" של המחלקה החקלאית של האיגוד למען תוצרת הארץ, או את "מלבושינו מאריגי תוצרת ארצנו" של אתא. מוצרים ועסקים ישראליים סומנו בתו מיוחד שציין כי מדובר במוצרים שהם "תוצרת הארץ". פטריוטיות, אגב, הייתה רק תכונה אחת של הפרסומות. היו חברות שדאגו למקד את תשומת הלב במוצרים עצמם ובשירות שהן מספקות. קחו את אגד לדוגמה. "טוב שההגה בידיים של אגד" ו"סע בביטחון - סע באגד" שידרו לישראלים מסר אחד די ברור: לנהוג זה נחמד, לנסוע באוטובוס של אגד זה בטוח. ומהו הדבר הכי חשוב בדרכים אם לא לשמור על הבטיחות?

במרוצת השנים, פרסומות רבות נהנו משימוש בחריזה. פרסומות כמו "טמפו עדיף מכל תחליף", "בלי פניקה - יש בריטניקה" וכמובן: "העם החליט - קפה עלית", זכו לאהדה רבה ולפופולריות בשל החריזה שהפכה אותן לקליטות ונגישות. מתברר שגם בפרסומות, המראה החיצוני קובע. ואל תתנו לנו לדבר על "מרוצה גרוני וכן גם אני", "ואז נשתה מיץ פז" ו"הטובה מכולם המתאימה לכולם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פרסומת לצריכת בננות של המחלקה החקלאית. יחצ, אתר רשמי
הכרזות החינניות פינו את מקומן לאתרי אינטרנט/אתר רשמי, יחצ

הדרך להגיע לכל שרברב ולכל תופרת

בסוף שנות ה-60 הפכו ספרי הטלפונים והאינדקסים לדרך היעילה לחפש בעלי עסקים קטנים ובינוניים. בעל עסק שהיה נבון מספיק על מנת לפרסם את העסק במדריך, רכש לעצמו מקום - בדרך כלל שורה בסיסית שבה מופיע שמו ומספר הטלפון. הפרסום במדריך, נוסף לשיטת "מפה לאוזן" שעובדת עד היום, היוותה עוגן שיווקי טוב עבור העסקים הקטנים.

בעלי עסקים שרצו להתבלט, רכשו מודעה מרובעת וגדולה שהופיעה היכן שהופיע שם העסק לפי סדר הא"ב. בעלי עסק שרצו להתבלט במיוחד היו גם מכניסים למודעה תמונה שתמשוך את העין ומשפט קליט כמו "צליל יותר ממוסיקה". טוב, אולי "קליט" הייתה מילה מוגזמת מדי במקרה הזה.

והיו גם כאלה שלא הסתפקו במודעה מרובעת והחליטו לשנות את שמם - על מנת לקדם עצמם במדריך, נוספה לשם העסק התחילית "א.א" ובכך העסק "זינק" לראש הרשימה והיה הראשון שבו לקוחות פוטנציאליים היו נתקלים. בימינו בעלי עסקים מקימים לעצמם אתרים ועמודים ברשתות החברתיות ומעצימים את הנראות ברשת על ידי דיאלוג עם הלקוחות והצטרפות לאינדקסים מקוונים.

חפש אותי בראשון. כלומר, ברשת

אז כבר סיכמנו שפרסומות הן הדבר שהאדם הממוצע נחשף אליו הכי הרבה. היכן זה קורה? היכן לא. שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה, סמסים במכשירים הסלולריים ועוד היד נטויה. שינוי דרסטי אחד מתרחש מול עינינו בעשור האחרון: העיתונים, שפעם הוצפו בפרסומות הכי מפתות והכי אפקטיביות, איבדו את מעמדם לטובת האינטרנט. זה לא מפתיע. כולם נמצאים באינטרנט וכולם משתמשים באינטרנט. תחשבו על זה רגע, מתי בפעם האחרונה התקשרתם לשירות הטלפוני 144 ולא בדקתם באתר b144 מספר טלפון שהייתם ממש חייב לדעת באותו הרגע?

העידן הדיגיטלי מאפשר לעסקים קטנים ובינוניים להיראות כמו העסקים הגדולים, ולהגיע למגוון עצום של קהלים, והכול בזכות אתרים מושקעים, קידומים ברשתות החברתיות וקידומים במנועי החיפוש. ישנם לא מעט עסקים קטנים ובינוניים שצמחו באינטרנט והתרחבו בזכות הנגישות שהרשת מאפשרת.

האינטרנט, מעצם היותו הממלכה הקסומה והאגדית של דברים מגניבים שאפשר למצוא, ובכן, רק באינטרנט, הפך להיות היעד הבא של הפרסומות גם בגלל שהוא מאפשר שפה קלילה וזורמת. החריזה שראינו קודם? היא הפכה למשהו פרוע ומהנה. כל סמארטפון הוא מצלמה ומצלמת וידאו, יש תוכנות עריכה ואפליקציות לסרטונים ותמונות כך שאפשר לשדרג את האתר או הנראות ברשת בקלות ובנוחות.

האם אתם יכולים לדמיין לעצמכם כרזת פרסומת למופלטה באמצע חג הפסח? בעמוד הפייסבוק המעט משוגע של b144 הופיעה ספירה לאחור עד לחזרת הבצק המענג. זכרו, פחמימות הן חבר.

כן, מהפכת האינטרנט טובה לא רק לתאגידים בעלי הממון, אלא גם, ואולי בעיקר, לעסקים הקטנים, אלה שפעם החשיפה שלהם הגיעה מהשלט ברחוב או ממודעה מאירת עיניים. כיום, הם נגישים לכל אחד באמצעות האתר שלהם או באמצעות אינדקסים עוצמתיים כ-b144. חלפו הימים שבהם היינו מדפדפים ונתקלים ב"א.א.ובניו אינסטלציה", כיום פשוט נכנסים לאינדקס בעלי המקצועות ובוחרים מתוך השפע. זה טוב ללקוחות וטוב לבעלי העסקים הקטנים.

הנה דוגמה קטנה לשינוי הגדול שכולנו מכירים. ב-2007 התקבלו במוקד 144 כ-71 מיליון שיחות. ב-2008 הוקדם האינדקס האינטרנטי b144 וכמות השיחות למוקד ירדה ל-66 מיליון. ב-2017, עשר שנים בלבד אחרי, ישנם מיליוני קליקים בעקבות חיפוש באתר b144 לעומת כ-14 מיליון שיחות למוקד. הכול קורה באינטרנט.

נתוני בזק מוקד קולי מול אתר b144. יחצ,
נתוני בזק מוקד קולי מול אתר b144/יחצ

המקום הנכון לעסק שלכם

אבל לא מדובר רק באינדקס חיפוש, אלא בהרבה יותר מכך. ב-b144 יש עשרות אלפי עסקים שמכבר ממזמן לא עושים רק פרסום באינדקס, אלא התפתחו ממנו לקמפיינים בגוגל ובפייסבוק במגוון דרכים - מיצירת סרטוני תדמית ועד הקמת מועדוני לקוחות, תוך שהם נעזרים בחבילות השיווק הדיגיטלי לעסק והטבות ייחודיות.

ויש עוד יתרון לרשת, כזה שלא קיים בלוחות המודעות הגדולים והמרשימים. הפרסומת לא ממש עבדה? בקליק אחד הפיאסקו נעלם, בזמן שמודעה ענקית יכולה לבלות בצומת מרכזי שבועות רבים. ככה זה בעידן הדיגיטלי, הכול עובד מהר ובקלילות.

המהפכה שיצר האינטרנט בתחום, מבאנרים, דרך תוכן שיווקי ועד לפרסומות מותאמות אישית, היא צעד חדש בתחום שבו כולנו צועדים. עולם הפרסום לא תלוי בכך שנקנה עיתון, נעבור ליד שלט ברחוב או נדליק את הרדיו, הוא נמצא בסמארטפון שלנו או במחשב האישי, בכל זמן ובכל מקום.

רק הזמן יאמר מה יהיה השלב הבא של הפרסומות. בהחלט יכול להיות שהטרנד הבא בעולם השיווק מומצא ממש ברגעים האלה. בינתיים אפשר רק לחפש אותו. באינטרנט כמובן.

בזק Cloud. אתר רשמי
מהפכת האינטרנט טובה לא רק לתאגידים בעלי הממון, אלא גם, ואולי בעיקר, לעסקים הקטנים/אתר רשמי
וואלה! NEWS בשיתוף b144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully