וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעלות על הקטר: כך תוכלו לבנות קריירה בהייטק

גיל עדני

6.5.2018 / 8:10

שכר גבוה, תנאים ועבודה מאתגרת - ההייטק מושך צעירים רבים וגם עובדים המבקשים להחליף קריירה. מהם המסלולים השונים המאפשרים קבלה לעבודה בתחום? מדריך

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS מהמסחר בבורסה בתל אביב)

עבודה בחברת הייטק נתפסת כחלום עבור רבים: חיילים משוחררים, צעירים אחרי הטיול הגדול, בעלי תואר ראשון שמחפשים להשתלב במקצוע מסוים או שנמאס להם מהמקצוע בו הם עוסקים ולכן שוקלים לעשות הסבת מקצוע. כל אלו שואלים את עצמם: מהי הדרך הקצרה והנכונה ביותר עבורי להשתלב בעבודה מאתגרת, מספקת ומכניסה בעולם ההייטק ומהם התפקידים שאוכל להשתלב בהם?

לפניכם השלבים הנכונים לבניית קריירה בעולם ההייטק. נסביר מאיפה מתחילים ומהן הדרכים האפקטיביות והיעילות ביותר להשיג את המטרה.

1. לימודים לתואר ראשון

הדרך "המסורתית" היא רכישת תואר ראשון בתחומי מדעי המחשב. מדובר בהיקף לימודים של בין 3 ל -4 שנים. היתרון הגדול של תואר ראשון הוא שבסופו של דבר תצאו לשוק כשבידך תואר ממוסד אקדמי מוכר ומכובד. אולם לא מעט אוניברסיטאות ומכללות דורשות ציון פסיכומטרי וממוצע בגרויות גבוהים. הדבר דורש לעיתים קרובות תהליך ארוך של שיפור ממוצע הבגרויות ולמידה לבחינת הפסיכומטרי עד להשגת הממוצע הרצוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
תואר ממוסד אקדמאי מוכר. אוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

2. ניסיון מקצועי צבאי

אם סיימתם שירות ארוך ביחידות טכנולוגיות מובחרות כגון: 8200 או ממר"ם, זו בהחלט נקודת פתיחת טובה עבורך לכניסה לעולם ההייטק. הכשרה ביחידות צה"ל נחשבת בעיני המעסיק לניסיון ראשוני לכל דבר ובוודאי למועמד בעל פוטנציאל גבוה בכל הנוגע לתחום. צה"ל נחשב לאפיק הכשרה מרכזי של עובדים לתעשיות ההייטק הישראלית כיום. עם זאת, מרביתנו לא שירתנו ביחידות אלו. ועדיין, אין זה אומר שאנחנו צריכים לוותר על החלום.

3. הכשרה מקצועית ממוקדת

זהו אפיק פופולארי נוסף הצובר תאוצה בשנים האחרונות, זאת בשל התפתחות תחום ההייטק והביקוש לכוח אדם איכותי ומיומן. ביקוש זה הביא להקמתם של בתי ספר מקצועיים ייעודים להכשרות בתחומי ההייטק השונים. לעומת העולם האקדמי - כאן התעודה מקצועית ולא אקדמית. היתרון הגדול הוא שמדובר בהכשרות קצרות וממוקדות, עם אפשרות לשלב עבודה במקביל ללימודים. כך, המסלול לקריירה נחשקת קצר הרבה יותר.

4. איך תדעו אם אתם מתאימים לתחום

עולם ההייטק מורכב ממקצועות ומאפיקים שונים ועל מנת להבין מהו התחום המתאים לכם ביותר, תוכלו להתחיל בתחקור עצמי על ידי שאלות מנחות כגון: האם מספרים זה הצד החזק שלי, כשהייתי בתיכון עשיתי 4-5 יחידות מתמטיקה, מהי רמת האנגלית שלי, האם בתיכון סיימתי 4-5 יחידות, האם אני אוהב לכתוב, יש לי יכולת וורבאלית גבוהה, יש לי חוש אסתטי מפותח?

בוודאי שמתם לב שישנה חלוקה מאוד ברורה בין המקצועות הריאליים והמקצועות ההומניים, בהתאם לאופי השאלות. חלוקה זו תאפשר לכם להבין פחות או יותר באילו מקצועות כדאי לכם להשתלב. אין זה אומר שאם אתם אדם הומני לא תוכלו להשתלב במקצוע ריאלי ולהפך, אך בדרך כלל אנו נוטים ללכת עם האינטואיציות שלנו ועם התחושה האישית, כמו גם בהתאמה לתכונות הדומיננטיות שלנו שאנו יודעים שיסייעו לנו להצליח ואף ליהנות מעבודתנו.

5. פגישת ייעוץ מול יועץ לימודים מקצועי

אחרי שביצעתם מחקר על התחום ובחרתם היכן תעדיף ללמוד: מוסד אקדמי או בית ספר מקצועי, גשו לפגישת ייעוץ כדי לקבל הסבר מקיף אודות התחום אותו אתם מעוניינים ללמוד, אפשרויות התעסוקה שלכם אחרי הלימודים, עלות ההכשרה ועוד. כדאי לוודא בתום הפגישה שבידיכם כל המידע הנדרש לכם על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

סטודנט. ShutterStock
אפשר להתנסות בשיעורים לפני התשלום על הקורס/ShutterStock

6. התנסות מעשית במספר שיעורים

במוסדות המאפשרים זאת, כדאי להיכנס למספר שעורי ניסיון לפני תחילת המסלול המלא. ישנם בתי ספר שבהם שלב זה הוא הכרחי לתחילת הקורס, מכיוון שמדובר בשלב בדיקה ממשי שמטרתו לוודא שאכן תוכלו להתמודד עם החומר הנלמד. רק לאחר שלב זה תשלמו עבור הקורס ותתחילו את הלימודים בפועל. ההתנסות המעשית בלימודים היא קריטית עבורכם וכדאי לכם לנצל אותה ולהשקיע בה את מירב היכולות שלכם, במקרה ואתם מאוד רוצים ללמוד את התחום שבחרתם. במקרה שלא תעברו את השלב הזה, לא תוכלו להשתלב בלימודים במוסד שבחרתם.

7. עזרה במציאת עבודה

אם בבתי ספר הדואגים להשמה, ואם באקדמיה שם פועלות יחידות השמה עבור הסטודנטים - זהו שלב חשוב ביותר שיש לדאוג לו בסמוך לסיום הלימודים. בשלב זה יינתנו דגשים וסיוע במגוון רחב של נקודות קריטיות במציאת עבודה לכל מוסד תוכנית השמה ייחודית לו, החל מבניית מסמך קורות חיים בצורה נכונה, הכנה לראיונות עבודה, הכוונה למשרות אתה אליהן אתם יכולים להגיש מועמדות, הכנה לבחינות הסמכה בארגונים הדורשים זאת ואף הגשה לבחינות הסמכה בינלאומיות המוכרות בעולם והמאפשרות למי שמעוניין לפתח קריירה בינלאומית לעשות זאת ועוד.

8. נטוורקינג וקשרים

קשרים הם לא מילה גסה. היעזרו בכל מה שיש ברשותכם: קרוב משפחה שעובד בתחום, חבר ילדות או סתם מכר רחוק. אין לכם מזל ואתם לא מכירים אף אחד שיכול לעזור לכם? בנו את רשת ההיכרויות שלכם לבד. היום בעידן הרשתות החברתיות זה פשוט יחסית ובהחלט אפשרי. חפשו קבוצות רלוונטיות בפייסבוק ובלינקדאין והצטרפו אליהן. אל תשכחו להיות פעילים עד כמה שאפשר. צאו מהבית לכנסים, לוועידות ולמפגשים שונים שם נמצאים אנשים מהתעשייה הרלוונטית. פתחו מיומנויות של נטוורקינג והשתמשו בהן ללא כל בושה. זה מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש.

הכותב הוא רו"ח ומשפטן, מנכ"ל HackerU - המרכז להשמה והכשרת עובדים בתחומי ההייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully