וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המקוצר לאקזיט הכי חשוב בחיים שלכם

10.5.2018 / 8:08

היציאה לגמלאות יוצרת מציאות חדשה. בני השישים הם בעלי ניסיון מקצועי עצום, מרץ ואנרגיה ומחוברים גם לעולם הדיגיטלי, אולם כדי לשמור על רמת חיים נאותה או לפתוח בקריירה שנייה עליהם להיערך לכך פיננסית מבעוד מועד. כך תעשו זאת נכון

ערימת מטבעות של שקלים. ShutterStock
היציאה לגמלאות יוצרת מציאות חדשה ועלינו להיערך לקראתה/ShutterStock

אנחנו עובדים ועובדים במשך שנים על גבי שנים, עד שמגיע הגיל שבו אפשר להפסיק, ולהתחיל לחיות קצת אחרת. גיל היציאה לפנסיה בישראל עומד כיום על 67 לגברים ו-62 לנשים, ולגיל הזה יש משמעות גדולה. תוחלת החיים העולה, השינויים החברתיים והכלכליים יחד עם מציאות גלובלית דינמית מחייבים את אלה שעתידים לצאת לפנסיה להיערך לשינוי הגדול בחייהם.

היציאה לגמלאות יוצרת מציאות חדשה. בני השישים הם בעלי ניסיון מקצועי עצום, מרץ ואנרגיה ומחוברים גם לעולם הדיגיטלי, אולם כדי לשמור על רמת חיים נאותה או לפתוח בקריירה שנייה עליהם להיערך מבעוד מועד לרגע.

מדוע נדרש תכנון מיוחד לקראת פרישה? במועד הפרישה כל החיסכון הפנסיוני שנחסך במשך כל שנות העבודה משתחרר לפורש. הסכום שנחסך מחייב את הפורשים לשורה של החלטות הקשורות לתחום המיסוי ולאופן קבלת התשלומים. מדובר במאות אלפי שקלים ויותר - כסף יקר שאמור לממן אותנו בשנים שלאחר פרישתנו.

אז מה עלינו לעשות כדי להגיע מוכנים לרגע שבו נצא לפנסיה?

פגישת ייעוץ עם בנקאי. ShutterStock
ללא ייעוץ נכון מבעוד מועד עלולים הפנסיונרים לעתיד להפסיד כסף רב/ShutterStock

שנה לפני הפרישה: זה הזמן לתאם פגישת ייעוץ פנסיוני ולקבל מידע על המוצרים הפנסיונים שלו. ללא ייעוץ נכון מבעוד מועד עלולים הפנסיונרים לעתיד להפסיד כסף רב, לעתים עשרות אלפי שקלים ויותר, ולפגוע ברמת חייהם העתידית בעקבות ההחלטות השגויות. היועץ הפנסיוני ימפה יחד אתכם את ההוצאות וההכנסות הצפויות בפנסיה ואילו מסים יהיה עליכם לשלם, שכן כספי פיצויים ופנסיה חייבים במס. כך, אחרי שתחשבו הכנסות דוגמת פנסיה, קופות גמל, ביטוח לאומי וחסכונות צבורים, ותקזזו מהם הוצאות דוגמת שירותי בריאות, תרבות ופנאי, עזרה לילדים ומסים, תדעו לקראת מה אתם הולכים.

שלושה חודשים לפרישה: אם אתם שכירים, זהו העיתוי לפנות למעסיק כדי לקבל מידע על כספים נוספים שיעמדו לרשותכם כגון פדיון ימי מחלה, מענקי פרישה וכספי פיצויים.

עם היציאה לפנסיה: לתאם פגישת ייעוץ לתכנון פרישה מעבודה עם יועץ פנסיוני מומחה לפרישה. יחד איתו תוכלו לשרטט תכנון לטווח ארוך, שכולל הוצאות צפויות ומשאיר ממון להוצאות לא צפויות, וזאת בהתאם לנתוני הפתיחה ורמת החיים שלכם.

אם אתם מתכוונים לעבוד כפנסיונרים, קחו בחשבון שעליכם לעשות תיאום מס שכן אתם עובדים במקביל לקבלת קצבת הפנסיה, ויועץ פנסיוני יכול לעזור לכם לחשב את כדאיות המהלך ולומר אם במקרה הפרטי שלכם חלק מהפנסיה עשוי להיות פטור ממס.

עם קבלת תעודת "אזרח/ית ותיק/ה": תעודת אזרח ותיק מונפקת אוטומטית ונשלחת לזכאים בסמוך להגיעם לגיל הפרישה. אתם תהיו זכאים להנחה בארנונה, בתחבורה הציבורית ובכניסה למקומות ואתרים שונים של בילוי ובפנאי. כדאי גם לבחון האם תעודה זו מקנה לכם הנחות והטבות בתחומים שונים בהתאם לרקע האישי שלכם, דוגמת בריאות, דיור, סיעוד ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הצעד שיוציא אתכם לפנסיה בצורה נכונה

בנק הפועלים מציע שירות לכלל השכירים במשק, במסגרתו יסייעו יועצי הבנק בתכנון התיק הפנסיוני של עובדים המתקרבים לגיל פרישה ויסבירו ללקוחות את כלל זכויותיהם לקראת הפנסיה.

במסגרת הייעוץ, הפורשים נהנים ממספר שירותים חשובים ביותר: השירות הראשון מתמקד בקבלת ייעוץ לתכנון פרישה בתשלום מס מינימלי. הייעוץ ניתן על בסיס הבנה מקצועית והיכרות יסודית עם מאפייני הקופות וחוקי המס השונים, כאשר יועץ הבנק יעזור לכם למצוא פתרונות מס האפשריים לשימוש. השירות שני כולל חלוקה ראויה של סכום הכסף שצברתם, המתבססת על אבחון נכון של הצרכים והמטרות שלכם לשנים הבאות.

השירות השלישי שם דגש על התהליכים הטכניים. בשלב זה היועץ הפנסיוני יסייע לכם למלא סדרה של טפסים ותהליכים עבור פקיד השומה וזאת בהתאם להחלטות שקיבלתם בשיחת הייעוץ. השירות הרביעי הוא בניית תיק הון אופטימלי, תוך ניצול התקנות והכללים המתאימים לפורש לאחר גיל הפנסיה, בהתייחס לגיל וניהול סיכונים מותאם (כולל הפקדות לתיקון 190).

יציאה נכונה לפנסיה מבחינה פיננסית תאפשר לכם לנצל את הכסף שצברתם בעמל רב במשך השנים בצורה יעילה ומהנה. תכנון נכון וליווי של יועץ פנסיוני מומחה בתחום יהפכו את היציאה לפרישה לקלה וכלכלית יותר. בהצלחה!

לתאום פגישה אנא צרו קשר בטלפון 6752*

למידע ופרטים נוספים הקליקו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully