וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הממשלה אישרה הסדרת קרקעות במזרח ירושלים

מאיה הרדצ'נסקי

13.5.2018 / 13:51

יום לפני העברת השגרירות האמריקנית לעיר אישרה הממשלה תוכנית רישום והסדר מקרקעין שיזמה שרת המשפטים יחד עם העירייה. לתוכנית יוקצו 50 מיליון שקל

עסקים מוזנחים במזרח ירושלים - אייטם מיה הורודיצ'אנו. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
מזרח ירושלים/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

לראשונה מאז ההחלה הרשמית של ריבונות ישראלית במזרח ירושלים, אישרה הממשלה היום (ראשון) תוכנית רישום והסדר מקרקעין בהובלת אגף רישום והסדר מקרקעין במשרד המשפטים. את המהלך החלה שרת המשפטים שקד לפני כשנה בשיתוף עם עיריית ירושלים.

במסגרת הסדרת המקרקעין, כל הטוען לבעלות על הקרקע יוכל להגיש תביעה לפקיד ההסדר. במידה ויתקבלו טענות סותרות, ההליך יועבר להכרעת ביהמ"ש, כפי שדורש החוק.

אגף רישום והסדר המקרקעין החל בחודש האחרון בביצוע למעשה של הסדרת מקרקעין במזרח העיר בבית חנינה, צור באהר והר הצופים. החלטת הממשלה כעת תעמיק משמעותית את התוכנית: על פי הצעת המחליטים, לפחות 50% מהסדרת רישום המקרקעין במזרח ירושלים יוסדרו עד סוף שנת 2021. היתר יוסדרו עד שנת 2025. לשם כך הממשלה תקצה 50 מיליון שקל. הסדרת רישום המקרקעין ילווה באמצעות צוות בראשות מנכ"לית משרד המשפטים ובהשתתפות נציגי המשרדים הרלוונטיים. אחת לשנה הצוות יבחן את מידת ההתקדמות בשטח.

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ואיילת שקד ה15 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
שרת המשפטים איילת שקד/ראובן קסטרו

במקביל יוקם צוות בראשות ראש מינהל התכנון במשרד האוצר ובהשתתפות נציגי המשרדים הרלוונטיים, כמו משרד המשפטים ועוד. מטרתו תהיה לבחון דרכים למניעת ופתרון חסמים בתחום התכנון ובנושא התחברות לביוב ומים בשכונות מזרח ירושלים. כחלק מהתכנית יוקמו גם אזורי תעשייה בני לא פחות מ-260 דונם. משרד ירושלים ומורשת יפעיל צוות לשיתוף הציבור שיהיה אמון על ביצוע הפעולות ליישום ההחלטה בהסכמה, ככל הניתן, עם תושבי מזרח העיר.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי "יום לפני חיזוק ירושלים באמצעות העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, ולאחר שחלפו עשרות שנים מהחלת הריבונות הישראלית במזרח ירושלים, אנחנו מעצימים את העיר ומחילים בפועל את הריבונות באמצעות התכנית להסדרת המקרקעין במזרח ירושלים, כפי שקיים בכל מקום מוסדר אחר בישראל. מעבר לכך, הדבר חשוב גם לתושבי מזרח העיר: בהיעדר מהלך כזה, בעלי הזכויות על הקרקע מנועים מלמצות את זכותם עליה, לרבות הנפקת היתרי בניה. ריבונות וטובת התושבים מגיעות יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully