וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פערי מחירים של 300%: בדקנו כמה עולות הגבינות במקרר שלכם

15.5.2018 / 7:15

לקראת חג השבועות, סיירי המועצה הישראלית לצרכנות בדקו מה השתנה בשוק הגבינות, איפה ירדו המחירים, מי מוכר את הגבינה היקרה ביותר וכמה עולה סל המוצרים הזול בארץ

חמש עובדות על גבינה/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על גבינות)

רגע לפני שחג השבועות מתחיל, סיירי המועצה הישראלית לצרכנות בדקו איפה כדאי לקנות גבינות בחג הקרוב, וכמה גדולים הפערים בין רשתות המזון. מי שסל הקניות שלו מורכב בעיקר ממוצרי חלב, למד שמדובר באחת הקטגוריות היקרות מבין פריטי המזון. הנתונים הופקו על ידי "פרייסז" מתוך מאגר המחירים שמעלות הרשתות עצמן ונכונים למועד הבדיקה. מחירה של גבינה איכותית בודדת יכול לטפס לעשרות שקלים ואף מאות כשמדובר במספר מוצרים. הבדיקה נערכה בשבועיים האחרונים, בין גבינות איכותיות, ברשתות שמוכרות את מרבית המוצרים.

נתחיל במוצר היקר ביותר: קממבר איזיני סנט מור היא הגבינה עם המחיר הגבוה ביותר בשוק. מחירה 34.90 שקלים ל-250 גרם, ובמחיר הזה ניתן למצוא אותה ברשתות סאלח דבאח וסטופ מרקט. החדשות הטובות הן שלא חייבים לשלם כל כך הרבה. רשת מחסני השוק מוכרת את אותו המוצר ב-8.45 שקלים בלבד - פער מדהים של 313%.

הבאה בתור, גם כן בפער של מאות אחוזים, גבינת ברי מרובעת איזיני סנט מור במשקל 220 גרם. היא נמכרת ב-32.90 שקלים ברשת סאלח דבאח, פער של 268% מהרשת הזולה ביותר, מחסני שוק, שם הגבינה נמכרת ב-8.95 שקלים בלבד. עוד ברשימה, גבינת פטה מעודנת מחלב עיזים, 16% שומן של משק צוריאל במשקל 200 גרם. רשת חצי חינם ויוחננוף מוכרות את המוצר ב-9.90 שקלים, לעומת רשת סטופ מרקט, שם תשלמו על הגבינה 26.50 שקלים, פער של 168%.

פער גדול נמצא גם בין רשתות השיווק במחירי גבינת ריקוטה בסגנון איטלקי. הגבינה במשקל 400 גרם, 5% שומן, נמכרת ב-21.90 שקלים ברשת השיווק קשת טעמים, לעומת רשת רמי לוי, שם מוכרים את הגבינה ב-8.60 שקלים. פער של 155%.

לטבלת המחירים המלאה של מחירי הגבינות המיוחדות - לחצו כאן

לחמניות במילוי גבינות וזעתר. נמרוד סונדרס,
פערים של מאות אחוזים. שבועות/נמרוד סונדרס

איפה נמצא סל המוצרים הזול ביותר בישראל?

ירידת המחירים אמנם משמחת, ובהחלט מעודדת רכישה לפני החג, אבל בניגוד לסופגניות ומצות שקונים בדרך כלל סביב החג, גבינות אנחנו צורכים כל השנה וזמן התפוגה שלהן קצר. מה יקרה ביום שאחרי? כמה נשלם במוצאי החג? כנראה שאת המחיר המקורי

פערי מחיר משמעותיים מצאנו גם בין הגבינות הפופולריות. כך למשל, 500 גרם גבינת כנען 5% שומן של תנובה, המשמשת בעיקר לבישול ואפייה, נמכרת ב-15.95 שקלים ברשת חצי חינם. לעומת זאת, ברשת סטופ מרקט מחירה 23.70, פער של כמעט 50%. גם מחירי הלאבנה שונים משמעותית בין רשתות השיווק; לאבנה עם שמן זית וזעתר 10% של שטראוס במשקל 400 גרם עולה 9.90 שקלים ברשת סאלח דבאח לעומת 15.60 שקלים ברשת שופרסל שלי, פער של 58%.

נפוליאון, גבינת השמנת הפופולרית של תנובה בטעם טבעי 16%, במשקל 225 גרם היא דוגמא נוספת. ברשת יינות ביתן הגבינה עולה 8.90 שקלים, לעומת 14.50 שקלים ברשת שופרסל שלי, פער של 63%.

אז איפה הסופר הזול ביותר ומתי כדאי לקנות את המוצרים לחג? המועצה לצרכנות בנתה סל מוצרים לשבועות, הכולל פירות, גבינות, יין, פסטות, מוצרי אפייה ובצקים, והשוותה מחירים במהלך השבועיים האחרונים לפני החג. החדשות הטובות הן שנרשמה ירידת מחירים במרבית רשתות השיווק. החדשות הפחות טובות, המחירים רחוקים מלהיות אחידים.

כך למשל ברשת חצי חינם נרשמה ירידת המחירים הגדולה ביותר בין הרשתות - 24%. במקום השני רשת מחסני שוק עם ירידה של 21%, ורשת מגה בעיר הציגה ירידה של 19% במחירים. במקום האחרון רשת סטופ מרקט, פרש מרקט, וסאלח דבאח, עם ירידה של 5% בלבד במחירים לפני החג.

וכמה עולה סל המוצרים היקר ביותר אחרי ההוזלות? 720 שקל בסטופ מרקט, 711 שקל במגה בעיר ושופרסל שלי ו-708 שקל ברשת אלמשהדאוי קינג סטור. אז איפה בכל זאת כדאי לקנות ומי הכי זול? בפער גדול מכולם, רשת רמי לוי, היא הזולה מכולם. סל המוצרים עולה 568 שקל, אחריו רשת שוק מהדרין 617 שקל, ורשת יוחננוף - 625 שקל.

ירידת המחירים אמנם משמחת, ובהחלט מעודדת רכישה ערב החג, אבל בניגוד לסופגניות ולמצות שקונים בדרך כלל סביב המועד עצמו, גבינות אנחנו צורכים כל השנה וזמן התפוגה שלהן קצר. מה יקרה ביום שאחרי? כמה נשלם במוצאי החג? כנראה שאת המחיר המקורי. מה שבטוח, נגלה בקרוב מאוד.

ירידת מחירים לקראת שבועות ברשתות השונות. המועצה לצרכנות,
ירידת המחירים ברשתות לפני החג/המועצה לצרכנות
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully