וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות שקלים למשפחה: זה חוף הים היקר בישראל

14.5.2018 / 8:00

איפה תשיגו שמשיה בחינם, כמה עולה חניה ואיזו עיר מציגה מחירון מפוקח בכל חופי הרחצה? סקירה של המועצה לצרכנות מציגה פערים של עשרות אחוזים בין החופים

חוף הים באוסטיה, רומא, איטליה, יולי 2016. AP
חוף ים/AP

מזג האוויר אמנם מתעתע בימים האחרונים ולא ברור האם התחיל הקיץ או האם מוטב להמשיך לישון עם פוך, אבל בינתיים, עונת הרחצה נפתחה במועדה כבר בחודש שעבר. סיירי המועצה הישראלית לצרכנות יצאו לשטח לבדוק - כמה עולה לנו לרחוץ בחופי הים.

הסיירים בדקו חופים מהצפון עד הדרום, השוו מחירי קרטיבים, ארטיקים, קולה ומים, בדקו היכן ניתן למצוא צל בחינם, כמה עולה מיטת שיזוף וכיסא נוח ובאיזה חוף העירייה מאפשרת לחנות ללא תשלום. חשוב לציין, הבדיקה נערכה במהלך חודש אפריל וחלק מהחופים עדיין לא היו ערוכים לקראת עונת הרחצה. כמו כן, עיריות תל אביב וראשון לציון מחייבות את מפעילי המזנונים להציג מחירון אחיד, מפוקח ומסובסד בחופים, הכולל מספר מוצרים בסיסיים.

אז כמה עולה הקרטיב היקר ביותר? 6 שקלים בחוף דדו בחיפה, בחוף נאות בקרית חיים, ובחוף של ג'קי בקרית ים. מדובר בהפרש של 100% מהחופים הזולים ביותר, כולם בתל אביב; חוף אביב, ירושלים ומציצים, שם תמצאו קרטיב קרח ב-3 שקלים בלבד. ומה לגבי מגנום? גם כאן מסתמן הפרש אדיר בין החופים; המוצר היקר ביותר נמכר במחיר של 16 שקלים בחוף ירושלים בתל אביב, והזול ביותר, 9 שקלים, בחוף אכדיה בהרצליה - הפרש של 56%.

סקירת חופים של המועצה הישראלית לצרכנות. (אינפוגרפיקה: וואלה!NEWS),
הסקירה המלאה של חופי ישראל/(אינפוגרפיקה: וואלה!NEWS)

שמשיה בחינם - יש דבר כזה

גם בין מיטות השיזוף מצאנו הפרשים אדירים. כך למשל בחוף בר כוכבא תשכירו מיטה ב-10 שקלים (דמי פיקדון) ואילו בחופי הים ראשון לציון; קלדרון, בריזה והחוף הדרומי, ובחוף כפר הים באולגה, אותה מיטת השיזוף תעלה לכם כפול - 20 שקלים. כיסאות לעומת זאת תקבלו בחינם בחוף דדו בחיפה, חוף נאות בקרית חיים ובחוף של ג'קי בקרית ים ואילו המחיר הגבוה ביותר הוא 10 שקלים, בחוף כפר ים באולגה, חוף פלמחים ובחופים קלדרון, בריזה והחוף הדרומי בראשון לציון. יש לציין כי בחופי ראשון לציון יש הנחות תושבי העיר.

פיסת צל היא הכרחית בביקור בחוף הים. יש שמצטיידים בשמשיות מהבית, אחרים נהנים מגגון או פרגולות משותפים במידה וקיימים, ובהיעדר אלטרנטיבה, יש שנאלצים לשכור שמשיות. בחוף בר כוכבא באשקלון תשלמו על האפשרות להתגונן מהשמש 15 שקלים ואילו בחוף דדו בחיפה, חוף נאות בקרית חיים, ובחוף של ג'קי בקרית ים תקבלו שמשיה בחינם.

סקירת חופים של המועצה הישראלית לצרכנות. (אינפוגרפיקה: וואלה!NEWS),
הסקירה המלאה של חופי ישראל/(אינפוגרפיקה: וואלה!NEWS)

הפרש של 140% בין בקבוקי המים

בסופו של דבר בילוי פשוט על חוף הים עלול לעלות מאות שקלים למשפחה ולא תמיד ניתן לבחור דווקא בחוף הזול ביותר

בחוף ירושלים בבת ים תשלמו 12 שקלים על בקבוק מים קטן לעומת חוף אכדיה בהרצליה וחופי הים באשקלון, דלילה דרום וצפון וחוף בר כוכבא, שם בקבוק מים קטן עולה 5 שקלים בלבד - הפרש של 140%. ואיפה הקולה הזולה ביותר בישראל? בחוף אכדיה בהרצליה ובחוף הקשתות באשדוד תשלמו 7 שקלים בלבד. כפול מזה, 14 שקלים, תשלמו בראשון לציון בחופים קלדרון, בריזה והחוף הדרומי.

למרות פערי המחירים, יש גם חדשות טובות - חופים רבים מציעים חניה חינם למתרחצים; חוף תאיו בבת ים, חופי הרחצה דלילה, צפון ודרום ובר כוכבא באשקלון, חוף אולגה בכפר הים, חוף עתלית בנוה ים, חוף דדו בחיפה, חוף נאות בקרית חיים, החוף של ג'קי בקרית ים, חוף גלי גיל בנהריה, חופי הקשתות והלידו באשדוד וחוף שבי ציון במועצה האזורית מטה אשר. לעומתם, בחוף מציצים בתל אביב תשלמו 60 שקלים על חניהליום שלם ובחוף ירושלים בעיר תשלמו 50 שקלים.

אז באיזה חוף תשלמו הכי הרבה? החופים היקרים ביותר מבין החופים שנבדקו במועצה הישראלית לצרכנות הם בראשון לציון; קלדרון, בריזה והחוף הדרומי. בכל חוף תוציאו כ-84 שקלים על כיסא, שמשיה, מיטת שיזוף, מים, קולה, קרטיב וארטיק. למרות המחיר היקר, חשוב לציין, לא כל החופים כוללים את כל המרכבים ובהחלט ייתכן שכשעונת הרחצה תגיע לשיאה, המחירים יטפסו, ומוצרים נוספים מהרשימה יעמדו לרשות הצרכנים וירוקנו את הכיס שלנו.

בסופו של דבר בילוי פשוט על חוף הים עלול לעלות מאות שקלים למשפחה ולא תמיד ניתן לבחור דווקא בחוף הזול ביותר. אז איך מורידים בכל זאת את המחירים? מצביעים ברגליים; מצטיידים במזון מהבית, יוצאים בתחבורה ציבורית כשניתן, ומרוויחים בילוי מוזל במשאב היפה ביותר שיש לנו, זה שאמור להיות שווה לכול כיס.

מתרחצים במזג אוויר שרבי בחופי תל אביב 19 במרץ 2018. ראובן קסטרו
חוף הים השנה/ראובן קסטרו
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully