וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכז שנותן כוח לצעירים בצפון. צפו

וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

27.5.2018 / 7:54

הכירו את מרכזי הצעירים שהוקמו על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, ותראו כיצד בונים קהילה חזקה ומנהיגות צעירה שתורמת לחוסנו החברתי והלאומי של הצפון

צילום מסך

יוקר המחיה? מה זה? כבר לא צריך לנסוע למרכז כדי לקבל חיי תרבות ופנאי או פיתוח קריירה ויזמות עסקית. צעיר שגר בצפת, בכרמיאל או בכל מקום אחר בגליל כבר לא צריך לחפש חיי חברה ותרבות מחוץ לעיר בה הוא חי. הצעירים בגליל מקבלים הכול ללא עלות.

"בשנים האחרונות יותר ויותר צעירים עולים לגליל", מסביר חיים שולמן, מנהל מרכז המידע והמחקר וראש תחום התיישבות ברשות לפיתוח הגליל. "מאות הפניות שמתקבלות בימים אלה הן חלק ממגמה לפיה צעירים מאסו בחיים הצפופים במרכז הארץ חלקם בנים חוזרים, וחלקם אנשים שפשוט מזהים את מרחבי הגליל כאופציה מועדפת לגידול ילדיהם. משפחות אלה פונות למרכז המידע והמחקר של הרשות לפיתוח הגליל, מקבלות מענה ראשוני ומיד מופנות לטיפול אצל רכזי הצמיחה הדמוגרפית במרכזי הצעירים בגליל ובמועצות האזוריות. לא אחת אני שומע את המשפט 'איך לא עשינו את זה קודם'".

גלית וידרמן מנהלת אגף צעירים המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל: "אנחנו, במשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, הקמנו ומפעילים את מיזם מרכזי הצעירים כי גם צעיר בגילאי 18 עד 40, שנמצא בצפת או בכרמיאל זכאי לקבל את כל השירותים שמקבל צעיר במרכז באופן שוויוני לחלוטין. בשנה האחרונה השתתפו בפעילות למעלה מ-200 אלף צעירים ב-26 מרכזי צעירים הפרוסים ברחבי הגליל בתחום יזמות עסקית מנהיגות קהילתית קורסים לאימהות אחרי לידה וגם פרויקט גדול שהוא הקמת גני שעשועים שהמשפחות יוכלו ליהנות מהם. מאוד חשוב לנו לתת את כל המעטפת של תרבות הפנאי ואיכות החיים לצעירים כולל הרצאות ומופעים והכל ניתן ללא עלות במרכזי הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל".

"יותר מקומות תעסוקה ובילוי, יותר ויותר צעירים בוחרים להישאר בכרמיאל ולמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יש חלק בזה, הוא מנגיש את התרבות ואת כל מה שצעירים מחפשים וגורם להם להישאר פה". אומר יובל קיסוס, מנהל מרכז הצעירים כרמיאל, אחד ממרכזי הצעירים שהקים המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. "היום אנשים רוצים להתחבר לאנשים דרך קהילה, קהילתיות היא המפתח להשארת צעירים. זה מה שאנחנו עושים - אנחנו לוקחים נושאים שונים ודרכם בונים קהילות".

מרכזי הצעירים מהווים עוגן מרכזי בחיי הצעירים בגליל ומספקים מעטפת ליווי ותמיכה בפיתוח קריירה, יזמות עסקית, מנהיגות קהילתית ומענה כולל, גם למשפחות צעירות. יפעת ואמיר לוין, בעלי עסק משפחתי בכרמיאל, הם חלק מקהילת הנגרים בעיר. "אנחנו חזרנו לכאן ומאוד אוהבים את הגליל ואת האנשים שנמצאים כאן", אומר אמיר לוין, "זה נראה לנו הדבר הכי טבעי בעולם ונראה לנו שצריך תירוץ למה לחזור לתל אביב".

"כיום אדם בוחר מקום מגורים אבל אין לו השפעה על המרחב הציבורי", אומרת יפעת, "במסגרת הפרויקט יצרנו קשר בעזרת מרכז הצעירים עם אנשים שלא היה להם קשר זה עם זה ואמרנו להם בואו להתנדב וללמוד נגרות, לבנות דברים, שאחר כך נשארים בעיר. הם הולכים גאים ואומרים ' את זה אני בניתי' והם יותר מחוברים למקום".

רבקה דג'אן, חברה בקהילת משפחות צעירות ומנהלת הרכב אמנים בכרמיאל, הגשימה את חלומה בעזרת מרכז הצעירים. "הגעתי למרכז צעירים לפני שלוש שנים הרשתי לעצמי ללכת לעבוד, נתנו לי מידע על כל המלגות ועזרו לי להתחיל ללמוד משפטים". היא עבדה בסופרמרקט ואחרי שיצאה ללימודים בעזרת מרכז הצעירים היא עברה לעבוד במס הכנסה בעכו. "אני עושה מה שרציתי תמיד לעשות", היא אומרת. "אני חושבת שלכל מי שרוצה לחזור יש למה אני רואה את עצמי ואת הילדים שלי גדלים פה".

ועידת הגליל התשיעית, שמפיקה הרשות לפיתוח הגליל בשיתוף המשרד לפיתוח הפרירפיה הנגב והגליל, תתקיים ביום שלישי (29.5.2018) בראשות השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ושר הפנים אריה מכלוף דרעי ובמעמד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. מטרת הוועידה היא לנהל שיח ציבורי פתוח על הנושאים האקטואליים והבוערים שעל סדר היום הלאומי, בהשתתפות מנכ"לים של משרדי ממשלה, ראשי רשויות, נציגי מנהיגות צעירה ומובילי דעת קהל, שיתכנסו בהיכל התרבות במעלות תרשיחא.

26 מרכזי צעירים בצפון:

בית ג'אן, בית שאן, חצור הגלילית, טבריה, יוקנעם, כרמיאל, מגדל העמק, גולן, גליל עליון, גליל תחתון, מעלה יוסף, מרום גליל, משגב, עמק יזרעאל, עמק המעיינות, מטה אשר, מעלות, נהריה, נצרת עילית, עכו, עפולה, צפת, קצרין, קריית שמונה, שלומי, גלבוע.

השינוי הגדול בגליל מתחיל בהצדעה לעולים החלוצים מצפון אפריקה

וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully