וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך תדרוש ותקבל העלאת שכר

אלון גל

1.6.2018 / 10:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - מאזין המועסק שנים רבות באותו מקום עבודה - ללא קידום או הטבות

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על כסף)

מאזין שעלה לשידור בתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM, סיפר לגל על דילמה שאיתה הוא מתמודד. "אני עובד המון שנים באותו מקום ומעוניין בקידום והעלאה במשכורת. ניסיתי כמה פעמים להעלות בפני הממונים את בקשתי - אך שום דבר לא קרה. אני עושה את עבודתי ומרגיש שם כבן בית, אך אולי יש משהו שאני עושה לא נכון".

המאזין הסביר כי גם אחרי בירורים שקיים עם נציגי ההנהלה ועמיתים למקום העבודה, במסגרתם כולם הביעו את שביעות רצונם מתפקודו, לא חל כל שינוי. "אצלנו בחברה יש שיחה שנתית שבה אתה מקבל ציון בדירוג 10-1. בנוסף, ביכולתך להעלות נושאים שונים. תמיד קיבלתי הערכות טובות וגם הוצעו לי בונוסים. ניסיתי לנצל את ההזדמנות ולהדגיש שאני בעל משפחה ויש לי ילדים לפרנס, אך תשובתה של ההנהלה הייתה שהנושא ייבדק ויודיעו לי בהמשך. לא חזרו אלי אף פעם והשכר נשאר כשהיה. האם עלי לעזוב, לחפש עבודה חדשה ולהפסיד המון שנים של ותק - או להישאר בה, ואם כן איך להתנהל?", שאל המאזין.

"השיחה שניהלת עם ההנהלה היא שיחת חולין לקונית ואינה בקשה להעלאה בשכר. האסטרטגיה שלך צריכה להיות אחרת", ענה לו גל. לדבריו, "בתור התחלה חשוב שתבדוק שאתה מדבר עם האדם הנכון, זה שמקבל את ההחלטות בארגון ולא יעביר אותך לגורם אחר שייתן לך תשובות בסגנון 'זה בבדיקה'. לאחר מכן, פנה למנהל הישיר שלך ותעדכן אותו לגבי המהלך שאתה מתכנן".

"ציין בפניו בדיוק את הסכום שאתה רוצה לקבל ולאיזה תפקיד אתה רוצה להגיש מועמדות"

גל הציע למאזין שלבים לניהול השיחה עצמה. "עליך להתחיל בזה שמטרת השיחה היא נושא השכר. שזה יהיה ברור. ואז אתה מתחיל ביחסי ציבור. תבהיר למעסיק שאתה מאוד אוהב את החברה הזאת ואת תפקידך בה, ותוסיף שאתה רואה את עתידך רק פה.

"אתה צריך לתת רקע על עצמך בכמה משפטים. למנות את משך הזמן שבו אתה עובד, מה בדיוק תפקידך - ולספר על ההערכות השנתיות שבהן תמיד קיבלת ציונים גבוהים. אז, ציין בפניו בדיוק את הסכום שאתה רוצה לקבל ולאיזה תפקיד אתה רוצה להגיש מועמדות. בהמשך תאמר לו: 'אני נמצא כאן בכדי שאתה תעזור לי ותגיד לי איך אנחנו עושים את זה'".

עוד טען גל כי עצם הפנייה עשויה לסייע למנהל לראות צדדים נוספים בו. "לכן, רצוי גם שתגיע עם רעיונות נוספים שבהם אתה יכול לסייע בחברה ונושאים שאתה חושב שדורשים קידום. אתה יכול לשוב ולהבהיר שזו חברה שאתה גאה להיות חלק ממנה, ולכן אינך רוצה לחפש עתיד מחוצה לה אלא להתקדם בתוכה. כך, למשל, תוכל גם להציע לקחת על עצמך לימודים שיכשירו אותך בתחום נוסף".

לדברי גל לפגישה מספר תוצאות אפשריות. "או שתקבל את מבוקשך ותקבל את ההעלאה שרצית או שישללו את בקשתך. ברגע שניהלת שיחה איכותית והמצב לא השתנה, ביכולתך לחשב מסלול מחדש ולבדוק עבודה אחרת בעודך מועסק. זו שיחה מאוד איכותית ובנויה נכון. זאת בעיני אסטרטגיה מלאה כדי להפיק את המירב מהמצב שבו אתה נמצא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully