וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאו דווקא בזבוז זמן: כך תרוויחו גם מהעבודות הזמניות

דנה ביטון לב עמי

14.6.2018 / 11:15

עבודה זמנית לא חייבת להיות רק שלב בדרך לקריירה האמיתית שלכם. התנהלות נכונה במקומות עבודה אלה עשויה לסייע לכם לפתוח דלתות רבות בהמשך הדרך. מדריך

צעיר עובד מול מחשב בסביבה משרדית. ShutterStock
הגעתם לסייע בתיוק? אולי תחליטו להישאר/ShutterStock

כמעט כל אחד חווה בחייו תקופה, ארוכה או קצרה, של עבודה הנחשבת מבחינתו עבודה זמנית. לעיתים מדובר בתקופת המעבר בין התיכון לצבא, לעיתים בתקופה שלאחר השחרור, במטרה לחסוך לטיול הגדול, לעיתים במהלך הלימודים האקדמיים ולעיתים גם בשלב מאוחר יותר, אם בשל חוסר הצלחה למצוא עבודה בתחום בו למד או בגלל שעדיין אינו סגור בדיוק מה ברצונו לעשות.

כך או כך עבודה זמנית אינה חייבת להיות "בזבוז זמן". אין הכוונה כמובן לעבודה בה אינכם רואים אופק כלל (מלצרות, חלוקת עיתונים וכד') אלא על מקום עבודה מסודר, בו ניתן גם ללמוד כישורים שיסייעו בעתיד או אפילו לפעמים למצוא את עצמכם עולים פתאום בסולם הדרגות והופכים את העבודה הזמנית לקריירה ענפה ומצליחה.

מקרה כזה יכול להיות למשל במשרד בו הגעתם רק לסייע בתיוק, או במוקד טלפוני הנחשב למקום עבודה לסטודנטים או כאלו המחפשים הכנסה בתקופה מעבר זו או אחרת. אז כיצד תפיקו את המיטב ממקום עבודה זמני? הנה כמה טיפים שעשויים להועיל לכם.

חשוב כמובן להיות נאמנים לעצמכם אבל לא פחות חשוב להתאים את עצמכם לסביבה, לדרישות הארגון, לאנשים איתם אתם עובדים ביום יו

1. דאגו לפתח קשר איכותי ומלמד עם המנהל האישי שלכם - "נצלו" את הממונים עליכם כדי ללמוד מהם. בקשו לקבוע פגישה שבועית/חודשית לשיחת משוב קצרה - היכן הצלחתם, במה עליכם להשתפר. קחו מהממונה עליכם את ארגז הכלים הטוב ביותר שהוא יכול להציע לכם וכך תלמדו להתמודד עם התנגדויות של לקוחות, לפתור בעיות מורכבות, לאלתר במקרים לחוצים. כל זאת יובילו להעצמה אישית, העלאת הביטחון ויכולת ההחלטיות. אלו דברים שיסייעו לכם בכל מקום עבודה אליו תגיעו בעתיד.

2. עבודת צוות - עבודת צוות מובילה תמיד להעשרת הידע והיכולות. בעבודת צוות תוכלו ללמוד להוביל, להניע תהליכים, לפתח סמכות - מדובר בצבירת ניסיון של יכולות לעתיד גם אם תבחרו להתפתח במקום העבודה הנוכחי לתפקידים בכירים יותר וגם אם תבחרו בעיסוק אחר.

3. פיתוח אישי ומקצועי - בדקו אילו אפשרויות עומדות לפניכם מבחינת קורסים, השתלמויות וימי עיון. בקורסים כגון אלו לומדים מיומנויות אישיות ומקצועיות שתמיד יתרמו לכם במהלך הקריירה.

4. קחו אחריות - לטוב ולרע. אל תשארו בצל. היו נוכחים, מובילים, מנהיגים. כך תוכלו להוות מקור לדוגמא ומטרה לקידום עבור המעסיק.

5. מצאו לכם דמות לחיקוי - בחרו מנהל שאתם יכולים להתחבר אליו ברמה האישית והמקצועית. למדו ממנו, חקו אותו, אל תתביישו לשאול שאלות מנחות ולבקש ממנו שיהווה עבורכם מנטור. זה גם יחמיא לממונה עליכם וגם יעניק לכם המון ידע והשראה.

6. היו גמישים - לכל ארגון תרבות ארגונית משלו. חשוב כמובן להיות נאמנים לעצמכם אבל לא פחות חשוב להתאים את עצמכם לסביבה, לדרישות הארגון, לאנשים איתם אתם עובדים ביום יום.

7. קבעו לכם יעדים ותעמדו בהם - לכל אחד יש שאיפות הקשורות לקריירה שלו. הגדירו לעצמכם מה הן שאיפותיכם, לאיזה תפקיד אתם רוצים להגיע. האם תרצו להתקדם היכן שאתם נמצא או תעדיפו לשאוף למרום הבא? על פי השאיפות בחרו את המשימות שלכם שיובילו אתכם למטרה.

עוד באותו נושא

מחקר מצא: זה השכר השנתי המדויק שיעשה אתכם מאושרים

לכתבה המלאה

הכותבת היא מנכ"לית טלכלל קונטקט סנטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully