וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך יפתח איש ההייטק גן ילדים מצליח

אלון גל

15.6.2018 / 9:17

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - זוג שחולם לפתוח גן ילדים אך מתלבט מהי הדרך הנכונה לעשות זאת

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על המסחר בבורסת תל אביב)

מאזין שהתקשר לתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM סיפר על שאיפותיו. "אני עובד בהייטק ורעייתי עובדת בתחום החינוך ויחד אנחנו חולמים לפתוח גן ילדים", אמר המאזין. "אשתי בטוחה בדעתה לפתוח גן ילדים גדול של כ-30 ילדים בעוד שאני חושש מהנפילה ומעדיף להתחיל מקטן ולהתקדם בהתאם. כל מערך העסק, כולל בחירת המבנה עתידה להשתנות בהתאם לסדר גודל הגן. כיצד עלינו להיערך בהתאם?"

גל האיץ במאזין לחשוב טוב בטרם ינקוט בצעדים להקמת הגן בפועל. "לפני שמקימים עסק יש להבין את המשמעויות", ענה גל. "עליכם לבדוק את המספרים, ייתכן שתגלו שהפער בין שתי האפשרויות הוא לא פער גדול ושהכישלון שלו ניתן לספיגה. במידה ויתברר שהפער הכלכלי הוא גדול מאוד כדי לכם לשקול מחדש את הבחירה".

המאזין העלה בפני גל תהייה נוספת. "כיצד אני יכול לדעת שאני מכסה את כל הנקודות הרלוונטיות?", שאל. "זו לא בעיה", ענה גל. "אם אשתך מנוסה בתחום עליכם לעשות השוואה באמצעות סקר שוק. ישנם ארגונים של גנים פרטיים שיכולו לספק לכם את הנתונים אך אתם יכולים לעשות זאת גם לבדכם. להערכתי, הפערים בין גן של 10 ל-25 ילדים מבחינה כלכלית אינם גדולים. אם אשתך בטוחה בעצמה אין סיבה לא לקחת את ההימור הזה. במקום להיות מבוהל - היה פרו-אקטיבי. החל לכתוב לכל המשפחות הרלוונטיות באזור מגוריכם ולשתף אותם ברצון לפתוח גן ותבקש פידבק".

עוד התלבט המאזין לגבי הדרך להשיג את המקום בו יפעל הגן. "האם עדיף לי למכור את הנכס שלי, לעבור לגור בשכירות של כ-5,000 שקל לחודש ולקנות את מבנה הגן במחיר של כ-1.8מיליון שקל? אני גר בבית מגורים ללא משכנתא בשווי של כ-2.2 מיליון שקל".

"מחירו של גן ילדים הוא פחות או יותר דומה למחיר של בית פלוס התאמות לילדים", ענה לו גל. "אם רכשת את הגן יישארו לך כ-400 אלף שקל. סכום כזה בהשקעה נכונה יאפשר לכם להרוויח תשואה של כ-20 אלף שקל בשנה, שהם כ-2,000 שקל בחודש. זאת אומרת, שההפרש שיהיה לכם הוא הפרש לא נורא בכלל. במקומך- הייתי קונה דירה נוספת להשקעה והולך על צעד הזה כדי לשמור על אותה איכות חיים. שיהיה המון בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully