וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

42 אלף שקל לחודש: באיזה תחום בהייטק משלמים הכי הרבה?

19.6.2018 / 8:25

בונוסים, תנאים וכמובן שכר - ענף ההייטק ממשיך לספק לעובדיו סיבות לחייך. סקר שערכה חברת אסרמטק מגלה מהם התחומים הכי מבוקשים ואיזו שפת תכנות דווקא יוצאת מהאופנה

צעירים עובדים בסביבת אופן ספייס. ShutterStock
משרד/ShutterStock

"חברות ההייטק נוטות פחות לתגמל עובדים באמצעות אופציות למניות, והן מציעות לעובדים בונוסים כתחליף לאופציות", כך אומר לוואלה! עסקים, מנכ"ל חברת ESR אסרמטק להשמת עובדים בהייטק, רונן רטנר. לדבריו, הסיבה לשינוי היא כוחם הגובר של המשקיעים בחברות הסטארט אפ, שאינם מעוניינים לראות את חלקם בחברה מתכרסם בגלל הקצאת אופציות לעובדים.

סיבה נוספת היא שחברות רבות מעדיפות לדחות את הנפקת מניותיהן בבורסה כדי להפוך ל"יוניקורן" - חברות גדולות ורווחיות שמניותיהן אינן נסחרות בבורסה. ללא מניות מונפקות קשה לעובדים לממש את ערך האופציות שלהם וגם הם מעדיפים לרוב בונוסים במזומן או "אופציות פנטום", המאפשרות תשלום על פי ערך תיאורטי של מניות.

למרות השינוי הזה, גורמת התחרות החריפה על עובדי הייטק מיומנים להעלאת שכר ושיפור ממשי בתנאי העבודה. "אחד המאפיינים של השוק היום הוא שאנשים רבים מסתכלים פחות על תוספת קטנה בשכר ומעדיפים מקומות עבודה המציעים להם עניין או גמישות, כמו למשל אפשרות לעבוד חלק מהזמן מהבית", אומר רטנר.

שכר במקצועות הסייבר. אסרמטק,
השכר במקצועות הסייבר/אסרמטק

הסייבר בעלייה, מתכנתי ++C בירידה

מסקר שפרסמה אסרמטק השבוע עולה שבמהלך השנה האחרונה היתה עליה מתונה יחסית בשכר בענף ההייטק - ללא שינוי של ממש ברמות הגבוהות. עובדי ההייטק המבוקשים ביותר הם בעלי התמחות בתחום הגנת הרשת (סייבר). השכר למהנדסים מנוסים בתחום עשוי להגיע ל-42 אלף שקל לחודש ויותר. הביקוש למהנדסי אבטחה גבר ברחבי העולם עם התקדמות הפיתוח של מכוניות אוטונומיות, המבוססות על קשר נתונים רחב פס ובלתי פוסק עם מערכות ממוחשבות חיצוניות.

תחום מבוקש נוסף הוא הבלוקצ'יין - טכנולוגיה מתקדמת להעברות מידע וכספים, שעליה מבוססים בין היתר המטבעות הווירטואליים כמו ביטקוין ואיתריום. אנשי התוכנה המבוקשים כותבים קודים המאפשרים לייצר את המטבעות המוצפנים. תעשיית הבלוקצ'יין אמורה להגיע גם לבנקאות הממוסדת כאמצעי מתקדם להעברת כספים, אולם אין כמעט טכנולוגיות בתחום שאומצו בפועל על ידי המערכת הבנקאית.

תופעה נוספת שמציינים באסרמטק היא ירידה בביקוש למתכנתים בשפת התכנות השלטת עד לאחרונה - C++. שכר מהנדסי תוכנה המתמחים בשפה זו נמצא בירידה, והעדיפות היא למומחים בשפת פייתון המשמשת היום לרוב הפיתוחים המתקדמים בתחום הבינה המלאכותית.

בתחום הנדסת השבבים נשמרת יציבות יחסית ברמת השכר. ישראל נחשבת למעצמה בתחום פיתוח וייצור שבבים והחברות המובילות הפועלות בישראל הן "אינטל" ו-"טאואר".

באסמרטק צופים שבשנה הקרובה יהיה ביקוש חזק מאד למהנדסי אלגוריתמים המתמחים בתחום הבינה המלאכותית, מערכות לומדות, הבלוקצ'יין והאבטחה לרכב אוטונומי.

שכר בתחום התוכנה. אסרמטק,
שכר בתחום התוכנה/אסרמטק
שכר בתחום החומרה. אסרמטק,
שכר בתחום החומרה/אסרמטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully