וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל ממליץ: כך תסייע לקולגה מהמשרד שהתמכר להימורים

אלון גל

22.6.2018 / 9:17

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - מאזין שרוצה לעזור לחבר לעבודה שהתמכר למשחקי מזל

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS מהמסחר בבורסת תל אביב)

מאזין שהתקשר לתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM ולא הזדהה בשמו סיפר על בעיית ההימורים ההרסנית של חברו לעבודה. "הוא בן 40, נשוי ואב לילדים", תיאר המאזין "בשנה האחרונה הוא צלל עמוק להימורים החוקיים שקיימים במדינת ישראל. עם הזמן מצבו הכלכלי התדרדר והוא לא מצליח להרוויח. ככל שחולפים הימים המצב רק מחמיר. לעתים הוא מהמר על סכומים גדולים של עשרות אלפי שקלים, ואם הוא מרוויח אלף - הוא שוכח את כמות הכסף שכבר הפסיד. המשפחה שלו לא מודעת לכך ואני רוצה לעזור. מה עלי לעשות?"

"הריגוש שבהימור בנוי על כך שתזכה מדי פעם, אבל רוב הזמן תפסיד. עבור הריגוש הקטן הזה אנשים מפסידים את כל חייהם", אמר גל. "אחת הבעיות הכי חמורות בסיפור הזה היא שמדובר בהימור חוקי של אדם שמקבל אישור מהמדינה להרוס לעצמו את החיים. גם מבני הציבור שמוקמים בזכות כספי ההימורים הם בעצם על חשבון כסף שהאזרחים זרקו".

לדברי גל, הרוב המוחלט של המהמרים בסכומים הגבוהים יותר מגיע מהשכבות הסוציו?אקונומיות הנמוכות יותר בחברה. "ככל שחסר לך יותר כסף אתה רוצה להרוויח יותר", הסביר גל. "אני מכיר אנשים שמרוויחים משכורת מינימום - אך חצי מהמשכורת שלהם התבזבזה על הימורים חוקיים. זה חמור מאוד".

גל הציע למאזין להזעיק את חבריו לעזרה ולנהל "שיחת התערבות" עם החבר המהמר, מתוך מטרה שיתחיל הליך טיפולי למיגור התופעה. "אדם שנכנס לסחרור שכזה חייב עזרה חיצונית. יש קבוצות שתומכות במהמרים אנונימיים ובנויות בשיטת 12 השלבים - בצע עבודת הכנה וצבור מידע על ארגונים שיכולים לסייע לו ותגיע אליו מגובש כשיש בידך אינפורמציה.

"אני מאמין בכל ליבי שעליך לעשות ניסיון אמיץ לעמת אותו עם האמת בפרצוף כדי לזעזע אותו. לכן, אני ממליץ לך לסגור את חברך בחדר אחד יחד עם שאר חבריו הטובים ושכל אחד מכם יאמר לו את דעתו על הנושא. חשוב שהפגישה הזו לא תתקיים רק כמה דקות אלא כמה שעות. זו תהיה פגישה חמורה שממנה הוא יחליט בעצמו כיצד הוא מעוניין להמשיך את חייו".

אלון המליץ כי גם אם ההתערבות החברית לא תצליח לשמור על קירבה לחבר - ולא לאבד תקווה. "אתה תהיה חייב לשחרר את הנושא, אבל עדיין להמשיך לעטוף אותו באהבה כדי שיידע שלא משנה מה יקרה - אתה תמשיך לאהוב אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully