וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פערים של 100% בין הרשתות: מי מוכר את קרם ההגנה היקר במשק?

20.7.2018 / 0:00

הקיץ בעיצומו, וזה הזמן לחדש את מלאי תכשירי הגנה. סקירה מיוחדת עבור וואלה! עסקים של המועצה הישראלית לצרכנות חשפה פערי ענק בין הרשתות במחירי מוצרים נגד השמש

פעוטה עם כובע וקרם הגנה מהשמש. ShutterStock
מוצר צריכה בסיסי. קרם הגנה/ShutterStock

קרם הגנה מהשמש הפך מוצר צריכה בסיסי בקיץ הישראלי. שימוש יומיומי במסנני קרינה לא רק מפחית את נזקי השמש המידיים, אלא מונע מחלות ושומר על בריאות העור. אולם לרוב לא מדובר במוצרים זולים ולכן שימוש בתדירת גבוהה, עלול לעלות לצרכן הבודד מאות שקלים בשנה.

המועצה הישראלית לצרכנות ערכה בדיקה מיוחדת עבור וואלה! עסקים. עבור הבדיקה נבחרו 3 מותגים מרכזיים בשוק: אולטרסול של ד"ר פישר, סקין גארד של חברת קרליין, ותכשיר מסנן קרינה של ניוואה. בכל חברה נבדקו מספר קטגוריות - ספריי, קרם ותחליב, וכן מוצרים לילדים ותינוקות.

הבדיקה נערכה בין רשתות השיווק והפארם בארץ ומחיר המוצרים הוא הממוצע בין הסניפים השונים באותה הרשת. המחיר נכון ליום הבדיקה, בהתאם לנתונים שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי, כפי שהתפרסם באמצעות פלטפורמת המחירים של אתר פרייסז. ההשוואה אינה כוללת מבצעים של חברות האשראי וחברי מועדון וכן סניפים של רשתות השיווק באילת.

מחיר המוצר הוא חישוב ממוצע לרשת, וההשוואה נערכה בין כל רשתות השיווק והפארם שמוכרות את המוצר. חשוב לציין, הבדיקה לא חלה על איכות המוצרים או טיבם, אלא רק על המחיר. אז מי מוכר קרם הגנה בכמעט 70 שקל ומי מסתפק ב-20?

כווית שמש. ShutterStock
"להתאים את המוצר לאופי השימוש"/ShutterStock

פערים בתחום תכשירי ההגנה מהשמש לילדים

נתחיל בבשורות הטובות, ניתן למצוא קרם הגנה במחיר סביר. קרם הגנה לפנים, אולטרסול של ד"ר פישר, מספר 30 במיכל 75 מ"ל, עולה 19.90 שקלים ברשתות השיווק יש בשכונה ויש חסד. אותו המוצר בדיוק נמכר ב-31.90 שקלים ברשת סטופ מרקט, פער של 60%. עוד בקטגוריה, קרם הגנה לפנים לעור רגיש ובהיר במיוחד, סקין גארד של קרליין, מספר 50 במיכל 60 מ"ל, המחיר הנמוך ביותר שניתן למצוא את המוצר מבין הרשתות שנבדקו, הוא 29.87 שקלים בסופרפארם, זאת לעומת רשת ויקטורי שמוכרת את אותו המוצר בדיוק ב-40.17 שקלים, פער של 34%.

ואיפה נמצא הפער הגדול ביותר? דווקא בתחום הילדים. קרם הגנה לפנים לילדים עמיד במים, סקין גארד של קרליין, מספר 50 במיכל 60 מ"ל, עולה 29.55 שקלים בממוצע ברשת סופר פארם. אותו המוצר ממש נמכר ב-59.90 שקלים ברשת ניו פארם ורשת חצי חינם, פער מדהים של 103%.

לקריאת ההשוואה המלאה לחצו כאן

עוד בקטגוריית הילדים - ספריי תחליב להגנה מקרני השמש, סקין גארד של קרליין, מספר 30 במיכל 300 מ"ל. המוצר עולה 31.90 שקלים בממוצע ברשת רמי לוי, ו-59.90 שקלים ברשת חצי חינם, פער של 88%. פערים גדולים נמדדו גם במוצר ספריי תחליב לילדים סקין גארד של קרליין, מספר 50 במיכל של 200 מ"ל. הספריי נמכר ב-39.90 שקלים ברשת סטופ מרקט, ואילו רשתות ניו פארם וחצי חינם מוכרות את אותו המוצר בדיוק ב-69.90 שקלים, פער של 75%.

עוד בתחום הילדים, תחליב הגנה טבעי לתינוקות אולטרסול של ד"ר פישר מספר 50 במיכל 125 מ"ל עולה 49.90 שקלים כמעט בכל הרשתות למעט רשת קינג סטור, שמוכרת את המוצר ב-49.90 שקלים, פער של 20%. תחליב הגנה לילדים אולטרוסול קידס של ד"ר פישר מספר 50 במיכל 250 מ"ל נמכר ב-39.90 שקלים במרבית הרשתות, למעט רשת קינג סטור שמוכרת את המוצר ב-59.90 שקלים, פער של 50%.

עוד באותו נושא

מאות שקלים למשפחה: זה חוף הים היקר בישראל

לכתבה המלאה
פערי מחירים של קרם הגנה מהשמש. המועצה הישראלית לצרכנות,
השוואת תכשירי הגנה מהשמש/המועצה הישראלית לצרכנות
במועצה הישראלית לצרכנות ממליצים לפני הכול להתאים את המוצר לפרמטרים האישיים, בהתאם לאופי הפעילות בשמש, אופן השימוש בקרם ומי המשתמש. כך למשל מוצר לתינוקות יעלה אחרת ממוצר למבוגרים, קרם עמיד במים לכל הגוף, עולה אחרת מקרם פנים

ומה בתחום המבוגרים? ספריי שקוף להגנה מהשמש סקין גארד של קרליין מספר 30 במיכל 300 מ"ל נמכר ב-32.09 שקלים בממוצע ברשת השיווק רמי לוי, זאת לעומת 59.90 שקלים ברשת חצי חינם, פער של 87%. ספריי שקוף להגנה מהשמש של ניוואה מספר 50 במיכל 200 מ"ל נמכר ב-35.80 שקלים ברשת הפארם סופרפארם, לעומת 49.90 שקלים ברשת חצי חינם, פער של 39%.

תחליב הגנהאולטרסול של ד"ר פישר, מספר 30 במיכל 250 מ"ל עולה 30.44 שקלים ברשת רמי לוי, זאת לעומת 49.90 שקלים ברשת פרש מרקט ורשת קינג סטור, פער של 64%. תחליב הגנה מהשמש של ניוואה מספר 50 במיכל 200 מ"ל עולה 35.88 שקלים בממוצע ברשת סופר פארם, זאת לעומת 49.90 שקלים ברשת חצי חינם ורשת ניו פארם, פער של 39%.

לקריאת ההשוואה המלאה לחצו כאן

כדי להימנע מהעלויות הגבוהות, במועצה הישראלית לצרכנות ממליצים לפני הכול להתאים את המוצר לפרמטרים האישיים, בהתאם לאופי הפעילות בשמש, אופן השימוש בקרם ומי המשתמש. כך למשל מוצר לתינוקות יעלה אחרת ממוצר למבוגרים, קרם עמיד במים לכל הגוף, עולה אחרת מקרם פנים. כמו כן, חשוב לקרוא ולהבין מה היתרונות של מקדם ההגנה, האם הוא עמיד למים או לא, לכמה שעות הוא מחזיק, האם טוב לילדים וכדומה. עוד ממליצים להתעדכן בבקרב גופים שונים המוכרים את תכשירי ההגנה מהשמש בסבסוד מסויים ולהשוות מחירים ומבצעים טרם הקנייה.

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully