וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית של רמי לוי: כניסה למרכזי הערים וסופר ליד הבית

הילה ציאון ויעל געתון

25.7.2018 / 9:30

איש העסקים השלים את השליטה ברשת "קופיקס" ורכש 30% ממניות "סופר קופיקס". המטרה: להרחיב את מספר המרכולים במתכונת דיסקאונט תחת המותג "רמי לוי בשכונה"

רמי לוי. ניר פקין
רמי לוי/ניר פקין

כניסה למרכזי הערים וסופר ליד הבית: איש העסקים רמי לוי השלים אמש (שלישי) את מימוש האופציה לשליטה ברשת בתי הקפה קופיקס, לאחר שהגדיל את אחזקתו בה מ-20% ל-50.01%; וברשת המרכולים סופר קופיקס הוא צפוי להחזיק ב-30% ממניות החברה. המהלך הזה מאפשר לו לקדם את התוכנית לכניסה מהירה למרכזי הערים ולהרחבת הרשת, בין היתר כפי שכבר פורסם בינואר השנה, באמצעות המותג "רמי לוי בשכונה" - מרכול במתכונת דיסקאונט. למעשה, כל סניפי סופר קופיקס יהפכו למותג "רמי לוי בשכונה", וזאת לאחר אישור האסיפה הכללית של קופיקס בעוד כחודש.

מדובר בבשורה למי שנוהג לקנות ליד הבית - בעיקר צעירים ומבוגרים שאין להם זמן או רצון להתרחק לסופר גדול ומוזל. יתרון גדול במהלך הוא העובדה שייתכן מאוד שהגברת התחרות צפויה להוריד מחירים בחנויות וברשתות האחרות, אם כי על הפי ההערכות, המחירים ברמי לוי בשכונה יהיו גבוהים יותר מאשר המחירים בסופר קופיקס כיום.

"בכוונתנו ליישם את האסטרטגיה העסקית שלנו גם בסניפים העירוניים - ולאפשר את סל המוצרים הזול ביותר ביחס לסביבה, לשפר את מגוון המוצרים ולהקפיד על איכות ושירות", כתב לוי בהודעה לבורסה לניירות ערך.

על פי התוכנית של לוי, במהלך השנתיים הקרובות קופיקס תרחיב את פעילותה ותמנה למעלה מ-50 סניפי מרכולים וכ-150 בתי קפה. המרכול הראשון שישנה את שמו מסופר קופיקס למותג "רמי לוי בשכונה" ממוקם בהרצליה

רשת קופיקס מפעילה כיום כ-34 סניפי מרכולים במרכזי הערים וכ-130 בתי קפה. על פי התוכנית של לוי, במהלך השנתיים הקרובות קופיקס תרחיב את פעילותה ותמנה למעלה מ-50 סניפי מרכולים וכ-150 בתי קפה. המרכול הראשון שישנה את שמו מסופר קופיקס למותג "רמי לוי בשכונה" ממוקם בהרצליה.

המתחרות של לוי במרכזי הערים הן רשתות כמו מגה (באמצעות מגה בעיר) ושופרסל (באמצעות שופרסל שלי), שמציעות מוצרים במחירי שוק, כמו גם רשת ויקטורי שנחשבת רשת מוזלת יחסית ואף רשת AM:PM היקרה יותר. התוצאה של המהלך של לוי תוביל להגדלת ההיצע של סופרמרקטים מוזלים.

כפי ששופרסל נכנסה לתחומים חדשים באמצעות רכישת רשת ניו פארם, גם לוי משלב בין מזון לפארם: בהודעה לבורסה התייחס לרכישת השליטה ברשת גוד פארם בחודש מאי האחרון, כאשר הבהיר כי שני המהלכים יאפשרו לו "לזרז את תהליך החדירה אל תוך מרכזי הערים ובפרק זמן קצר". את העסקה, שהובילה לדריסת רגל ראשונה שלו בעולם הפארם, השלים לוי לאחר שהרשות להגבלים עסקיים נתנה את אישורה - ורכש 50.01% ממניות החברה. מדובר ברשת פארם קטנה אך צומחת, שמציעה מוצרי טואלטיקה בסכומים של כ-10 שקלים באמצעות יבוא מקביל.

תזכורת:

לא עוצר בקופיקס: סניף ראשון במרכז ת"א של "רמי לוי בשכונה"

לכתבה המלאה
הסניף הראשון של סופר קופיקס ברחוב הרצל 102, מאי 2015. ניב אהרונסון
סופר קופיקס/ניב אהרונסון

יתרונות של מותג המציע מחירים הוגנים

ללוי יש יתרונות של מותג המציע מחירים הוגנים: בסוף השנה האחרונה הודיע יחד עם המנכ"ל החדש של קופיקס גרופ, יקי ודמני, כי מחירי הקפה והסנדוויץ' יחזרו ל-5 שקלים, ובמקביל דיווח כי הקבוצה תגדיל את מגוון המוצרים והמחירים. בכך זנחה הרשת המחיר האחיד, כאשר עבור מוצרים נוספים תגבה בין 8-12 שקלים.

במקביל, הודיעו השניים כי הרשת פועלת להגדלת הפעילות השיווקית, שכוללת הרחבת תפריט המוצרים הטבעוניים ופנייה לקהל העסקי באמצעות מכירת מגשי כריכים. בדרך גם אפליקציה חדשה שניתן יהיה לשלם באמצעותה בסניפי הרשת. בנוסף, נכנסת הרשת לשוק הקפה באמצעות מכירת פולי קפה וצנצנות קפה של המותג ומגשי סושי.

קופיקס, שמפעילה את רשת בתי הקפה באמצעות החברה-הבת אורבן קופיקס, ולצד זאת מחזיקה גם במחצית ממניות רשת המרכולים סופר קופיקס, כאשר קרן גרין לנטרן של ריצ'י האנטר מחזיקה ב-50% הנותרים, אף החליטה להקים חברה בינלאומית להחדרת המותג. זאת באמצעות הסכמי זכיינות ברחבי העולם, ומנהלת בימים אלה מו"מ להקמת סניפים בצ'כיה, ספרד, בריטניה והמדינות הבלטיות.

אלא שעיקר הכסף מגיע מפעילות החברה ברוסיה, באמצעות החברה הרוסית בה מחזיקה החברה-הבת אורבן קופיקס כ-36%, ושהחלה לפעול ברוסיה לפני כשנה וחצי. הרשת הרוסית מונה כיום 33 סניפים במוסקבה ו-3 סניפים בסנט פטרסבורג, הכוונה היא להתרחב ל-180 סניפים ברוסיה בסך הכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully