וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הצמחים מזהירה: אל תקנו אבוקדו בוסר שהגיע למדפים

25.7.2018 / 11:02

מדובר בפירות מזן "גליל" שעונתם מתחילה בתקופה זו. עקב הביקוש הגבוה הקדימו מספר מגדלים את משלוחי האבוקדו למדפים הגיעו פירות שלא הבשילו ואינם ראויים למאכל

אבוקדו גליל. מועצת הצמחים,
אבוקדו מזן "גליל"/מועצת הצמחים

מועצת הצמחים פרסמה אזהרה לצרכנים ומתריעה בהם שלא לרכוש אבוקדו מסוג "גליל" שעולה בימים אלה על המדפים. תקופת סוף יולי ותחילת אוגוסט היא עונת המעבר בין זן ה"ריד", הזן האחרון של העונה הקודמת לזן "גליל" הזן הראשון של העונה החדשה. לדברי המועצה הגיעו למדפים פרות בוסר מזן גליל.

מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים, ארנה סנדל, אמרה כי "לאור ניסיון העבר, פנינו בתקופה האחרונה למגדלי ומשווקי האבוקדו וחידדנו את מועדי ומדדי ההבשלה והקטיף במטרה למנוע הגעת פרי בוסר לשוק. לצערנו, הביקוש הגדול של הצרכנים לאבוקדו גרם לכך שמספר מגדלי אבוקדו מסוג 'גליל' לא עמדו בפיתוי - והחליטו בכל זאת לשווק פרי מוקדם (בוסר). הפרי הזה לא הבשיל, לא יבשיל ויישאר בלתי-אכיל. לכן, אנו ממליצים לצרכנים; אל תקנו אבוקדו מסוג 'גליל' שנקטף לפני ה-20 באוגוסט".

סנדל הסבירה כי עדיין ניתן למצוא אבוקדו מזן "ריד ראוי למאכל. "הוא אמנם בסוף העונה, אבל ישנם מקומות בהם ניתן למצוא עדין אבוקדו מזן ריד המתאים למאכל. גם אבוקדו מזן 'טיג' המאושר לקטיף מוקדם - זמין ובשל", אמרה סנדל. "בסוף אוגוסט יהיו פירות בשלים מזן 'גליל' על המדפים ובשלהי חודש ספטמבר יצטרף גם אבוקדו מזן 'אטינגר'. בנובמבר ואילך יצטרפו זנים רבים נוספים - 'הרווסט', 'פוארטה', 'פינקרטון', 'ארד' ונוספים".

איך תבדילו בין הזשנים כדי לדעת מה לקנות? פירות אבוקדו מזן "ריד" הם עגולים ככדור ובעלי קליפה קשה ועבה, מחוספסת קלות. הזן הזה נקטף החל מאמצע חודש מרץ ונמצא על המדפים עד חודש אוגוסט. "גליל" הוא זן שפירותיו מאורכים, חלקים וקליפתם דקה, ירוקה ומבריקה. "טיג" הוא זן שצורתו דומה לאגס עגלגל וקליפתו דקה וירוקה ואילו "אטינגר"הוא זן אליפטי וצר עם קליפה ירוקה בהירה וחלקה. ניתן לקטוף אותו החל מאמצע חודש ספטמבר.

ענף האבוקדו נחשבלהגדול ביותר בענף הפירות עם היקף שטח נטוע של כ-92 אלף דונם. צפי יבול האבוקדו לעונה הנוכחית הוא 120-130 אלף טון, מהם כ-70 אלף טון לייצוא והיתר לשוק המקומי. קטיף מוקדם מדי של פרי אשר עדיין לא הגיע לרמה הנדרשת של שומן יוביל להתכווצות הקליפה, השחרה וריקבון של אזור העוקץ וסביב הגרעין; הוא יישאר קשה ובלתי אכיל.

אבוקדו ריד. מועצת הצמחים,
אבוקדו מזן "ריד"/מועצת הצמחים
אבוקדו טיג. מועצת מצמחים,
אבוקדו מזן "טיג"/מועצת מצמחים
seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully