וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וכחלון ראיינו מועמדים לתפקיד נגיד בנק ישראל

19.8.2018 / 13:50

ראש הממשלה ושר האוצר ראיינו לתפקיד את פרופ' בן ציון זילברפרב ואת פרופ' אפרים צדקה. בהמשך ירואיין גם פרופ' מריו בלכר. ייתכן שירואיינו מועמדים נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש הממשלה, בנימין נתניהו , שר האוצר, משה כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון ראיינו היום (ראשון) מועמדים לתפקיד נגיד בנק ישראל לקראת סיום תפקידה של הנגידה הנוכחית, קרנית פלוג. נתניהו וכחלון ראיינו את פרופ' בן ציון זילברפרב ואת פרופ' אפרים צדקה. בהמשך היום צפויים השניים לראיין גם את פרופ' מריו בלכר. ייתכן שירואיינו מועמדים נוספים לתפקיד.

נתניהו וכחלון סיכמו בעל פה כי נתניהו יהיה זה שיציע את המועמדים וכחלון יוכל להטיל וטו על מועמד מסוים. המועמד שייבחר יצטרך לקבל את אישור הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות הציבורי ולאחר מכן את אישור הממשלה. יצויין שכנגד הוועדה עומדת כעת עתירה לבג"ץ.

בתחילת חודש יולי הודיעה פלוג, שמסיימת את כהונתה בנובמבר הקרוב כי אין בכוונתה להמשיך בתפקיד לכהונה נוספת. במכתב שמסרה לנתניהו ציינה הנגידה כי "זכיתי לעמוד בראש ארגון איכותי ביותר, העושה את מלאכתו במקצועיות, ממלכתיות, ונאמנות, ואשר מממש יום יום את החזון שהציב לעצמו - להיות בנק מרכזי מתקדם, שתורם לשגשוג כלכלת ישראל ואזרחיה. אין זו עת לסיכומים, אולם אני יכולה לומר כבר עכשיו שאסיים את תפקידי תוך תחושת סיפוק רב, היות ולבנק ישראל יש חלק נכבד במצב האיתן וביציבות שהפגינה כלכלת ישראל בשנים האחרונות, כמו גם בניתוח ובהצפת האתגרים המשמעותיים בפניהם נעמוד בשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully