וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית: הבנק טעה בסכומי הפקדת צ'קים, הלקוחה נאלצה לשלם

20.8.2018 / 8:00

בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה לביהמ"ש מחוז מרכז טוענת כי בנק הפועלים טעה בסכומי הפקדות צ'קים, וכשתוקנה הטעות - חייב לקוחה בעמלה נוספת על זו שכבר שולמה. הפועלים: "התביעה טרם הגיעה למשרדי הבנק, נלמד אותה כשתתקבל"

צ'ק. ShutterStock
צ'קים/ShutterStock

הבנק טעה - הלקוחה נאלצה לשלם: בקשה לאישור תביעה יצוגית שהוגשה בבית המשפט המחוזי במחוז מרכז, טוענת כי בנק הפועלים גובה מלקוחותיו עמלת שורה כפולה על תיקון טעויות. הבקשה, שהוגשה בשבוע שעבר על ידי עורכי הדין רועי ביטון ואדם לוין ממשרד רפפורט לוין ביטון, מגוללת כיצד לקוחת הבנק, יבואנית ריהוט המספקת ציוד לכ-300 בתי עסק, מפקידה כמות צ'קים גדולה מדי חודש - ובכל פעם שנופלת טעות בסכומי הצ'קים, הבנק מתקן את הטעות לבקשת הלקוחה, אולם מחייב אותה בעמלת שורה על תיקון הטעות.

לקוחת הבנק, בשמה הוגשה התביעה, מבקשת עבור עצמה 286 שקל - סכום הטעויות. בבקשה נכלל כל מי שב-7 השנים האחרונות נעשתה טעות בחשבון הבנק שלו, והבנק גבה עמלת שורה על תיקון הטעות. בשלב זה היקף התביעה הכולל לא ניתן להערכה.

"לאור העובדה כי שגיאות אלו נבעו ממחדליו של הבנק, ברור כי לא עומדת לו זכות לגבות עמלות בגין תיקון השגיאות", אומר עו"ד לוין בשיחה עם וואלה! עסקים. לדבריו, "כאשר התברר ללקוחת הבנק כי מדובר בתופעה שיטתית, וכי אין כל מערכת המונעת חיובים מיותרים אלו, החליטה להגיש את בקשת האישור, ולהביא לתיקון המחדל ביחס לכל לקוחותיו של הבנק".

בנק הפועלים: נלמד את התביעה כשתתקבל

"התנהלותו של המשיב יוצרת מצב אבסורדי שבו המשיב מפיק רווחים מטעויות המבוצעות על ידו, וזאת על חשבון לקוחותיו"

בנוסח הבקשה מתארים עורכי הדין כיצד הלקוחה משלמת עבור כל פעולה בבנק עמלת שורה בגובה 1.43 שקלים, ופעמים רבות מוצאת טעויות בהפקדה. כך למשל, כפי שעולה מהבקשה לאישור, הפקידה הלקוחה צ'ק בגובה 3,200 שקל ולהפתעה גילתה בחשבון הבנק 320 שקל בלבד.

הלקוחה פנתה לבנק בבקשה לתקן את הטעות, קיבלה את מלוא הסכום באופן מיידי - אבל על תיקון הטעות שילמה עמלת שורה נוספת. "למרבה הצער, התברר כי המשיב ניצל את ההזדמנות וחייב את המבקשת בעמלות שורה בגין תיקון הטעויות אותן ביצע בעצמו", נכתב בבקשה לאישור התביעה.

לטענת העותרים, הלקוחה פנתה לפקיד הבנק והסבה את תשומת ליבו, אולם ללא הואיל. "המשיב כלל אינו מנסה להימנע מהמחדל המתואר לעיל, ומסתפק בכך שלקוחות אשר יגלו את קרות הטעות יפנו ויבזבזו מזמנם לצורך השבת העמלות", נכתב.

"הגם שאין מחלוקת כי המשיב ביצע שגיאה בחשבונו של הלקוח, וכי הפעולות המבוצעות על ידי המשיב נדרשות אך ורק לצורך תיקון הטעות שבוצע על ידי המשיב, גובה המשיב מלקוחותיו עמלות בגין פעולות התיקון", נכתב בבקשה. "התנהלותו של המשיב יוצרת מצב אבסורדי שבו המשיב מפיק רווחים מטעויות המבוצעות על ידו, וזאת על חשבון לקוחותיו".

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם הגיע למשרדי הבנק. כשיגיע, הבנק ילמד את התביעה ויגיב בדרך המקובלת".

עוד באותו נושא

אושרה ייצוגית נגד חצי חינם: גבתה מע"מ מופרז במשך שבועות

לכתבה המלאה
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully