וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה ייצוגית נגד חצי חינם: גבתה מע"מ מופרז במשך שבועות

8.7.2018 / 8:00

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר בקשה לתובענה ייצוגית נגד רשת השיווק, שלטענת התביעה גבתה מע"מ של 18% במשך חודשיים בסניף בפתח תקווה - לאחר שהמס ירד ל-17%. חצי חינם: "צוות המחשוב בשגגה לא עדכן את שיעור המע"מ. התקלה תוקנה"

תור קופה סופר. ShutterStock
קופה/ShutterStock

אושרה בקשה לייצוגית: בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר באחרונה בקשה לתובענה ייצוגית נגד רשת השיווק כלבו חצי חינם. התובע, דני כהן, לקוח סניף הרשת אם המושבות בפתח תקווה טען שהסניף גבה מע"מ על מוצרים בשיעור של 18%במשך כחודשיים, וזאת לאחר שהמע"מ ירד ל-17% בתחילת אוקטובר 2015.

הבקשה הוגשה על ידי עורכי הדין ברק אביבי ואסף נוי והיא כוללת את כל לקוחות הסניף שרכשו ברשת מוצרים בין 1 באוקטובר ל-27 בנובמבר באותה השנה ושילמו מע"מ בגובה 18%. להערכת עו"ד אביבי, היקף התביעה עומד על כמיליון שקל. במסגרת אישור הבקשה, בית המשפט פסק כי על הרשת לשלם שכר טרחה ראשוני לעורכי הדין בגובה 10,000 שקל.

לפי כתב התביעה, כהן ערך קניות ברשת וגילה שהוא חויב ב-18% מע"מ, בעוד שהמדינה הורידה את שיעור המע"מ ל-17%. "כשניגש ובדק את החשבונית מיום 20 בנובמבר 2015, גילה כי אין המדובר במקרה בודד, אלא בהתנהלות פושעת, לא פחות", נכתב בכתב התביעה. כמו כן, נכתב בתביעה שברשת "הפרו, התעלמו במכוון ו/או התעלמו בשגגה בהפחתה שכל מטרתה הינה הקלה על השכבות החלשות".

חצי חינם חודש הטריות 
נקניק נקניקים. (צילום: יח"צ),
חצי חינם/(צילום: יח"צ)

חצי חינם: "הלקוחות לא נפגעו, התקלה תוקנה מיד"

בהחלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שהתקבלה לפני כחודש, נכתב כי לא נמצאו יסודות לגזל, עוולה, רשלנות או תרמית, אולם הבקשה בכל זאת אושרה. "משנוכחנו כי המשיבה גבתה מהצרכנים מע"מ בשיעור של 18% במקום 17%, ומשלא הציגה לפני בית המשפט התחשבנות נאותה עם שלטונות המס שעניינה גביית היתר, לכאורה היא התעשרה שלא כדין", נכתב.

מרשת השיווק כלבו חצי חינם נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה שקרתה בעקבות הוספת קופות בסניף, צוות המחשוב בשגגה לא עדכן את שיעור המע"מ בקופה אחת בסניף הספציפי בזמן שבשאר הקופות האחרות בסניף וכן בכל סניפי הרשת כלל לא הייתה בעיה. תיקנו מיד את הטעות ולקוחות הסניף לא נפגעו מהמקרה, שכן לא היה שום שינוי במחירים".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully