וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: בתקופת החגים צפוי גידול של כ-6,500 משרות במשק

21.8.2018 / 9:16

מלונאות ותחנות דלק: איגוד לשכות המסחר בחן את נתוני התעסוקה בחגים בעשור האחרון - ומעריך כי השנה צפויה עלייה בשיעור של 1.3%. באילו ענפים יתווספו מקומות עבודה?

קניון. ShutterStock
קניון/ShutterStock

במהלך ספטמבר, בו יחולו חגי תשרי, צפוי גידול ממוצע של כ-1.3% בכמות המשרות בענפי המסחר הקמעונאי, האוכל והאירוח, כך עולה מבדיקה שערך אגף הכלכלה והמסים באיגוד לשכות המסחר. מדובר בכ-6,500 משרות נוספות למשק. במסגרת הבדיקה נבחן השינוי במספר משרות השכירים בעשר שנים האחרונות (2008-2017). משרות נוספות אלה מהוות הזדמנות לתעסוקת עובדים זמניים וסטודנטים, אשר נוהגים לנצל את חופשת החגים להגדלת הכנסותיהם.

בענף שירותי האירוח והאוכל, הכולל בתי מלון, אכסניות, מסעדות ושירותי אוכל, בתי קפה ופאבים, קיוסקים, אולמות אירועים ושירותי קייטרינג, נרשמה בעשור האחרון עליה ממוצעת של 1.4% בכמות המשרות בתקופת חגי תשרי. עליה זו מהווה צפי לתוספת של כ-3,200 משרות בחגים הקרובים.

תוספת משרות בחגים. איגוד לשכות המסחר,
אילו ענפים יקבלו תוספת משרות בחגים?/איגוד לשכות המסחר

בענף המסחר הקמעונאי נרשם בתקופת החגים גידול ממוצע של 1.2% בכמות המשרות, המהווה צפי לתוספת של כ-3,300 משרות בחגים הקרובים. המשרות בתקופת החגים בענף המסחר הקמעונאי מתחלקות על פי האומדן לענפים הבאים: 37% בחנויות כלבו ובחנויות מזון ומשקאות, 5% בתחנות דלק, 13% בחנויות לכלי בית, 20% בחנויות ביגוד והנעלה, 7% בחנויות תרופות, קוסמטיקה ותמרוקים, 7% בחנויות חפצי תרבות ופנאי ו-11% בחנויות לממכר סחורות אחרות.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אמר כי "אין לשכוח שהרצף של חגי תשרי עם חופשת הקיץ מבתי הספר גורם נזק כבד למשק, להורים ולמערכת החינוך. ראוי שמשרד החינוך יתחיל להתמודד ברצינות עם בעיה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully