וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלימו מס במאות אלפי שקלים: התירוצים של בעלי העסקים בדרום

21.8.2018 / 10:04

במהלך מבצע ביקורת של מס הכנסה באשדוד והסביבה מצאו החוקרים שכ-16% מתוך 61 בעלי העסקים שנבחנו לא דיווחו על הכנסות לרשות המסים. מה הסיבות?

אילוסטרציה. ShutterStock
קופה רושמת/ShutterStock

מס הכנסה ערך מבצע ביקורות בבתי עסק בערים אשקלון, אשדוד, קריית גת וקריית מלאכי. המבצע כלל 61 ביקורות, מהן עלה כי ב-16% מהעסקים לא נרשמו הכנסות כדין. המבצע נוהל בראשות פקיד השומה אשקלון והתמקד בבתי עסק בתחום המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים.

במהלך הביקורת במסעדה באשדוד מצאו עובדי רשות המסים שתי מעטפות - באחת מהן היו 3,300 שקל במזומן ובצ'קים ובשנייה 200 שקל במזומן. מנהל המסעדה סיפק הסבר מפורט ואמר: "לגבי המעטפה הראשונה אני צריך לבדוק מה זה מול מנהלת המכירות. לגבי המעטפה השנייה, האשראי לא עבר אז לא הוצאתי קבלה כי לא יכולתי לסגור את האירוע. הלקוח טס לחו"ל ואמר לי לשמור על הכסף עד שיחזור".

בהמשך הבדיקה נמצאו באותה מסעדה צ'קים בסך 101 אלף שקל שלא נרשמו בספרים ובקלסר ההזמנות נמצאו הזמנות שהתקבלו בסך 14 אלף שקל שאף הם לא תועדו בספרי העסק. מנהל המסעדה שוב העביר את האחריות למנהלת המכירות וטען כי הוא צריך לבדוק זאת מולה - והיא לא עונה לטלפון.

"הפנקס לא אצלי"

כאשר המבקרים הציגו את עצמם, פרצה הרופאה בצעקות, סירבה להראות את תוכן התיק למבקרים ואף תקפה אותם בדחיפות חזקות כדי שיצאו מהמרפאה

לקוחה שיצאה ממרפאת שיניים באשדוד נשאלה על ידי המבקרים מה הסכום ששילמה והשיבה כי שילמה 900 שקל במזומן. רופאת השיניים נראתה כשהיא מכניסה את הכסף שקיבלה לתוך תיק. כאשר המבקרים הציגו את עצמם, פרצה הרופאה בצעקות, סירבה להראות את תוכן התיק למבקרים ואף תקפה אותם בדחיפות חזקות כדי שיצאו מהמרפאה.

המבקרים קראו לשוטר ולצוות חקירות שהיו סמוך למקום האירוע. בעלת העסק הזמינה אמבולנס בטענה "שהיא לא מרגישה טוב ועומדת לחטוף אירוע מוחי". צוות מד"א הגיע למרפאה ולקח את הרופאה למיון. צוות המבקרים הגיש תלונה במשטרה כנגד רופאת השיניים בגין האלימות שהפעילה כלפיהם והתיק הועבר להמשך טיפול.

בביקורת אצל קוסמטיקאית באשקלון לא נמצאו כלל ספרי עסק. מספירת ההכנסות שהיו במכון נתגלו 1,850 שקל, אשר בגינם אין כל תיעוד. בנוסף, בתצפית שנערכה במכון הקוסמטיקה נראתה לקוחה שמשלמת בתום טיפול 110 שקל, אותם הכניסה בעלת העסק היישר לארנקה. הקוסמטיקאית טענה בפני המבקרים כי היא שומרת את פנקס הקבלות ויומן ההזמנות בביתה. "מתוך 1,850 השקלים שמצאתם, קיבלתי 1,000 שקל מהבן שלי ו-850 שקל מלקוחות שלא רשמתי כי פנקס הקבלות לא אצלי".

בדוכן אוכל באשקלון נערכה קניית ביקורת ב-88 שקל, ובנוסף נמצאו 125 שקל עודפים בקופה. בעל הדוכן אמר למבקרים: "בגלל הלחץ רשמתי בקופה בטעות 8 במקום 88 ולגבי העודף שהיה בקופה, התבלבלתי ולא רשמתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully