וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים לכחלון: יבוא העגבניות מטורקיה יגרום לקריסתנו

21.8.2018 / 14:19

במכתב לשר האוצר קרא מזכיר ארגון מגדלי הירקות לעצור את הייבוא שפוגע, לדבריו, בחקלאות המקומית. בנוסף, ביקש להקים קרן סיוע של 20 מיליון שקל לחקלאי הנגב

עגבניות. ShutterStock
עגבניות/ShutterStock

מזכיר ארגון מגדלי הירקות ויו"ר ענף הירקות במועצת הצמחים, מאיר יפרח, פנה במכתב לשר האוצר משה כחלון בבקשה לעצור באופן מיידי את יבוא העגבניות מטורקיה, זאת על רקע ביטול המכס על יבוא העגבניות לישראל. "זה שבועות רבים שמחירי העגבניות ברשתות ובשווקים סבירים בהחלט, כ-4-5 שקל לק"ג", כתב יפרח, "והחקלאים מספקים את כל הביקוש של הצרכנים, כך שאין מחסור בעגבניות ואין באמת צורך בעידוד הייבוא - ובכל זאת מתבצע עתה יבוא פרוע מטורקיה בכמויות גדולות, יבוא שעלול למוטט מאות מגדלי ירקות".

לדבריו, "המצב הגיע לידי כך שהשבוע צפויות להגיע לישראל כמויות אדירות של עגבניות מטורקיה, בהיקף השווה לכל הייצור השבועי של חקלאי ישראל. ניסיון העבר מראה כי הגברת הייבוא אינה משפיעה על יוקר המחייה ואינה מורידה את המחיר לצרכן, אלא רק מעלה את הרווחים של היבואנים ושל רשתות השיווק ופוגעת בחקלאות המקומית. אני קורא לשר האוצר ושר החקלאות לבטל מיד את הצו המיותר המאפשר יבוא ללא מכס, ולפצות את החקלאים על נזקיהם".

"רוב שדות העגבניות נמצאים בנגב המערבי"

בנוסף ביקש יפרח מכחלון לבחון מתן סיוע חירום למגדלי העגבניות, שנפגעים מהמצב באופן אנוש שעלול להיות בלתי הפיך ולהקים מיד קרן סיוע של כ-20 מיליון שקל כדי לסייע למגדלי העגבניות שנפגעו מהמהלך הלא מוצדק ולפצות את החקלאים על נזקיהם.

יפרח הפנה זרקור למצב החקלאים היושבים בשטחי עימות ומאוימים ביטחונית באופן יומיומי. "רוב שדות העגבניות נמצאים בנגב המערבי ובמושבי עוטף עזה. החקלאים הכינו ושמרו על השדות 'תחת אש' תרתי משמע חודשים רבים, תוך התמודדות עם תנאים לא קלים ואיום מתמיד. עתה, לקראת חגי תשרי, מתבצע יבוא זול ללא מכס שממוטט את השוק. אין מדינה בעולם שמסובבת כך את הגב לחקלאים - זו מדיניות שחייבת להיפסק מיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully