וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנות שתייה בפיצוציה או בסופר? הנוחות תעלה לכם ביוקר

26.8.2018 / 9:13

יוצאים לטייל או רוכשים מלאי משקאות קלים ומים? רגע לפני שעוצרים בחנות הנוחות או הקיוסק בדרך, עברו על הסקירה הבאה. קנייה חכמה עשויה לחסוך עשרות שקלים. בדיקה

שתייה בסופרמרקט `. ShutterStock
שתייה/ShutterStock

השבוע האחרון של אוגוסט התחיל היום ומשפחות רבות יצאו לטיולים ונסיעות ברחבי הארץ. בדרך לקמפינג האחרון לקיץ מצטיידים רבים בכמויות שתייה קלה ומים. המועצה הישראלית לצרכנות בשיתוף משרד הכלכלה בדקו איפה ואיך משתלם לקנות משקאות קלים: בסופר הקרוב לבית? בחנות הנוחות בדרך לטיול, ואולי בכלל בפיצוציה?

במסגרת ההשוואה נבדקו 19 רשתות שיווק שונות ברחבי הארץ, 15 פיצוציות, ו-27 חנויות נוחות. הסקירה מתייחסת למותגים הבאים: נביעות, מי עדן, פריגת, ג'ומקס, קוקה קולה, סודה קינלי, תפוזינה, פיוז טי ונסטי. בבדיקה לא נכללו סניפים באילת, ומוצרים באתרים המקוונים. יש לציין כי הנתונים נלקחו מתוך פלטפורמת המחירים של אתר פרייסז והם נכונים ליום הבדיקה ומהווים ממוצע בין כל הסניפים של אותה רשת, ובין הרשתות שנבדקו מאותה קטגוריה. אין התייחסות נפרדת למשקאות בקירור או על המדף והמחירים אינם כוללים הנחות חבר מועדון או מבצעים של חברות כרטיסי האשראי.

אז איפה כדאי לקנות את השתייה לטיול? השתייה הזולה ביותר נדגמה ברשתות השיווק. הפערים בין המוצרים בחנויות הנוחות ורשתות השיווק מגיעים למעל 140%. אולם הנתון המעניין נוגע דווקא לחנויות הנוחות, באופן גורף כל חנות שנבדקה יקרה יותר מכל מהמחירים בפיצוציות. כך למשל מים בטעם אפרסק של נביעות באריזה של 1.5 ליטר עולה בממוצע 11.08 שקלים בחנויות הנוחות, 9.80 שקלים בממוצע בפיצוציות שנבדקו, ו-5.86 שקלים בממוצע ברשתות השיווק. מדובר על פער של 89% בין חנויות הנוחות לרשתות השיווק.

השוואת מחירי משקאות קלים. המועצה לצרכנות,
השוואת מחירי משקאות קלים/המועצה לצרכנות

לתוצאות המלאות של ההשוואה - לחצו כאן

עוד בהשוואה, בקבוק גדול של מי עדן, 1.5 ליטר, עולה 8.53 שקלים בחנויות הנוחות, 6.32 שקלים בפיצוציות, ו-3.57 שקלים בממוצע ברשתות השיווק, פער של 139% בין חנויות הנוחות לרשתות השיווק. גם אצל המתחרה, נביעות, הפער אדיר ומגיע ל-142% בין חנויות הנוחות לרשתות השיווק: המוצר עולה 8.49 שקלים בחנויות הנוחות, 6.65 שקלים בפיצוציות ו-3.51 שקלים ברשתות השיווק.

פער של 93% בסודה ו-74% בקולה זירו

ומה בגזרת המיץ? משקה פריגת בטעם אננס 99% פרי אקסטרא, באריזה של 420 מ"ל, עולה 10.10 שקלים בחנויות הנוחות. אותו המוצר עולה 9.05 שקלים בפיצוציות ו-6.79 שקלים ברשתות השיווק, פער של 49% בין המחיר הגבוה ביותר בחנויות הנוחות, למחיר הנמוך ביותר ברשתות השיווק. הפער גדול גם בבדיקת במשקה התפוזים של תפוזינה באריזה של 1.5 ליטר. בחנויות הנוחות המוצר עולה 11.17 שקלים, בפיצוציות 10.38 שקלים וברשתות השיווק 5.55 שקלים, פער של 101% בין חנויות הנוחות לרשתות השיווק. עוד במסגרת בדיקת המיצים - נקטר ג'ומקס אננס באריזה של חצי ליטר: המוצר עולה 10.51 שקלים בחנויות הנוחות, 10.06 שקלים בפיצוציות ו-6.22 שקלים ברשתות השיווק. מדובר על פער של 69% בין המוצר היקר ביותר, בחנויות הנוחות, לבין הזול ביותר, ברשתות השיווק.

חובבי סודה-קינלי, ימצאו פער של 93% בין המוצר היקר ביותר בחנויות הנוחות, למוצר הזול ביותר ברשתות השיווק. המשקה באריזה של 1.5 ליטר עולה 8.30 שקלים בחנויות הנוחות, 7.60 שקלים בפיצוציות, ו-4.30 שקלים בלבד ברשתות השיווק. ולחובבי הזירו - משקה קוקה קולה זירו באריזה של ליטר עולה 10.09 שקלים בחנויות הנוחות, 8.33 שקלים בפיצוציות, ו-5.79 שקלים ברשתות השיווק, פער של 74% בין חנויות הנוחות לרשתות השיווק.

בגזרת התה הקר - משקה פיוז-טי אפרסק באריזה של 1.5 ליטר, עולה 11.12 שקלים בחנויות הנוחות. אותו המשקה עולה 9.81 שקלים בפיצוציות ו-6.36 שקלים ברשתות השיווק. פער של 75% בין המחיר הנמוך ביותר ברשתות השיווק, לגבוה - בחנויות הנוחות. המוצר של החברה המתחרה, תה קר בטעם אפרסק של נסטי, באריזה של 1.5 ליטר גם כן מדגים פער גדול. המשקה עולה 11.21 שקלים בחנויות הנוחות, 10.25 שקלים בפיצוציות ו-5.37 שקלים ברשתות השיווק. פער של 109% אחוז בין חנויות הנוחות לרשתות השיווק.

"ממצאי הבדיקה מעניינים וחשובים", ציין סמנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד ערן וולף, "הם יכולים לסייע בימים החמים של הקיץ לכלכל היטב את רכישת המשקאות הקלים והמים כדי להקל על תקציב משק הבית".

עוד באותו נושא

המועצה לצרכנות: איפה המקום הכי זול לקנות בו משקאות קלים

לכתבה המלאה
seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן


יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully