וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי לחג: מי יקבל 1,700 שקל - ומי לא יקבל בכלל מתנה מהבוס?

3.9.2018 / 7:00

ועדי העובדים בחברות הגדולות וגם העובדים שאינם מאוגדים - כמו למשל בתעשיית ההייטק - צפויים לקבל לקראת ראש השנה תווי קנייה מהמעסיקים. סקרים שערכו לרגל החג חברת עוקץ מערכות, מועדון הייטק זון וחברת ועדים חושפים את שווי התלושים שלכם לחג

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידיאו: כמה כסף תקבלו מהבוס לחג?)

ערב ראש השנה התשע"ט כבר כאן, ובחברות רבות זו הזדמנות לצ'פר את העובדים בשי או כרטיס מתנה. נתונים של חברת עוקץ מערכות ומועדון הצרכנות הייטק זון חושפים מי מקרב העובדים שאינם מאוגדים מקבל הכי הרבה, כמה לא מקבלים כלל ומה המתנות הפופולריות ביותר השנה.

הנתונים של הייטק זון, מועדון הצרכנות של עובדי ההייטק, מתבססים על ניתוח 100 אלף מתנות לחג, שמספק המועדון לכ-100 חברות הייטק. כמו כן, הנתונים מבוססים על סקר בקרב מנהלות רווחה בחברות ההייטק עצמן. הסקר, כאמור, כולל רק עובדים שאינם מאוגדים. סקר עוקץ מערכות, המתמחה בפיתוח מערכות טכנולוגיות לניהול וחישוב שכר ומערכות נוכחות חכמות, נערך בקרב 269 מעסיקים מהמגזר הפרטי, המעסיקים כ-9,532 עובדים.

אז מי מקבל את הסכום הגבוה ביותר מקרב חברות הייטק? במקום הראשון עובדי חברת NCR, שיקבלו כל אחד 530 שקל שי לחג, כך עולה מסקר הייטק זון. במקום השני עובדי חברת מיקרופוקוס, סיסקו, פיוניר, נובה, וובי וטבע טק שיקבלו כל אחד 500 שקל. אחריהם ברשימה עם 450 שקל לחג, עובדי חברות סרגון. 400 שקל יקבלו עובדי חברת סאפ, אמן מחשבים, ולייבפרסון. 350 שקל יקבלו עובדי חברת מייקרוסופט. עובדי פלאפון, פיליפס ומארוול יקבלו 300 שקל כל אחד שי לחג.

הרבה יותר כסף: כמה יקבלו ועדי העובדים?

על פי הסקר, בראש רשימת מקבלי השי הגבוה עומדים גם השנה עובדי מפעלי ים המלח - שיקבלו לחג שי בסכום של 1,750 שקל. עובדי טבע בפתח תקווה יקבלו גם הם שי לחג בסכום גבוה של 1,600 שקל

גם חברת ועדים, המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית של ועדי העובדים בישראל, ערכה סקר שבחן את תקציבי השי לחג שקיבלו העובדים במשק. לדברי יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, המונופולים הגדולים בהם פועלים ועדים חזקים חילקו לעובדים שי של 1,100 שקל ויותר; העובדים במשרדי הממשלה וגופי הממשל האחרים קיבלו שי ממוצע של 900 שקל; ואילו עובדי הבנקים קיבלו שי של 900 שקל בממוצע.

העובדים במפעלי התעשייה ומפעלי התרופות נהנו השנה משי גבוה של 700 שקל בממוצע; העובדים בהסתדרויות העובדים השונים קיבלו שי ממוצע של 650 שקל; והעובדים במערכת הבריאות ובמוסדות להשכלה גבוהה זכו לשי ממוצע של 600 שקל לעובד.

העובדים ברשויות המקומיות קיבלו לחג שי ממוצע של 500 שקל; עובדים בענף התקשורת והאינטרנט קיבלו לחג שי ממוצע של 450 שקל; ועובדים בענפי ההייטק נאלצו להסתפק בשי של 480 שקל בממוצע. עובדים בעסקים קטנים קיבלו שי של 300 שקל. בממוצע

על פי הסקר, בראש רשימת מקבלי השי הגבוה עומדים גם השנה עובדי מפעלי ים המלח - שיקבלו לחג שי בסכום של 1,750 שקל. עובדי טבע בפתח תקווה יקבלו גם הם שי לחג בסכום גבוה של 1,600 שקל.

לדברי אלוש, "שווי השי בקרב ארגונים עם ועדים חזקים ממשיך לטפס וחוצה את רף ה-1,100 שקלים. כך למשל, עובדי אדמה (מכתשים) ועובדי משרד הביטחון יקבלו 1,400-1,500 שקל. עובדי חברת החשמל, רכבת ישראל, רשות שדות התעופה, דואר ישראל, מקורות ואחרים ייהנו משי של 1,000-1,200 שקל".

עוד באותו נושא

אלפי שקלים במתנה: הרשימה הסודית של תקציבי השי לחג

לכתבה המלאה
שי לחג לראש השנה 2018 לפי ענפים. ועדים,
דירוג תקציבי שי לחג לפי ענפים/ועדים

המעסיקים הוציאו יותר מ-4 מיליארד שקל על מתנות

עוד עולה מהסקר כי השנה הוציאו ועדי עובדים וההנהלות יותר מ-4 מיליארד שקל על רכישת שי לעובדים, 10% יותר מראש השנה אשתקד. גם מעגל מקבלי השי מתרחב השנה וכולל 75% מכלל השכירים במשק, שהם כ-3 מיליון עובדים.

אלוש מציין כי במקומות עבודה רבים נערכים גם ירידי מתנות, בהם מחלקים לעובדים את השי לחג; ובד בבד, מציעים להם דילים אטרקטיביים והנחות חסרות תקדים למוצרים ושירותים כגון מכשירי חשמל, מכשירי אלקטרוניקה, נופשים מסביב לעולם ואף כלי רכב.

גם ארגוני צרכנות כדוגמת חבר וקרנות השוטרים מקיימים בימים אלו ירידי ענק, בהם ביקרו עד כה מאות אלפי קונים המבקשים ליהנות מהנחות הענק של 20-50% המוצעים בהם. "תעשיית השי לחג נחשבת לכוח משמעותי במשק, היוצר תנועת לקוחות בחנויות בתקופת החגים, המבקשים לממש את תווי הקניה או להחליף את השי שקיבלו במוצר אחר", מסכם אלוש.

שי לראש השנה 2018. ועדים,
אילו מעסיקים יעניקו את השי הכי גדול?/ועדים
seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully