וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה תמצאו את סל הקניות הזול ביותר לראש השנה? בדקנו

4.9.2018 / 8:00

הקניות לחג בעיצומן ורשתות השיווק מציגות עליית מחירים חדה ערב החג. איפה כדאי לקנות סל מוצרים, היכן נשמר מחיר כמעט אחיד לאורך השבוע, בכמה זינק מחיר גפילטע פיש ומה מחיר מומלץ לצרכן לק"ג דבש? סקירה של אתר פרייסז לוואלה! עסקים

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידיאו: כתבת הצרכנות בדקה את סל הקניות לחג)

ההכנות לארוחת החג בשיאן - יש מי שמשווה מחירים ערב הקנייה ורוכש במקום הזול ביותר, אחרים קונים בסופר הקרוב לבית, ויש מי שקונה הכל באתר הקבוע שלו ברשת. אלה גם אלה בוודאי הרגישו בעליית מחירים חדה לקראת ראש השנה. בדיקה מיוחדת שערכה השבוע וואלה! עסקים באמצעות אתר פרייסז מצאה איפה כדאי לקנות את סל המוצרים הזול ביותר ואיזו רשת העלתה משמעותית את המחירים ברגע האחרון.

במסגרת ההשוואה, נבדקו 9 רשתות שיווק שונות ברחבי הארץ, והמחירים המוצגים הם המחירים הנפוצים בכל הסניפים באותה הרשת. בבדיקה לא נכללו סניפים באילת ומוצרים באתרים המקוונים. הנתונים נכונים ליום הבדיקה ואינם כוללים הנחות חבר מועדון או מבצעים של חברות כרטיסי האשראי.

אז מה כולל סל הקניות? בכל רשת נבדק סל מוצרים בסיסי ובו גפילטע פיש בצנצנת דלידג 520 גרם ויחידת חסה ערבית. עוד ברשימה מוצרים במשקל: עוף שלם טרי בכשרות רגילה, תפוח עץ סמיט, ענבים לבנים ללא חרצנים (ירוקים), רימון אדום, לימון, מלפפון, עגבניות, בצל יבש ותפוח אדמה ארוז. כמו כן, נבדקו רסק עגבניות 22% של פריניר באריזה של 260 גרם, פסטה ספגטי מספר 8 של אסם במשקל 500 גרם וקילו אורז פרסי קלאסי של סוגת.

פערים בין מחיר הסל בשבוע שעבר לשבוע הנוכחי

אז מי מוכר את סל המוצרים היקר ביותר? במקום הראשון רשת שופרסל שלי - מחיר סל המוצרים השבוע ברשת הוא 133.80 שקלים. בשבוע שעבר מחיר הסל היה מעט יותר גבוה, 137.80 שקלים. במקום השני רשת מגה בעיר: מחיר הסל השבוע - 127.87 שקלים - בשבוע שעבר מחיר סל המוצרים היה מעט יותר גבוה - 132.87 שקלים. הבאה בתור ברשימה: רשת שופרסל דיל. סל המוצרים לחג עולה ברשת 121.40 שקלים. בשבוע שעבר סל המוצרים היה זול בשקלים בודדים - 118.50 שקלים.

במקום טוב באמצע נמצאת רשת ויקטורי. מחיר הסל השבוע הוא 115.30 שקלים. בשבוע שעבר הסל היה זול משמעותית - 70.10 שקלים. יינות ביתן סיטי הבאה בתור - מחיר הסל השבוע הוא 119.67 שקלים. בשבוע שעבר מחיר הסל היה 124.67 שקלים. מחיר הסל ברשת מחסני השוק הוא 120.07 שקלים בבדיקה שנערכה השבוע. בשבוע שעבר מחירו היה נמוך משמעותית - 94.25 שקלים.

ומי מוכר את סל המוצרים הזול ביותר? במקום השלישי רשת יינות ביתן - מחיר סל המוצרים השבוע הוא 108.25 שקלים. חשוב לציין שבשבוע שעבר סל המוצרים עלה כמחצית הסכום ועמד על 58 שקלים בלבד. במקום השני סל המוצרים של רשת יוחחנוף - מחיר סל המוצרים הוא 103.5 שקלים. בשבוע שעבר מחיר הסל היה נמוך בשקלים בודדים - 101.45 שקלים. הסל הזול ביותר השבוע הוא של רשת רמי לוי. מחירם המומצע של המוצרים לחג הוא 87.20 שקלים. בשבוע שעבר מחיר הסל היה נמוך יותר משמעותית, ועמד על 56.20 שקלים.

עוד באותו נושא

משרד החקלאות: אל תשלמו יותר מ-35 שקל לק"ג דבש

לכתבה המלאה
סקירת מחירים אתר פרייזס. מערכת וואלה! NEWS
השוואה בין רשתות השיווק/מערכת וואלה! NEWS

תוך שבוע: מחיר המוצרים הכפיל את עצמו בחלק מרשתות השיווק

הפערים בין המחירים נובעים ממבצעים שרשתות השיווק הציגו בשבוע שעבר - והשבוע לא נותר להם זכר. סיבה אפשרית לכך היא הצגת סלי הקניות ברשתות התקשורת, שביססה את דעת הקהל ואפשרה לרשתות להעלות מחירים אחריה באין מפריע

מהבדיקה עולה שהפערים בין המחירים נובעים ממבצעים שרשתות השיווק הציגו בשבוע שעבר - והשבוע לא נותר להם זכר. סיבה אפשרית לכך היא הצגת סלי הקניות ברשתות התקשורת, שביססה את דעת הקהל ואפשרה לרשתות להעלות מחירים אחריה באין מפריע. סיבה אפשרית נוספת היא הסמיכות לחג והעלייה החדה בהיקף הקונים. כך או כך, המחירים האמירו - והצרכנים משלמים.

כך למשל, עוף שלם טרי בכשרות רגילה עלה בשבוע שעבר בסניף רמי לוי 9.90 שקלים במבצע. השבוע מחירו טיפס ל-18.90 שקלים. גפילטע פיש בצנצנת עלה בשבוע שעבר 2.50 שקלים ברשת מחסני השוק במסגרת מבצע; השבוע מחירו זינק ל-14.90 שקלים.

דוגמא נוספת: פסטה ספגטי ברשת ויקטורי עלתה בשבוע שעבר 1.90 שקלים במסגרת מבצע, ואילו השבוע מחיר הפסטה טיפס ל-5 שקלים. גם ברשת יינות ביתן העלו מחירים - קילו אורז של סוגת עלה בשבוע שעבר 3.50 שקלים ברשת, ואילו השבוע מחירו האמיר ל-9.90 שקלים.

נציין כי המחיר המומלץ לק"ג דבש בכל הרשתות לא עולה על 35 שקל. בדרך כלל הדבש נמכר באריזות קטנות יותר מק"ג, ולכן צריך לבחון האם המחיר המומלץ הוא לפי מפתח של עד 35 שקל.

"לפני שיוצאים לקניות מומלץ לבצע השוואת מחירים", אומר בועז יהב, בעלים ומנכ"ל אתר פרייסז, "האפליקציה הוקמה במטרה לעזור לצרכן לבצע קניות מושכלות ולחסוך אלפי שקלים בשנה. אתם תופתעו לגלות מבצעים שכלל לא מופיעים על מדפי החנות ותוכלו להגיע מוכנים טוב יותר לקנייה".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully