וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט הביומד ששבר שיא ישראלי: הכתובת הייתה על הקיר

21.9.2018 / 11:00

רכישת הענק של מזור רובוטיקה על ידי מדטרוניק בסכום של 1.65 מיליארד דולר היא צעד משלים של השתלטותה על החברה הישראלית, לאחר שכבר חתמה על הסכמי שיווק איתה. הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהעסקה נאמדות ב-200 מיליון שקל

בדיקת אק"ג. ShutterStock
מכשור רפואי/ShutterStock

מדטרוניק, חברת ענק ששואבת חברות ציוד רפואי, הודיעה הלילה (שישי) כי היא רוכשת את חברת הרובוטיקה מזור הישראלית תמורת 1.65 מיליארד דולר. הכנסות המס למדינה כתוצאה מהעסקה נאמדות בכ-200 מיליון שקל. מדובר באקזיט מעולם הביומד ששובר שיא ישראלי - כאשר בפועל הכתובת הייתה על הקיר.

מזור פיתחה רובוט המבצע ניתוחים בדיוק שאליו קשה להגיע בשיטות רגילות. אלא שהמחיר, 58.5 דולר ל-ADR (תעודות המונפקות על ידי חברות שרשומות למסחר מחוץ לארה"ב, ומעוניינות שמניותיהן יסחרו גם בברוסות ארה"ב), מאכזב: באמצע שבין המחיר הנוכחי למחיר בו נסחרה המניה לפני חודש.

הרכישה של מדטרוניק מהווה צעד משלים של ההשתלטות שלה על רובוטיקה הישראלית. חברת המכשור האמריקאית חתמה לאחרונה על הסכם לשיווק מערכות מזור לניתוחים רובוטיים. בעסקה ויתרה מזור על פיתוח מערכת שיווק עצמאית ועל חלק ניכר מרווחי המכירה. בעקבות אותה עסקה הציגה מזור דוחות מאכזבים, שגרמו לנפילה של 20% במחיר המניה.

המנכ"ל, אלי הדומי, ניסה להסביר שלמרות הירידה ברווחיות מדובר בעסקה טובה שתאפשר לחברה הישראלית הקטנה לחדור לשווקים הבינלאומיים בהם פועלת מדטרוניק, שלה מרכז פיתוח גדול בישראל והיא כבר ביצעה רכישות מוצלחות של חברות ישראליות. הוא כמובן לא חשף את המהלכים הנוספים להשלמת ההשתלטות של מדטרוניק.

מזור הונפקה בבורסת תל אביב בשנת 2007 אך התקשתה לצמוח בשנותיה הראשונות במסחר. ב-2011 נסחרה על פי שווי של כ-60 מיליון שקל בלבד. כעת נסחרת מניות מזור במקביל בבורסה של תל אביב ובניו יורק ומרבית בעלי המניות הם קרנות ומשקיעים זרים. מדטרוניק עצמה החזיקה ערב העסקה 11% ממניות מזור. מניית החברה עלתה אתמול במסחר בכ-7% עוד לפני ההודעה על המכירה.

אורי הדומי, מנכ"ל מזור רובוטיקה. צילום: איל יצהר, גלובס
מנכ"ל מזור רובוטיקה, אורי הדומי/גלובס, צילום: איל יצהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully