וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה קורה: מייקל קורס רוכש את בית האופנה האיטלקי ורסצ'ה

וואלה! עסקים וסוכנויות הידיעות

25.9.2018 / 16:22

יממה לאחר שדיווחה על התקדמות במגעים - קבוצת האופנה של מעצב העל האמריקאי, המוכר בזכות תיקי העור שלו, תשלם כ-2 מיליארד דולר עבור המותג היוקרתי. העסקה מצטרפת לרכישה של מותג הנעליים הבריטי ג'ימי צ'ו בשנה שעברה

תצוגת סתיו 2017 של מייקל קורס בניו יורק, פברואר 2017. GettyImages
מייקל קורס בתצוגת אופנה בניו יורק/GettyImages

יממה לאחר שדיווחה על התקדמות במגעים - קבוצת האופנה האמריקאית מייקל קורס הודיעה היום (שלישי) כי היא רוכשת את בית האופנה האיטלקי ג'יאני ורסצ'ה. במסגרת העסקה, קורס הסכים לרכוש את כל מניותיה של ורסאצ'ה תמורת שווי כולל של 1.83 מיליארד אירו (2.12 מיליארד דולר), שימומן במזומן, חוב ומניות בחברת מייקל קורס אחזקות בע"מ. מדובר בעסקה שנייה של קורס בתקופה האחרונה באירופה, לאחר שלפני כשנה הודיעה על רכישת מותג הנעליים הבריטי ג'ימי צ'ו תמורת 1.2 מיליאר דולר.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, קורס, שידוע במותג בתיקי העור שלו, לא הסתיר את שאיפתו להגדיל את פורטפוליו המותגים שלו. חברת ורסצ'ה, הידועה בעיצובים הנועזים והזוהרים שלה, הייתה אחת מקבוצת המותגים האיטלקיים שבבעלות משפחה, המוכרת כמטרה אטרקטיבית בתקופה שבה תעשיית היוקרה רוכבת על ביקוש חזק מסין.

כאמור, ביולי 2017 נרשם מיזוג בצמרת האופנה, לאחר שקורס רכש את ג'ימי צ'ו בסכום של 896 מיליון ליש"ט (1.2 מיליארד דולר). מדובר בעסקת מזומן בגובה של 2.30 ליש"ט לכל מניה של מותג נעלי היוקרה - פרמיה של 36.5% על מחיר המניה בזמן הכרזת החברה כי היא עומדת למכירה.

דונטלה ורסאצ'ה. AP
דונטלה ורסצ'ה וחברות/AP

מנכ"ל מייקל קורס: "הרכישה מהווה ציון דרך חשוב עבור הקבוצה"

איידול: "אנו מאמינים כי כוחם של המותגים מייקל קורס וג'ימי צ'ו, יחד עם רכישת ורסצ'ה, יסייעו לנו להמשיך ולצמוח בשנים הבאות ולהמשיך להציג גידול בהכנסות ועלייה ברווחים"

לדברי ג'ון איידול, יו"ר ומנכ"ל מייקל קורס אחזקות, "הרכישה של ורסצ'ה מהווה ציון דרך חשוב עבור הקבוצה שלנו. ורסצ'ה הוא מותג אשר נוסד בשנת 1978. במשך למעלה מ-40 שנה ורסצ'ה ייצגה את התגלמות יוקרת האופנה האיטלקית, עדות למורשת הנצחית של המותג. אנו שמחים לצרף את ורסצ'ה כחלק ממשפחת מותגי היוקרה שלנו, ואנחנו מחויבים להשקיע בצמיחה שלה. עם המשאבים המלאים של הקבוצה שלנו, אנו מאמינים כי ורסצ'ה תגדל ליותר מ-2 מיליארד דולר בהכנסות".

איידול המשיך: "אנו מאמינים כי כוחם של המותגים מייקל קורס וג'ימי צ'ו, יחד עם רכישת ורסצ'ה, יסייעו לנו להמשיך ולצמוח בשנים הבאות ולהמשיך להציג גידול בהכנסות ועלייה ברווחים. הסגנון האייקוני של דונטלה ורסצ'ה הוא בלב האסתטיקה העיצובית של המותג. היא תמשיך להוביל את החזון היצירתי של החברה. אני שמח שיש לי הזדמנות לעבוד עם דונטלה על הפרק הבא של צמיחת המותג ורסצ'ה".

"זה רגע מרגש מאוד עבור ורסצ'ה", הוסיפה דונטלה ורסצ'ה, "למעלה מ-2 עשורים מאז התחלתי להוביל את החברה יחד עם אחי סנטו ובתו אלגרה, אני גאה שהמותג ורסצ'ה נותר חזק מאוד, הן באופנה והן בתרבות המודרנית.
ורסצ'ה היא לא רק מילה נרדפת לסגנון האייקוני והבלתי מובחן שלה. סנטו, אלגרה ואני מכירים בכך שהצעד הבא יאפשר לורסצ'ה להגיע לפוטנציאל המלא שלה".

עוד מסרה כי "כולנו נרגשים מאוד להצטרף לקבוצה בראשות ג'ון איידול, שתמיד הערצתי כבעל חזון וגם כמנהיג חזק ומלא תשוקה. אנו מאמינים כי להיות חלק מקבוצה זו חיוני להצלחה ארוכת טווח של ורסצ'ה. התשוקה שלי מעולם לא הייתה חזקה יותר. זהו הזמן המושלם עבור החברה שלנו, אשר מעמידה יצירתיות וחדשנות בליבה של כל הפעולות שלה, כדי לגדול".

ג'ונתן אקרויד, מנכ"ל ורסצ'ה, אמר: "מאז שהצטרפתי לורסצ'ה לפני יותר משנתיים, התמקדנו במינוף מורשת החברה והכרה חזקה של מותגים ברחבי העולם, מה שאפשר לנו לחוות צמיחה משמעותית בכל האזורים. החזון של דונטלה ללא ספק הוביל להצלחה מתמשכת וגוברת של המותג שלנו. אני נרגש להצטרף ל-Capri Holdings Limited (החברה בבעלות דונטלה, סנטו ואלגרה ורסצ'ה), ולהאיץ את הצמיחה שלנו ברחבי העולם".

ג'ון איידול יו"ר מנכ"ל חברת מייקל קורס דונטלה ורסצ'ה ג'ונתן אקרויד מנכ"ל ורסצ'ה / באישור ליבי אלוני משרד רן רהב יחסי ציבור. צילום: ראהי רזוואני,
מימין: ג'ון איידול, יו"ר ומנכ"ל מייקל קורס; דונטלה ורסצ'ה וג'ונתן אקרויד, מנכ"ל ורסצ'ה/צילום: ראהי רזוואני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully