וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של אימפריה: רשת סירס הגישה בקשה לפשיטת רגל

סירס הגיעה להסכם עם המלווים שלה, שיאפשרו לחברה לשמור על מאות חנויות פתוחות לעת עתה. במסגרת העסקה צפויה סירס לסגור לפחות 150 חנויות באופן מיידי

סירס. ShutterStock
סירס/ShutterStock

ענקית הקמעונאות האמריקנית הוותיקה סירס מתקרבת לסוף דרכה. הרשת, בת היותר מ-100 שנים הגישה הבוקר (שני) בקשה לפשיטת רגל, כך דיווח הניו יורק טיימס.

החברה נמצאת בקשיים מזה זמן רב ואיבדה זה מכבר את מעמדה המוביל בשוק. בתחילה עקפו אותה חנויות כמו וולמארט והום דיפו ובהמשך ענקית הסחר המקוון אמזון. בעשור האחרון נוהלה הרשת על ידי מנהל קרנות הגידור אדוארד למפרט שמכר הרבה מנכסיה ומותגיה של החברה אך לא הצליח לגבש אסטרטגיה שתחזיר לחנות את הלקוחות.

כתוצאה מכך, הידרדר המצב של הרשת באופן תמידי. לפני עשור העסיקה החברה 302 אלף עובדים. כיום מועסקים בסירס ובקיי-מארט שגם היא בבעלותו של למפרט 68 אלף עובדים בלבד. במהלך 5 השנים האחרונות רשמה החברה הפסדים של כ-5.8 מיליארד דולר. במהלך העשור האחרון סגרה הרשת יותר מ-100 חנויות וכעת היא מפעילה 700 חנויות ברחבי ארה"ב המציעות מכירות חיסול רבות ולעיתים מציגות מדפים ריקים.

כעת, מתכוון למפרט להשתמש בפשיטת הרגל כדי להקטין את חובותיו ולהמשיך להפעיל את החנות לפחות בתקופת החגים המתקרבת. כחלק מהתוכנית, תקבל הרשת הלוואה של כ-500 מיליון דולר ותסגור כ-150 חנויות.

"זהו יום עצוב לקמעונאות האמריקנית", אמר נשיא חברת מחקר הקמעונאות " Customer Growth Partners", קרייג ג'ונסון. "דורות של אנשים גדלו על סירס וכעת היא כבר לא רלוונטית. כשאתה בעסקי הקמעונאות, הכל סובב סביב חדשנות, אבל סירס הפסיקה לחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully