וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: לחיות טוב אחרי פרישה גם בלי פנסיה

אלון גל

23.11.2018 / 9:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזין שלא צבר כסף בקרן פנסיה שרוצה לשמור על רמת חייו

אדם עם מחשבון. ShutterStock
מחשבון/ShutterStock

מאזין שהתקשר לתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM סיפר לגל על קשייו מכיוון שלא צבר כסף בקופת פנסיה במשך השנים. המאזין סיפר כי הוא מתגורר בחיפה בבית שערכו כ-1.5 מיליון שקל, מחזיק בקופות הגמל כ-1.7 מיליון שקל נוספים ומקבל מביטוח לאומי כ-2,450 שקל בחודש ותהה כיצד כדאי לו לנהל נכון את כספו על מנת לחיות בכבוד בתקופת הגמלאות.

גל התעצב כששמע על מצבו. "אדם עבד כל החיים ואין לו פנסיה כי לא היו פנסיות במגזר הפרטי באותם שנים ואף אחד דאג לא הרחיב בצו הרחבה. זה מטורף לחלוטין. עם מיליון וחצי שקלים בניהול נכון של הכספים אתה תוכל לצבור כ-60-70 אלף שקל בשנה. זאת אומרת בין 6,000-7,000 תשואה מבלי לפגוע בקרן. רכישת שתי דירות בחיפה בסכומים שברשותך יכולה להפיק לך תשואות שכאלה בעבור גבייה של כ-3,000 שקל לשכירות עליהן".

גל הסביר כי "אם אתה מעוניין שחלק מהכסף יהיה נזיל, קח דירה אחת להשקעה בסך מיליון שקל, שתניב לך כ-4,000 שקל בחודש ועם שאר הכסף צור תיק השקעות, שרובו מושקע באגרות חוב סולידיות. כך תגיע ל-6,000 שקל בחשבון הנזיל. תוסיף לזה את קצבת הזקנה שלך ושל אשתך ותגיע לעשרת אלפים שקלים בחודש איתם אני מעריך שתוכל לחיות בשלום".

גל הבהיר למאזין שזו תהיה טעות להשאיר את הכספים בבנק ללא מעש. "להערכתי, עליך לקנות דירה להשקעה שתניב לך תשואה של כ-4,000 שקל. כך תוכל ליהנות מהרווחים. אזכיר שכשמנהלים תיקי השקעות הכסף נותר אצלך ובחשבון ורק מנהלים אותו בתוכו מבלי להוציא ממנו אגורה. אם תרצה תוכל להחליט למשוך כל חודש את התשואות מהחשבון. לדעתי, מדובר בדרך סולידית ובטוחה לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully