וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולקו פטורים ממכס לגבינות קשות ובשר טרי

24.12.2018 / 13:38

משרד הכלכלה פרסם את המכסות לייבוא פטור ממכס של גבינות קשות ובשר טרי. 4,230 טון גבינות ייובאו ויימכרו במחיר ממוצע של 3.1 שקל ל-100 גרם או 3.7 שקל ל-100 גרם ארוזות. 9,000 טון בשר יימכר במחיר ממוצע של 45 שקל לקילו

אילוסטרציה. ShutterStock, ShutterStock
גבינה צהובה/ShutterStock, ShutterStock

ועדה המכסות במשרד הכלכלה והתעשייה, בראשות מנהל מינהל היבוא, דני טל, אישרה אתמול (ראשון) את חלוקת המכסות הפטורות לשנת 2019 ביבוא של גבינות צהובות ובשר טחון. המכסות הפטורות ליבוא בשר וגבינה נועדו כדי להוזיל את המחיר לצרכנים ומשרד הכלכלה יפקח על המחירים בשווקים, בכדי לוודא כי אכן הבשר ביבוא במכסות פטורות, נמכר במחיר עליו התחייבו היבואנים.
במסגרת המכסות הפטורות עליהן החליטה הוועדה ייובאו 4,230 טון גבינה בשנת 2019, כשהמחיר הממוצע לצרכן יעמוד על 3.1 שקל ל-100 גרם גבינה במעדניה ו-3.7 שקל ל-100 גרם על המדף. הגבינות הפטורות ממכס יימכרו על ידי: גולדפרוסט, שופרסל, מוצרי תמיר, יינות ביתן, רמי לוי, סאן פוד טרייד, מרב מזון ושוק בעיר.

עוד ייובאו 9,000 טון בשר טרי בפטור ממכס והמחיר הממוצע לצרכן יעמוד על 45 שקל לקילו. הבשר הטרי יימכר על ידי: נטו מלינדה סחר, רמי לוי וחי.י מעדני גורמה.

דני טל, יו"ר וועדת המכסות, ציין כי בימים הקרובים תפורסם מכסה נוספת של כ-4,000 טון ליבוא בשר טרי פטור ממכס והציפיה היא כי היבואנים הנותרים שלא זכו במכסות עד כה יאלצו להפחית את המחיר המוצע לצרכן במכרז על מנת לזכות בנתח מן מכסה המבוקשת.

להבדיל משנים קודמות, הזוכים במכסה מתחייבים לראשונה להציב על המדף בשר טרי טחון במחיר מקסימלי לצרכן שלא יעלה גם בתקופות ביקוש גבוהות. הקמעונאיים יוכלו אמנם לצאת במבצעי מכירות להפחתת המחיר לצרכן גם מתחת למחיר הזוכה אולם לא תתאפשר העלאת המחיר מעבר למחיר לו התחייבו.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר כי "אנו ממשיכים לתת לצרכנים אלטרנטיבה זולה יותר, באופן משמעותי, מהמחירים הקיימים בשוק ונפעל במהלך השנה לוודא כי אכן ההטבה שאנו נותנים ליבואנים - מגולגלת לצרכנים. נמשיך לחלק מכסות נוספות, גם במהלך השנה רק ליבואנים שיתחייבו להוריד את המחיר לצרכנים".

עוד באותו נושא

שווי של מיליארד שקלים וחצי: כחלון האריך ביטול מכס על שורת מוצרים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully