וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הטלמרקטינג עקצה קשישים - ותיקנס ב-5.1 מיליון שקל

8.1.2019 / 11:07

חברת הלפ פיסי טכנולוגיות בע"מ תיקנס על ידי הרשות להגנת הצרכן לאחר שחקירה של הרשות העלתה כי מקרים של חיובי יתר מצד החברה, מסירת מידע שגוי, סירוב לביטולי עסקות ועוד. הקנס הופחת ב-20% מפני שמדובר בעבירה ראשונה

טלמרקטינג. ShutterStock
טלמרקטינג/ShutterStock

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת הלפ פיסי טכנולוגיות בע"מ על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 5,139,200 שקל. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל החברה. לחברה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. במקור הסכום היה 6,424,000 שקל.

מחקירת הרשות עולה כי החברה, העוסקת בטלמרקטינג ומכירת מוצרי ושירותי מחשב, משרתת בעיקר קהל לקוחות מבוגר. הרשות מצאה כי במקרים רבים רכשו הלקוחות מוצרים שונים בעקבות מידע כוזב שנמסר להם על ידי נציגי המכירות לפיו התגלה וירוס במחשבם. במקרים אחרים חויבו הלקוחות בסכומים הגבוהים מאלה שנאמרו להם, חויבו על מכשיר טאבלט שהובטח להם כמתנה, קיבלו מכשיר מחודש ולא חדש ללא ידיעתם או זכו לאחריות קצרה למרות שהובטחה להם אחריות ל-3 שנים.

עוד התגלו מקרים בהם תנאי ביטול העסקה שהוצגו בפני הלקוחות היו מנוגדים לחוק ומקרים בהם לא נענתה החברה לבקשות ביטול עסקה שהוגשו בזמן על פי חוק. במהלך שיחות המכירה, לא מסרו הנציגים פרטים מהותיים אותם היה עליהם למסור.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "הרשות ממשיכה להילחם בתופעה בה עוסקים עושים שימוש בפרקטיקות שונות כנגד אוכלוסיות מוחלשות ובניהם קשישים, שכל מטרתם ביצוע עסקאות תוך ניצול חולשתם של הצרכנים, ביצוע הטעיות, והפעלת השפעה בלתי הוגנת על הצרכנים. במקרה הזה החברה ניצלה גם את חוסר ההבנה של הצרכנים בתחום המחשבים. הטלת העיצום הינו צעד נוסף במלחמה של הרשות בתופעה זו".

ברשות להגנת הצרכן מדגישים כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן נגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו - וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

עוד באותו נושא

קנס של 5.2 מיליון שקל יוטל על חברת טלמרקטינג שעקצה קשישים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully