וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאבות הנקה: כל מה שאתן צריכות לדעת

מלינה צפריר

14.2.2019 / 9:59

לשכור או לקנות, אילו סוגי משאבות הנקה קיימים בשוק, מה צריך לבדוק לפני הקנייה וכמה יעלה לכן התענוג? מומחית מאמא גורו מסבירה כל מה שצריך לדעת לפני שאתן מצטיידות במשאבה

בקבוקים של תינוקות בקערה. ShutterStock
בקבוקי חלב/ShutterStock

האם חייבים לרכוש משאבה או ניתן לשכור. מתי הנקודה הנכונה בה אמא צריכה לרכוש אותה?

התשובה תלויה במה הוא הצורך הספציפי של כל אמא. לפני הלידה לא תמיד ברור לנו מה יהיה אופן ההנקה. יתכן שהמשאבה תשמש לנו רק להקלת הגודש שעלול להיווצר עם החזרה הביתה בימים הראשונים.

עוד סיבה להחלטה על השכרת משאבה או קנייתה היא תדירות השימוש בה. אם המניקה לא מתכוונת להשתמש בה לעיתים קרובות אלא רק כשהיא רוצה מדי פעם לצאת לסידורים או להתאוורר מבלי להיות לחוצה לחזור כדי להניק את תינוקה, או מי שרוצה לאט לאט להתחיל לבנות מלאי לזמן המרוחק בו תינוקן יכנס למסגרת יכולה להסתפק בהשכרה.

בנוסף יתכן שיש משאבות שיתאימו לנו יותר מאחרות לכן מומלץ לשקול לשכור קודם כל. זה גם נותן אפשרות להתנסות בכמה משאבות.

אז מתי בכל זאת לקנות?

הסיבה מספר אחת לצורך בקניית משאבה היא הרצון להמשיך להניק גם לאחר החזרה לעבודה. השקעה במשאבה באיכות גבוהה מאוד תהיה שווה את משקלה בזהב אם אתן מתכננות לשאוב על בסיס קבוע - למשל אם ידוע לכן מראש שתהיו חייבות לחזור לעבודה בסמוך ללידה, או אם החלטתן או שאתן מוכרחות לשאוב בלעדית. כמו כן אם מסיבה מסוימת יהיה צורך בהגברת כמויות ייצור החלב (כגון תאומים).

אמהות אחרות רואות במשאבה את האפשרות שגם השותף שלהן יוכל לקחת על עצמו האכלות (בעיקר בלילה) במקרה הצורך וכדי לספק להם את ההזדמנות להיות חלק ממרכיב כה משמעותי בשגרת התינוק.

ניתן לפנות ליועצת הנקה, שתוכל לסייע לאישה להתאים את סוג המשאבה לצרכיה ולסגנון חייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מה העלות של השכרה?

יש גופים התנדבותיים שכל מה שהם דורשים הוא פיקדון (עד כ- 200 שקל) תלוי בדגם. במקרים מסוימים תצטרך האמא לחדש את השכירות מידי חודש או כל שלושה חודשים. בתום השנה הראשונה תלוי מלאי, ביקוש ודגם ינחו אותה בסניף איך להמשיך.

יש גם חברות פרטיות שמשכירות בעלות יותר גבוהה אולם היתרון הוא במלאי גדול יותר, מגוון מוצרים, דגמים מתקדמים וזמינות.

מה טווח המחירים של משאבות?

יש בשוק בארץ כמה שחקנים מוכרים ומועדפים, למרות שלאחרונה נכנסו כמה חידושים. משאבות ידניות, זולות יותר ומחירן נע בין 120 שקל ל-300 שקל. מחירן של משאבות חד צדדיות נע בין 400 שקל ויכול להגיע אף ל- 850 שקל. מחירן של משאבות הנקה דו צדדיות מתחיל מ- 514 שקל, ועשוי להגיע לטווח שבין 700 שקל ל- 800 שקל. יש משאבות שאף עולות 1,900 שקל.

בנוסף ניתן למצוא משאבה חשמלית דו צדדית ש'רצה חזק' בימים אלה ברשתות וזוכה לביקורות חיוביות מאוד וניתן להזמינה מחו"ל ב-100 שקל בלבד.

מהם השיקולים שעל אם לקחת בחשבון בעת שהיא בוחנת רכישה של משאבה?

יש כמה פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון בעת הבחירה, בהתאם לשימוש והצרכים האינדיבידואליים.

סטריליות וניקוי: ההבדל המרכזי הוא בין מערכת פתוחה לעומת סגורה. במערכת סגורה אין התעבות המתרחשת בתוך הצינורות וקיימת חציצה בין החלב הנאגר בבקבוק לבין הצנרת. זה יתרון גדול לא רק כי הוא מונע עיבוי, הצטברות עובש, חיידקים ומזהמים בתוך הצינורות, אלא גם מקל מאוד על הניקוי בין שאיבות - אין צורך לנקות את המשאבה או את הצינורות שלה.

במשאבה בעלת מעגל פתוח תצטרכי זמן לנקות כראוי את הצינורות לאחר כל שימוש ואם לא, לפחות פעם בשבוע ולהשאיר בחוץ לייבוש מוחלט, כך שהחלפת צינורות היא תופעה נפוצה בסופו של דבר.

כוח שאיבה(וואקום): למשאבה בעלת מעגל פתוח בדרך כלל יש עוצמה חזקה יותר והיא יעילה יותר בשאיבת חלב אם לעומת משאבה עם מערכת סגורה. זה עשוי לחסוך לך קצת זמן, אבל חשוב לזכור כי תצטרכי להפעיל אותה למשך דקה או שתיים נוספות לאחר השאיבה כדי למנוע הצטברות עובש ומזהמים.

ספק כוח: חשוב שיהיה מתאם מתח, כך שניתן פשוט לחבר את המשאבה לחשמל ולהתחיל לשאוב. כמו כן אפשרות לשימוש מקביל של ערכת סוללות. ורצוי מטען לרכב שלרוב נמכר בנפרד.

אפשרות לבחור פונקציה: בין יכולות לשמש כמערכת דו-צדדית או כמשאבת צד אחד, מה שהופך אותה לנוחה ופונקציונאלית ביותר.

ניצול מקסימלי של פעולת השאיבה: יכולת שליטה נפרדת על מהירות (קצב) ועל עוצמת (וואקום) השאיבה. לא רק תאפשר התאמה אישית אלא גם גירוי כמה שיותר דומה למציצת התינוק.

מנעד רחב של קוטר הקונוסים (חצוצרות): מה שמאפשר נוחות מקסימלית המותאמת לכל גודל פטמה.

רמת הרעש: משאבות הן די רועשות. אז אל תשתגעי אחר מציאת המשאבה הכי שקטה כי הן פשוט לא קיימות. יש משאבות, בכל מקרה, שעושות קצת יותר רעש מאשר אחרות. בחרי את המשאבה שיכולה להיות דיסקרטית עד כמה שניתן.

משקל, גודל ואביזרי נסיעה: אם ניידות חשובה לך, חשוב מאוד לברר את המשקל עם וללא חלב, לבדוק גדלים והאם מגיעה עם תיק שימושי(ומעוצב) ו/או ציידנית שומרת קור ושלל אביזרי אחסון.

משאבה "שומרת שבת": במידת הצורך חפשי כזו בעלת שעון שבת (טיימר) ושהמכוונים הם מכאניים כך שניתן לכוון את הפרמטריים לפני כניסת שבת.

האם עדיף לקנות משאבה חשמלית או ידנית?

משאבה חשמלית תציע לך נוחות וחיסכון זמן. ורוב משאבות החשמליות בימינו יאפשרו לך להמשיך את הפעילות שלך במידה מסוימת. אם לא תשתמשי בה על בסיס קבוע, משאבה ידנית תספיק. עם זאת סביר להניח שסחיטה ידנית תרגיש לך בסופו של דבר כמו מטלה קשה מאוד עד בלתי אפשרית. והזמנים שלה הם הרבה פחות יעילים.

אילו עוד עצות טובות ניתן לתת לאימא שמתלבטת לגבי איזו משאבה לקנות?

העצה שאמהות הכי תערכנה - איך לייעל את השאיבות. אז אם אתן מתכננות לשאוב חלב על בסיס יומי, ההצעה היא משאבה דו צדדית. אמנם משאבות אלו קצת יותר יקרות אבל המניקה תודה על כך כשתבין כמה מעט זמן יש ברשותה וכמה היא תחסוך לה.
לרוב המשאבות הדו צדדיות יש גם את האפשרות לשאוב בצד אחד בלבד, כך שניתן להניק ולשאוב בו זמנית.

טיפ מעולה שיאפשר לך לשאוב ועדיין ליהנות מידיים פנויות היא "חזיית שאיבות" - ניתן לרכוש כזו (יש חברת משאבות שמשווקת אותן) או להכין לבד על ידי ביצוע חתכים לאורך בקאפ של חזייה/גוזייה.

הכותבת היא מדריכת הנקה מוסמכת מטעם מועדון הצרכנות של האימהות - 'מאמא גורו' הפועל להעלאת המודעות להנקה ולחשיבותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully