וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי לחג: חברת ההייטק שתחלק לעובדים מתנות בשווי 1,000 שקלים לפסח

27.3.2019 / 9:13

באיזה ענף מקבלים העובדים את השי הגבוה ביותר לפסח ואיפה מסתפקים בסכום סמלי בלבד? איזה מתנה פופולרית במיוחד השנה, ובאיזה חברת הייטק מקבלים את הסכום הנמוך ביותר? סקירת הענפים הלא מאוגדים ברחבי הארץ

אריזות מתנות. ShutterStock
כמה יקבלו עובדי ענף הסיעוד?/ShutterStock

לקראת חג הפסח מקומות עבודה רבים נוהגים להעניק מתנות לעובדים. פעמים רבות מדובר בתלושים, תווי קנייה לחנויות נבחרות ובמקרים אחרים במתנה של ממש.

חברת עוקץ מערכות המתמחה בפיתוח מערכות טכנולוגיות לניהול וחישוב שכר ומערכות נוכחות חכמות סקרה 278 מעסיקים בחברות שעובדיהן אינם מאוגדים ובדקה אילו מתנות יקבלו העובדים לכבוד חג החירות הקרוב.

עוד באותו נושא

אין גבול לאטימות: דואר ישראל לא הסכים לתת משלוח לאלמנה

לכתבה המלאה
מתנות לפסח על פי מגזר. מערכת וואלה!
כמה יקבלו בכל מגזר?/מערכת וואלה!

את המתנה היקרה ביותר יקבלו השנה עובדי ענף הפיננסים. שווי התלושים שיקבלו בממוצע הוא 680 שקלים. במקום השני בקרב העובדים הלא מאוגדים, עובדי חברות ההייטק, שיקבלו 450 שקלים מתנה לחג. בתחום המסחר ושירותים יקבלו מתנה לפסח 280 שקלים ובמעבדות וחנויות הסלולר יקבלו 240 שקלים.

עוד ברשימת מקבלי המתנות - תעשיית המתכת תחלק לעובדיה 210 שקלים מתנה לחג בממוצע ובתעשיית המוסכים יקבלו העובדים 200 שקלים לחג.

ומי יקבל את הסכום הנמוך ביותר? במקום האחרון עובדי חברות הסיעוד, שיקבלו 120 שקלים בלבד לפסח. חברות השמירה יקבלו 120 שקלים לחג, ותעשיות המזון יקבלו 180 שקלים לכבוד פסח בממוצע.

ובאיזה חברת הייטק יקבלו העובדים את המתנה היקרה ביותר לחג? מועדון הצרכנות של עובדי ההייטק, "הייטק זון", ניתח את השווי הממוצע של המתנות שיקבלו העובדים לקראת פסח.

משרדי פלייטיקה. ראובן קסטרו
800 שרקל בממוצע. פלייטיקה/ראובן קסטרו

עובדי חברת קוואלקום יקבלו בממוצע לחג מתנות בשווי 1,000 שקלים. עובדי חברת פלייטיקה ייהנו ממתנה בשווי 800 שקלים בממוצע, עובדי חברת נובה ווובי ייהנו ממתנה בשווי 700 שקלים בממוצע, ועובדי אורבוטק יקבלו מתנות בשווי 550 שקלים בממוצע.

עוד ברשימת מקבלי המתנות - עובדי חברת NCR יקבלו מתנות בשווי ממוצע של 530 שקלים ועובדי חברת פיוניר, פיליפס ו-ECI יקבלו מתנות בשווי 500 שקלים בממוצע.

במקומות האחרונים, עובדי חברת גילת לוויינים, גט טקסי, יעל תוכנה ועובדי חברת SAP שיקבלו מתנות בשווי ממוצע של 400 שקלים בלבד.

כמה יקבלו עובדי ההיי טק. מערכת וואלה!
כמה יקבלו עובדי ההייטק?/מערכת וואלה!

בהייטק זון ערכו ניתוח של התפלגות גובה השי ביותר מ-100 חברות שונות בענף ההייטק. מהניתוח עולה כי 30.9% מהעובדים בענף יקבלו בפסח הקרוב שי בסכום עד 400 שקלים בלבד. 4.3% מהעובדים יקבלו מתנה בשווי של עד 200 שקל.

עוד עולה מהסקר של הייטק זון כי מרבית עובדי ההייטק - 74.2%, יקבלו השנה מתנה מוחשית, 12.5% מהם יקבלו שוברי גיפט קארד ו-13.3% יקבלו תווים לרכישת מזון.

לדברי דגן רונן, מנכ"ל משותף של מועדון הצרכנות הייטקזון, "אנו רואים יותר ויותר חברות שמעדיפות חלוקת מתנות על פני שוברים או תווי קניה, כאשר חברות רבות מקימות אתרי בחירה אינטרנטיים שבהם העובדים יכולים לבחור את המתנה המועדפת עליהם מבין מבחר מגוון".

מתנה לפסח על פי חברה. מערכת וואלה!
כמה יקבלו בחברות השונות?/מערכת וואלה!

שואבי אבק של דייסון ומוצרי נינג'ה למטבח

תופעה נוספת היא מתן האפשרות לשדרוג המתנה בתוספת תשלום כאשר העובד נהנה מכוח הקניה של החברה כדי לקבל הנחה על המוצר. על פי נתוני הייטק זון, היקף התופעה עומד על 25% מבין העובדים שבחרו במתנה מוחשית. יחד עם זאת לא מעט מעסיקים עדיין מאפשרים לעובדים בחירה בין מתנה לבין תווי קניה. לדברי רונן, "מעבר לשווי הכספי של המתנה יש בה גם מימד נוסף, שכן בד"כ תווי הקניה משמשים לקניות בסופרמרקט או של בגדים ואילו בהענקת המתנה יש מימד טקסי/רגשי בין החברה לעובדיה".

עוד מציין רונן כי המתנות הנפוצות בהן בוחרים העובדים הן שואבי אבק של דייסון, מוצרי נינג'ה למטבח, מזוודות CONWOOD , מוצרי בית חכם וגאדג'טים למיניהם.

דגן רונן. חן גלילי,
דגן רונן, מנכ"ל משותף של מועדון הצרכנות הייטקזון/חן גלילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully