וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך ימצא ההנדסאי הצעיר עבודה

אלון גל

8.3.2019 / 0:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזינה שמנסה לסייע לבנה למצוא עבודה בתחילת דרכו בשוק

פורומים הנדסאי. ShutterStock
הנדסאי/ShutterStock

"בני סיים את לימודיו באריאל כהנדסאי בניין. הוא שולח קורות חיים וברגע שהוא מציין שאין לו ניסיון בתחום - איש לא חוזר אליו. גם כשאנחנו מפעילים קשרים על מנת שיעסיקו אותו ללא תשלום לצורך צבירת ניסיון אנחנו נתקלים בסירובים", כך סיפרה מאזינה למאמן האישי אלון גל בתוכניתו ברדיו 103FM. "איך אוניברסיטה כמו זו באריאל מכשירה הנדסאי בניין מבלי לתת להם הכוונה או ניסיון והם יוצאים לעולם הגדול ללא כלום. המורה שהנחה אותו בתואר העביר גם את קורות החיים שלו לבעל מקצוע שיעסיק אותו וגם הוא לא היה מוכן עקב חוסר הניסיון. איך אדם יכול לצבור ניסיון אם לא פותחים לו את הדלת?"

גל הרגיע את המאזינה: "אני לא מבין את מידת ההלם שלך, על זה בנויה שיטת כל האוניברסיטאות במדינת ישראל. גם אם יש גופים אקדמיים שטוענים שיש אצלם סטאז' - זו שטות. מערכת החינוך הגבוהה בישראל היא מכבסה של ציונים, כסף ותעודות שבינם לבין המציאות אין קשר. שאלת הניסיון תמיד קיימת בשוק, ככה זה היה וככה זה יהיה.

"אני חושב שבלחץ שלך את מכניסה לו צרות לראש. עליכם לרדת מהדרמה ולייצר ניסיון כלשהו. אם אני הייתי מחר בבוקר הנדסאי בניין והחלטתי לעשות סטאז', הייתי לוקח משרד תכנון או משרד קבלנים והייתי דופק לו בדלת פיזית. לכל שטות בחיים יש סטטיסטיקה. הסיכוי שמישהו יגיד לו 'כן' מכל הבניינים שהוא יעבור בהם הוא אחד לארבע. שיהיה קצת יותר אסרטיבי ולא יפעל בצורה לקונית".

גל שיתף את המאזינה בנסיונו: "כשסיימתי את שירותי הצבאי רציתי ללמוד באוניברסיטה ולשכור דירה", סיפר, "לא באתי מבית עם כסף והייתי חייב למצוא עבודה. הכנתי רשימה של 40 אנשים שהם יותר מבוגרים ממני שאני מכיר ושאלתי אותם איך לייצר מלא כסף בשעתיים-שלוש בלילה מידי יום. הגעתי לבעל המכולת ברוממה וראיתי שכל כמה דקות נכנסות אימהות שקונות לחמניות, כל לחמנייה ב-30 אגורות ואם קונים כמות גדולה יותר משלמים רק 18 אגורות. יצאתי למחרת למאפייה וקניתי כמות גדולה של לחמניות בהנחה והתחלתי לחלק לחמניות בודדות מדלת לדלת ומרוויח מההפרש. הגעתי ל-18 אלף הכנסה בחודש. החיים שייכים ליזמים בנשמה. אתם צריכים לגרום לבן שלך להתחיל ליזום ולהילחם על מקומו. בסוף הוא ימצא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully