וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: איך להפוך משכירה לבעלת מאפייה?

אלון גל

29.3.2019 / 10:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזינה שמבקשת להקים מאפייה בייתית ובריאה

מאפייה (צילום: shutterstock)

יח"צ. ShutterStock
יח"צ/ShutterStock

מאזינה עלתה לשידור בתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM והתייעצה איתו לגבי שאיפתה לפתוח מאפייה. "מאיפה מתחילים כשרוצים להקים מאפייה ביתית? איזה מחיר לגבות על מוצרים בייתים ללא חומרים משמרים והאם כדאי להישאר שכיר במקביל לפתיחת העסק?"

"אמי הייתה אופה בבית עוגיות ומוכרת אותן", סיפר גל. "כך היא הצליחה לפרנס משפחה עם 13 ילדים. כל פעם כשאני חושב על הדבר הזה אני מבין שזה אפשרי. אם תעשי מיפוי של כל חברייך וקרובי משפחתך ותשאלי איזה מוצרי אפייה הם קונים הביתה הם יאמרו לך עוגות ועוגיות.

"שאלי אותם אם היו מוכנים לקבל את אותו המוצר, רק בריא יותר אך באותו מחיר ועל הדרך לעזור לך להתפרנס. הם יאמרו שבשמחה. תעשי את חישובים ויכול להיות שיעלה להם 15 שקלים יותר בשבוע וזה לא נורא כי את תציגי את עצמך כמי שמוכרת מוצר איכותי ובריא ולא עוגות הבית. מאה משפחות שכאלה מסביבך יצרו לך עסק".

המאזינה הבהירה שלא כולם מתחברים לאפייה בריאה ולכן היא שוקלת לשלב גם אפייה רגילה. גל אמר שזו אופציה הגיונית לחלוטין. "תוכלי להציע שני תפריטים נפרדים בשביל הגימיק השיווקי והלקוח יוכל לבחור ולשלב. מבחינה שיווקית אם תעשי רשימה של האנשים הקרובים אלייך, כולל קרובי משפחה וחברים, תגיעי מהר מאוד למאה אנשים ורק תצטרכי לנהל שיחה איתם. צרי עמוד בפייסבוק עם תמונות ואפשרויות לבחירה וזה יכול להצליח. במקביל צרי מודל עסקי ואל תשכחי לכלול גם את שעות העבודה שלך במחיר. תצטרכי להכניס את זמן העבודה שלך כדי שתוכלי לייצר רווחים".

המאזינה שאלה אם כדאי לה לשלב בין עסק עצמאי להיותה שכירה וגל הבהיר כי לפחות בשלב הראשון זה רעיון לא רע. "תוכלי לעשות חצי וחצי. כשתראי שהתחזקת ויש לך 20 משפחות קבועות תוכלי לרוץ על כל הקופה. אם יש לך אפשרות כלכלית להמר על עצמך - תעשי את זה. אם תעבדי במחירי שוק תוך כדי שאת יוצרת אפייה ביתית ובריאה הרי שהבאת ערך גדול למוצר בתוך המחיר. לכן אין צורך שתמכרי את המוצרים בזול מלכתחילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully