וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למעדן המלכותי? הברקזיט מאיים לפגוע בפיש אנד צ'יפס

7.4.2019 / 15:35

אם ראשת ממשלת בריטניה לא תצליח להעביר הסכם בפרלמנט או לקבל דחייה מהאיחוד, תיאלץ הממלכה לפרוש מאירופה ללא הסכם. כעת מסתבר שבין הצרות שיביא מהלך כזה על הבריטים תיפגע גם אספקת הדגים

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: הפרלמנט הבריטי דחה את הסכם הברקזיט בפעם השלישית)

הדדליין לקראת פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי - הברקזיט - מתקרב ונוכח קשיי הממשלה הבריטית להעביר הסכם פרישה בפרלמנט עומדת הממלכה בפני אפשרות שתיאלץ לפרוש ללא הסכם. כעת מזהיר האיחוד האירופי את בריטניה כי לפרישה כזו עלולות להיות, בין היתר, גם השלכות קולנריות. על פי הדיווח באתר יאהו הזהירו גורמים רשמיים מפני מחסור בדגים בבריטניה דבר שיפגע בזמינות "המנה הלאומית" הבריטית - פיש אנד צ'יפס.

במקרה בו תעזוב בריטניה את האיחוד ללא הסכם תימנע ממנה הגישה למים הטריטוריאליים של האיחוד האירופי - שם מתבצע כעת מרבית הדיג. האיחוד קורא לבריטניה להסכים להסכם קצר מועד, במסגרתו תובטח לצי האירופי גישה עד לסוף השנה, אך עד כה מסרבת בריטניה להסכם זה. "כרגע בריטניה צורכת יותר דגים לבנים ממה שהיא תופסת ויכולה לתפוס במים הטריטוריאלים שלה", אמר גורם באיחוד. "כל דג שבריטניה לא תוכל לדוג - היא תיאלץ לייבא וזה יהפוך לשאלה של הסכמי סחר".

פיש אנד צ'יפס מסורתי במסיבת צפייה חגיגית ברוח החתונה המלכותית מעון שגרירות בריטניה, רמת גן, 19 במאי 2018. ראובן קסטרו
פיש אנד צ'יפס/ראובן קסטרו

בממוצע שולה בריטניה במימיה 21 אלף טון של דגי קוד בשנה. בשביל לעמוד בביקוש בשוק הבריטי היא נאלצת לייבא 110 אלף טונות נוספים.

ביום שישי האחרון ביקשה ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, מנשיא המועצה האירופית דונלד טאסק דחייה בברקזיט עד 30 ביוני, על מנת לאפשר למחוקקים הבריטים להגיע להבנות בנושא הסכם ההיפרדות מהאיחוד. לדברי מיי, אם התוכנית תגובש טרם מועד זה, הממלכה המאוחדת תציע לקצר את ההארכה. "הממשל ירצה להסכים על סדר זמנים שיאפשר לממלכה המאוחדת להיפרד מהאיחוד האירופי לפני 23 במאי, ובהתאם לכך יבוטלו הבחירות לפרלמנט האירופי, אולם אם זה לא יתאפשר נמשיך בהכנות לבחירות", אמרה ראשת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully