וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך הבנק או בנפרד? כך תבחרו את כרטיס האשראי המתאים

ספי פלס

8.4.2019 / 13:53

השוק מציע מגוון רחב של כרטיסי אשראי המתאימים לצרכים השונים של הלקוחות. מהם השיקולים שצריך להתחשב בהם לפני הבחירה בחברת האשראי? מדריך

אדם מחזיק כרטיס אשראי. ShutterStock
כרטיס אשראי/ShutterStock

בשנתיים האחרונות, ובעיקר מאז הוחלט להפריד את כרטיסי האשראי מהבנקים, אנו עדים לתחרות גוברת והולכת על כיסו של הצרכן וריבוי של כרטיסי אשראי. ואכן, מרוב מבצעים ופרסומות קל ללכת לאיבוד. אז מה אנחנו מעדיפים: "שימקסמו" אותנו, שיפנקו אותנו, או שיארזו לנו 300 גר' פסטרמה במחיר מיוחד?

אם לבחון את הנושא עפ"י הצורך הבסיסי ומיקוד שליטה - רצוי שכל ההוצאות ירוכזו בכרטיס אשראי אחד. אבל לכל לקוח יש מאפייני צריכה פרסונאליים כגון מספר נסיעות לחו"ל בשנה, ביקורים בקולנוע, אטרקציות לילדים בחופשים, רכישות און ליין, תשלומי חובה לרשויות, קניות מזון, קניות אופנה ועוד ועוד. לכן, במציאות של היום כדאי לכל לקוח או תא משפחתי להחזיק כמה כרטיסים שימקסמו חיסכון והטבות. כך למשל, כרטיס שמתאים לקניות בסופר, כרטיס לתשלומים כדי לצבור זכאות להטבות ענק כמו טיסות, כרטיס לשוטף שיחסוך כסף, כרטיס לשימוש במטבע חוץ או כרטיס לאטרקציות.

איך מחליטים איזה כרטיס אשראי להחזיק, מהי תוכנית ההטבות המתאימה לכם, כמה כרטיסי אשראי צריך להחזיק ולמה לצפות מכרטיס האשראי שלכם? אלו השיקולים המרכזיים שיש לשקול לפני שאתם נעתרים לנציג המכירות של חברת האשראי.

דמי כרטיס

ראשית, יש לזכור שאחזקת כרטיס עולה בממוצע 14 שקלים בחודש. משק בית ממוצע עם 4 כרטיסי אשראי ימצא את עצמו בהוצאה של כ- 672 שקל בשנה - סכום לא מבוטל שמכביד על ההוצאות. יש לשים לב שמרבית הכרטיסים פוטרים מדמי שימוש בשנה הראשונה אבל אם כבר להחזיק יותר מכרטיס אשראי אחד - יש לתת תעדוף לכרטיס חינמי שלא גובים בגינו דמי כרטיס חודשיים.

עוד באותו נושא

דיווח: אפל וגולדמן סאקס יוציאו כרטיס אשראי משותף

לכתבה המלאה

כרטיס בנקאי / חוץ בנקאי

לא מעט לקוחות פועלים בשיטת האוטומט והופכים את כרטיס האשראי שהונפק בבנק לברירת המחדל שלהם מבחינת השימושים מבלי לדעת שעל ביצוע מחזורים בכרטיס הם יכולים לקבל הטבות בעלות ערך כספי רב. לפיכך, כדאי לבדוק האם הכרטיס הבנקאי שלכם נותן לכם את מה שאתם צריכים על פי העדפות הצרכניות שהוזכרו קודם.

דיילת דיילים שירות בטיסה מטוס. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
יש כרטיסים המעניקים הטבות לאוהבים לטוס/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

עולם תוכן

ללקוח כיום ישנה פריבילגיה עצומה - לבחור את הכרטיס שמתאים להרגלי הצריכה שלו. כל כרטיס מתהדר בערך ייעודי שנועד לפתות סגמנט רלוונטי. נדרש לבדוק היטב מה יוצא לך מהכרטיס וכמה זה יחסוך לך בשנה. כך למשל, אם אתה מרבה לטוס, אם אתה חובב מרתונים ומרוצים, אם יש לך נטייה לרכוש גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באתרי סחר אלקטרוני או אם המשפחה נוהגת לפקוד אטרקציות באופן קבוע, או אם אתה אוהב הופעות.

תכנית נאמנות

כרטיסי אשראי רבים מתהדרים בתוכניות נאמנות שמעניקות הטבות משודרגות ללקוחות הטובים. המשמעות היא למעשה תגמול על נאמנות הלקוח - ביצוע מחזורים / פעולות פיננסיות

כרטיסי אשראי רבים מתהדרים בתוכניות נאמנות שמעניקות הטבות משודרגות ללקוחות הטובים. המשמעות היא למעשה תגמול על נאמנות הלקוח - ביצוע מחזורים / פעולות פיננסיות. גם בעולם הנאמנות ההטבות המובילות לקוחות מעולמות תוכן נבחרים ונשענות בד"כ על רצפת מכירה כלשהי או נכס בלעדי למועדון. למשל - כרטיס ה-fly card במסגרתו צוברים נקודות לנוסע המתמיד מבטיח כרטיס טיסה בכל שנה למי שמרכז את ההוצאות שלו בכרטיס המועדון. דוגמא נוספת היא כרטיס האשראי של ההייטקיסטים מתחייב על 10% החזר כספי לקנייה באתר הייטקזון בכל רכישה וגם 20% הנחה על מרוצי ואירועי ספורט.

כמובן יש את תוכנית הפינוקים הוותיקה שמעניקה הטבת 1+1 על מגוון הופעות וסרטים ועוד
במקרה של הטבות פרימיום בהן הדרישה היא למחזורים גבוהים בכרטיס. כדאי אם כן למקד את הפעילות במקום שמעניק לנו הכי הרבה ערך רלוונטי. אפשר להגיע עד כ-2,500 שקלים חסכון / החזר בשנה.

תוקף מימוש הטבות

יש לבדוק את תנאי המימוש לפני שמקבלים החלטה על מה לבזבז את הזכאות שלך
כדאי להימנע ממצב בו אנו מזמינים הטבה, לא מממשים אותה ואז מגלים שתוקפה פג. יש לדעת כי טווח פקיעת התוקף משתנה מהטבה להטבה.

חווית משתמש

כל הגופים שמנהלים תוכניות נאמנות בכרטיסי האשראי הפנימו שחוויית משתמש טובה יכולה לתמוך ביעדים העסקיים ליצירת נאמנות. בין מרכיבי חווית משתמש שכדאי ללקוח לבחון היא מידת הידידותיות והשימושיות של האתר והאפליקציה וקלות התפעול שלהן. כך למשל ככל שנדרשות יותר פעולות אימות לשם מימוש הטבה כך הסיכוי למימושה יורד.

חסכון שנתי

אז כמה באמת שווה לנו הנאמנות הזו למותגי האשראי השונים? הערכה גסה מדברת על בין 400 ל-2,500 שקלים חסכון שנתי, החל מתכניות נאמנות שמעניקות סבסודים על כרטיסים לסרטים ומופעים ועד תכניות שמעניקות הטבות על רכישות בתחום חשמל ואלקטרוניקה או כרטיסי טיסה.

שירות לקוחות

כמו שכשמתחתנים רובנו לא חושב על הגירושין, כך גם בעת ביצוע הרכישה לא לוקחים בחשבון את שירות הלקוחות. איך אפשר לדעת מראש מהו שירות הלקוחות והאם הוא ידידותי?

ללקוח כדאי לבדוק כמה פרמטרים חשובים

• זמינות (זמני המתנה, מענה בדיגיטל)
• מענה אדיב
• התחשבות בצרכי הלקוח
• מעורבות וגמישות במענה

היום יש ללקוחות את האפשרות לקבל את כל האינפורמציה המקדימה כדי לבחון את נותן השירות שלו לפני שמצטרף לכרטיס האשראי.

ספי פלס היא המשנה למנכ"ל מועדון הצרכנות 'הייטקזון' בעלת ניסיון של למעלה מ- 21 שנים בעולם השיווק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully