וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם חתונות יכולות להשתבש: כך תדאגו שתקלה לא תרושש אתכם

רועי מטרסו

28.5.2019 / 9:54

חתונה היא מהאירועים המשמחים בחייו של אדם, ורבים משקיעים סכומי כסף גדולים בהפקתה. איך תוכלו להבטיח שאסון או איש שירות שהבריז לא יהרסו לכם את היום המשמח?

חמש עובדות שלא ידעתם על חתונות/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על חתונות)

הסלמה בדרום, אולם שפשט את הרגל, דיג'יי שהבריז ברגע האחרון, צלם שהבטיח אלבומי חתונה אבל מסנן אתכם כבר חודשיים - נשמע לכם מוגזם? זו המציאות של מאות זוגות נשואים בישראל שהוציאו את כל החסכונות שלהם, לקחו הלוואות מהבנק וההורים, השקיעו שעות ארוכות בתכנון החתונה לפרטי פרטים ולבסוף חוו מפח נפש אדיר והפסידו סכומי עתק.

אז איך אפשר בכלל לשמור על הכסף שאתם משקיעים באירוע, להיות שקטים במהלך תכנון החתונה ולהגיד "לי זה לא יקרה", אבל להתכוון לכך? את הרשימה הבאה אתם חייבים להכיר, כי היא זו שתעזור לכם להוריד סיכונים ודאגות ולארגן את החתונה שלכם בצורה הבטוחה ביותר שאפשר.

להקדים תרופה למכה

לפני שאתם נפגשים עם ספק, ערכו עליו מחקר מודיעיני שלא היה מבייש את אמ"ן. אספו מידע מאתרים שונים, מרשתות חברתיות וקראו חוות דעת והמלצות, גם את הפחות טובות - שם נמצאים הרמזים ונורות האזהרה. כבר בשיחת הטלפון הראשונה בקשו מהספק 3 לקוחות ממליצים (כי אי אפשר לסמוך במאה אחוז על תגובות באינטרנט, ראו ערך בוטים ופייק ניוז). שוחחו עם הממליצים טלפונית ונסו לדלות מהם כמה שיותר פרטים, כולל דברים שלא היו לרוחם אצל הספק.

איסוף כל המידע המודיעיני הזה יעזור לכם לסנן ספקים "בעייתיים", להוריד את מפלס הדאגה וגם יביא אתכם לשולחן המשא ומתן עם יותר ידע וכוח.

עוד באותו נושא

סקס עם אחד האורחים והשתנה פומבית: צלמת החתונות הגרועה בעולם

לכתבה המלאה

אמנת שירות

חפשו האם הספקים חותמים על אמנה שירות התחייבות כי יתנו לזוגות את השירות האיכותי, ההגון והמקצועי ביותר. הסכמים מסוג זה שספקים חתומים עליהם מחייבים אותם לשירות ארוך ככל הניתן (אתם בטח כבר מכירים סיפורים על צלמים שהתחילו לקפל ציוד ב-11 וחצי בלילה), פיצוי מוסכם במקרה של ביטול ברגע האחרון ועוד.

חתונה. ShutterStock
גם אירוע משמח יכול להשתבש/ShutterStock

ברחל בתך הקטנה

כשזה מגיע לסגירת חוזה עם ספקים, בייחוד עם אולמות אירועים, זה הזמן להיות הכי פדנטים שיש. קראו את כל הסעיפים בחוזה בקפדנות, כולל האותיות הקטנות. מה התשלום כולל ומה תנאיו? מה קורה במקרה של ביטול עקב כוח עליון או סיבה אחרת? מה הפיצוי המגיע לכם?

הקפידו שכל ההתחייבויות וההבטחות הנוספות של הספק יהיו מתועדות בכתב, חתומות ומצורפות לחוזה המקורי. לכו לפי כלל אצבע - מה שלא רשום וחתום, לא קיים.

אל תתפתו לחתום על החוזה כבר במעמד הפגישה עם הספק או האולם. קחו את החוזה הביתה וקראו אותו בנחת בסופ"ש. הוסיפו הערות, סמנו סעיפים שנראים לכם בעייתיים ואתם רוצים לברר לגביהם ועוד.

ואם אתם מרגישים שאתם לא מסתדרים עם החוזה או שסעיפיו לא ברורים לכם מבחינה משפטית, תמיד כדאי להתייעץ עם חבר או קרוב משפחה עורך דין (לכולם יש מישהו כזה שהם מכירים, בכל זאת יש עורך דין אחד ל-128 תושבים בישראל).

מה יש לחברות הביטוח להציע

כמה חברות ביטוח בשוק מציעות פוליסת ביטוח ייחודית לחתונות. רוב הפוליסות מעניקות כיסוי מקיף ופיצוי כספי למקרים רבים, כמו פשיטת רגל של אולמות, ביטול חתונה עקב אירועים טרגיים, מחלות, מזג אוויר קיצוני, גיוס צו 8 ועוד, ובנוסף גם כיסוי כלפי נזקים ותאונות של צד ג', כלומר אורחים המוזמנים לחתונה.

ישנן חברות שיש להם כיסויי נרחבים אף יותר שכוללים כיסויים נגד אובדן מתנות וצ'קים, טבעות נישואין והוצאות נוספות כמו צילום ודיג'יי. חשוב לזכור שכל הכיסויים, הן הבסיסיים והן האופציונליים, כוללים השתתפות עצמית לא מבוטלת במקרה ובחרתם להפעיל את הביטוח.

כמו כן, חובה לבדוק שהביטוח נכנס לתוקף מרגע חתימת החוזה עם בעלי מקום האירוע ועד לצהרי היום שלמחרת מועד האירוע.

לסיכום, יש היום מגוון פתרונות שיגנו עליכם ויפצו אתכם מבחינה כספית במידה והאירוע מבוטל באופן מפתיע, אם זה בגלל סיבות שאינן קשורות אליכם ואם בגלל סיבות אישיות שלכם. אבל, וזה אבל גדול, כסף בדרך כלל לא יוכל לפצות על עוגמת הנפש והאכזבה הגדולה שתחוו במקרים של ביטול אירוע או ספק שהבריז ברגע האחרון.

הכותב הוא מנכ"ל קבוצת פאפזו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully