וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמטיקאי אלן טיורינג יונצח על שטר ה-50 ליש"ט החדש

טיורינג נחשב לאחד מהאבות המייסדים של מדעי המחשב ואחראי לפיצוח קוד האניגמה של גרמניה הנאצית. ב-1954 התאבד לאחר שאולץ לעבור טיפולים הורמונליים לאחר שהורשע בהומוסקסואליות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלן טיורינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבנק המרכזי באנגליה הודיע היום (שני) כי דמותו של המתמטיקאי המפורסם אלן טיורינג תופיע על שטרות ה-50 ליש"ט החדשים שיונפקו במדינה החל משנת 2021. טיורינג התפרסם בעיקר בעקבות סיועו לפיצוח קוד האניגמה של גרמניה הנאצית והוא נחשב לאחד מאבות המחשב המודרני.

טיורינג נבחר מבין 989 מועמדים שהוצעו על ידי 227,299 תושבי הממלכה ששלחו את הצעותיהם לבנק. "אלן טיורינג היה מתמטיקאי יוצא מהכלל, שלעבודתו היתה השפעה עצומה על הדרך בה אנחנו חיים כיום", אמר ראש הבנק מארק קרני בהודעתו. "כאביהם של מדעי המחשב והאינטליגנציה המלאכותית, כמו גם כגיבור מלחמה, תרומותיו היו פורצות דרך. טיורינג הוא ענק שעל כתפיו עומדים כעת רבים אחרים".

בחירתו של טיורינג היא גם השלב הסופי בתהליך טיהור שמו בחברה הבריטית. בשנת 1952 הורשע טיורינג בהומוסקסואליות שהייתה מנוגדת לחוק באותו זמן. כשנתיים מאוחר יותר התאבד טיורינג באמצעות ציאניד אחרי שהוכרח לעבור טיפול הורמונלי. בשנת 2009 התנצל ראש הממשלה דאז, גורדון בראון, על היחס המחריד לו זכה טיורינג וב-2013 העניקה לו המלכה אליזבת חנינה שלאחר המוות. "מורשתו ממשיכה להשפיע הן על המדע והן על החברה של ימינו", אמרקרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully