וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך תסייעו לאח הרפתקן כלכלית

אלון גל

2.8.2019 / 0:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזינה שמודאגת מההתנהלות הכללית של אחיה המכור לסיכונים

אדם שיש לו רעיון. ShutterStock
יזם/ShutterStock

חות מודאגת לאח הרפתקן מבחינה כלכלית עלתה לתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM ושיתפה אותו בהתלבטויותיה. המאזינה תהתה כיצד תוכל לסייע ולייצב את היזמות העסקית שלו, שלעיתים יוצאת משליטה. "הוא פותח עסקים וחי ברמה גבוהה, אבל זה כסף מהלוואות. הוא תמיד רוצה את הדבר הבא, אני חוששת".

לדבריה, "הוא אופטימי ונדיב, יש לו יכולת שכנוע והוא אוטודידקט מעורר השראה, אבל אני מזהה בו התנהלות שיכולה לסכן אותו כלכלית". המאזינה סיפרה על אורח חייו הרהבתני: "יש לו נדל"ן מהלוואות, ורכב מפואר - גם הוא מהלוואה. הוא פתח עסק בחו"ל והכניס שותף חדש והכול כדי להגיע ליעד הבא שלו: עוד סניף ועוד חלום". האחות המודאגת זיהתה בו דפוסים שגורמים לה לחשש: "אני אומנם שכירה, אבל לו יש אופטימיות עם שיריון בלתי חדיר. זה אמיץ אך גם מפחיד אותי".

גל הצביע על כך שלמרות דפוס ההתנהגות של האח, היא דווקא לא דרשה ממנו לקחת אחריות הנובעת מהיצירתיות שלו. להיפך, היא אפילו עוזרת לו ומעמידה לרשותו הלוואה מכספה שלה. "את אומרת שהוא חייב תמיד את המכירה הבאה, את השותף הבא. הוא עושה את זה כדי לממן את ההימור הקודם, את מדברת על התמכרות". גל סיפר שבדומה לאחיה, גם לו עצמו יש נשמה של יזם, אבל הבית שגדל בו נתן לו גם את הצד השני ששומר עליו - את הקרקע ואת היציבות. "אבא שלי הוא איש צבא, הכול אצלו היה מחושב ושקול. הוא לימד אותי שאצא להרפתקאות שלי רק מכספים שיש לי".

"גם לוליין שיודע להחזיק 5 כדורים יכול לאבד הכול בכדור השמיני". אלון הזהיר שגם להרפתקאות וסיכונים יש גבול סיבולת וצריך לשמור שלא לעבור אותו.

האחות אמרה שהיא שוקלת לתת לאח מתנה ליום הולדתו הפניה לסיוע עסקי מקצועי עם אדם שיסייע לאזן אותו וגל הסכים בהתלהבות שזה רעיון מצויין.

עוד בוואלה!

אלון גל מייעץ: כך ירחיב בעל חברת הייעוץ את העסק

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully