וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה קונים הישראלים מתנות לחג - ובכמה?

22.9.2019 / 13:03

סקר שערכה חברת דואר ישראל לקראת חגי תשרי מגלה את הרגלי קניית המתנות של הישראלים. איך נערך הדואר להזמנות הרבות?

מתנה. ShutterStock
מתנה/ShutterStock

589 שקלים - זה הסכום הממוצע אותו יוציאו הישראלים על מתנות לקראת חגי תשרי, כך עולה מסקר שנערך עבור חברת דואר ישראל. הסקר, שנערך באמצעות מכון המחקר 'Shiluv I2R' בספטמבר 2019 במדגם ארצי ומייצג של 502 גברים ונשים בגילאי 18+ מהאוכלוסייה היהודית, באמצעות פאנל גולשי האינטרנט iPanel המקיף 130,000 איש, מצא כי 74% מהאוכלוסיה היהודית בישראל מתכננת לקנות מתנות לחג.

57% מהקונים מתעתדים לקנות מתנה להוריהם ואילו 43% יקנו מתנה לילדים. 39% יקנו מתנה לבן או בת הזוג ואילו כ-34% בלבד יקנו את המתנה למארחים.

ואיפה יקנו הישראלים את המתנות? מהסקר עולה כי 69% מתכוונים לקנות אותן בקניונים, 27% מהקונים מתכוונים לקנות את מתנות החג ברשת, כאשר 21% ירכשו מאתרי אינטרנט בארץ ו-15% מאתרים בחו"ל. כ-60% מאלה שקנו מתנות און ליין לקראת חגי תשרי אשתקד, מתכוונים לעשות זאת גם השנה. האתרים המועדפים לקנית מתנות לחגי תשרי הם עלי אקספרס עם 49%, eBay עם 40% ואמזון עם 31%. בקרב הקונים בארץ, האתרים הפופולאריים הם פוקס הום (29%), וואלה שופס (25%), עזריאלי.קום (23%) וקסטרו (21%).

למי קונים הישראלים מתנות. דואר ישראל,
למי קונים הישראלים מתנות?/דואר ישראל

הקטגוריה המובילה: כלי בית

חיים מזעקי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת שרשרת האספקה בדואר ישראל אומר כי הקטגוריה הצומחת ביותר השנה היא כלי בית. "הציבור החל להזמין השנה יותר כלי בית מבעבר, כאשר אנו רואים הזמנה און ליין של מוצרים גדולים יותר בנפח וכבדים יותר מבעבר". לדבריו, "לקראת ראש השנה המאופיין בהתחדשות בבית אנו רואים גידול בהזמנות של מראות, סכו"ם, כלי מטבח ואחסון, פחי אשפה, אגרטלים, פסלים ועוד. הציבור מזמין יותר מבעבר מוצרים שבירים ועדינים ושיטת השילוח משתנה משילוח רגיל לשילוח אקספרס ופריים שמגיעים תוך פחות משבוע מההזמנה לבתי הלקוחות".

רוב הקונים מתכוונים לרכוש כלי הבית כמתנות חג, וזו הקטגוריה המובילה הן בקרב הרוכשים בקניונים והן בקרב המזמינים ברשת. 44% מבין הקונים ברשת אמרו שיקנו כמתנות כלי בית. שלוש הקטגוריות המובילות הנוספות הן קוסמטיקה, בישום ואיפור ובגדים (35% כל אחת), אחריהם ניתן למצוא את קטגוריות תכשיטים ואקססוריז ואביזרים וקישוטים לבית (29% כל אחת). 51% מהקונים בקניונים ישקיעו גם הם את כספם בכלי הבית, 40% יקנו אביזרים וקישוטים לבית, כאשר 38% יקנו פרחים ועציצים בקניונים ו/או בחנויות השכונתיות.

73% מהנשים שהשיבו לסקר אמרו שיקנו מתנות לחגים בקניונים לעומת 64% מהגברים. 34% מהגברים אמרו שרכשו או ירכשו את המתנות לחג באתרי האינטרנט, לעומת 21% מהנשים. הסקר מצביע על יתרון גבוה בקניות באינטרנט בקרב הצעירים בגילאי 18-29, לעומת מבוגרים יותר.

עוד בוואלה!

להתחיל את השנה בטוב: מהם זכויות העובדים בחג?

לכתבה המלאה
האתרים המובילים לקניית מתנות. דואר ישראל,
האתרים המובילים לקניית מתנות/דואר ישראל

הדואר נערך מראש

"השנה חלים חגי תשרי בסוף ספטמבר, מה שאיפשר לציבור לחזור מחופשת הקיץ ולהיערך ולהזמין מראש מתנות ברשת במהלך חודש ספטמבר", אמר מזעקי. "אנו צופים שהשנה יגיעו לישראל באוקטובר כ-5.85 מיליון חבילות מול כ-4.5 מיליון חבילות בספטמבר שעבר, אז חלו חגי תשרי, גידול של 22%, וגידול של כ- 8% בכמות החבילות ספטמבר אשתקד. במשקל החבילות. צפוי גידול של 27% בספטמבר מול חגי תשרי בשנה שעברה, שחלו באוקטובר. מגמה נוספת שאנו מתחילים לראות בתקופה זו של השנה נובעת מעונתיות היא הזמנת מצעים ושמיכות בתקופת עונת המעבר, כאשר חל גידול בהזמנת שמיכות מעבר, כריות, מצעי פלנל לילדים ועוד, בנוסף להזמנה של בגדים ארוכים בעיקר לילדים וכן נעליים".

עוד אמר מזעקי כי החברה נערכת לגידול בהזמנות לצד מיעוט ימי עבודה בחודש אוקטובר. "במסגרת ההערכות לחגים תתבצע עבודה במיון חבילות גם בימי שישי, בערבי חג ומוצאי שבת וחג; תגבור מערך ההיסעים ליחידות; ויסות כח האדם ביחידות המיון השונות; הגברת הבקרה בשטח ועוד. כיום מציעה החברה כ-1,300 נקודות שירות למסירת חבילות ודברי דואר רשום, מתוכן כ-580 בשיתוף רשתות ועסקים פרטיים בשיתוף הדואר ברחבי הארץ. חלק ממרכזי המסירה יהיה פתוח בערבי חג ובחול המועד סוכות ומומלץ להתעדכן באתר החברה לגבי שינויים בשעות הפתיחה. בדואר ישראל מציעים בשיתוף פז אלפי אוטומטים בתשלום לאיסוף חבילות בכ-120 תחנות דלק פז ברחבי הארץ, מה שיאפשר איסוף חבילות בנוחות גם במהלך אוקטובר.

"על מנת להימנע מהמתנה בסניפים, כדאי להיערך ולהזמין תור מראש בטלפון או באפליקציה בנייד. בעת הזמנת משלוח ברשת יש לציין מיקוד בן 7 ספרות (הנמצא באתר הדואר או באפליקצית הדואר בנייד), וכן לציין מספר נייד לצורך משלוח מסרון בעת הגעת הפריט ליחידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully