וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצלם כמו מקצוענים: הפילטרים שיהפכו את התמונות שלכם לעוצרות נשימה

בשיתוף סטודיולנד מצלמות בע"מ, בשיתוף סטודיולנד מצלמות בע"מ

14.11.2019 / 8:21

פילטרים שיוצרים אפקט לתמונה, הופכים כל תמונה למעניינת ואמנותית יותר. הכירו את הפילטרים המהפכניים והמתקדמים של לי פילטרס, אותם מייבאת סטודיולנד, אשר יספקו לכם פתרונות למגוון רחב של עדשות, מכל הגדלים והצורות

מפל הבניאס ברמת הגולן

(צילום: עמוד האינסטגרם של הצלם ערן עזרן)

איכות העדשה היא המרכיב הכי חשוב בצילום, אולם כדי להפוך תמונה למיוחדת, מעניינת, יפה ומדויקת, אתם חייבים פילטר מתאים. הפילטרים הופכים תמונות טבע, פורטרטים או נוף לאמנותיות ולמעניינות יותר.

הפילטרים מתחברים בעזרת טבעת הברגה לעדשה, על הטבעת יושבת תושבת עם מסילות. על ההתקן הזה משחילים את הפילטרים המרובעים והמלבניים. הפילטרים הפופולריים בקרב צלמי נוף הם ה ND - Neutral-density, שמקנה אפשרות לצלם חשיפה ארוכה יותר. זה מאפשר לתמונה להימרח. השימוש העיקרי בו הוא בצילומי שקיעה, זריחה, בטבע, בצילום אורבני כאשר רוצים לבצע מריחה של התמונה.

ישנם גם פילטרים מלבניים שמאפשרים לנו לחשוף את החלק התחתון של התמונה מבלי לשרוף את השמיים, כמו כן ישנו גם פילטר הפולרייזר - הפילטר הזה יושב בקדמת המערכת ובעל אופציה סיבובית - פילטר המסייע לבטל או חיזוק ההשתקפויות ובכך משפר את רווית הצבע והפרטים בתמונה, ממש מחייה ומחזק את התמונה.

אם אתם צלמים מקצועיים או חובבניים, אתם בוודאי הייתם רוצים להתנסות בפילטרים כאלו. הפילטרים של חברת LEE-Filters - הנם תוצרת אנגליה המיוצרים בעבודת יד - הם מהוותיקים ומהמעולים שקיימים בשוק, ואת מוצריה מייבאת באופן בלעדי סטודיולנד מצלמות בע"מ.

הספינה הטרופה בחוף הבונים בחשיפה של ארבע דקות באמצעות פילטר 3.0ND (10 סטופים)

(צילום: עמוד האינסטגרם של הצלם ערן עזרן)

במשך שנים עבדה חברת לי פילטרס על מערכת שנקראת 100 מ"מ, שהתאימה לכל העדשות באשר הן. כשחברות פיתחו מצלמות קטנות וקומפקטיות עם חיישן מירורלס קטן, "נולדו" עדשות בקטרים שלא תואמים למערכת 100 מ"מ, נולדו קטרים חדשים כמו 40.5, 37 ועוד.

חברת לי פילטרס רצתה למצוא פתרון יעיל, נוח, נגיש וקומפקטי עבור אותם הצלמים שרצו לצמצם את הציוד והמשקל. כך נולדה מערכת בשם SEVEN5 - מערכת 75 מ"מ שמיועדת לאנשים שרכשו מצלמות אולימפוס, פוג'י, פנסוניק שלהן עדשות בעלות קוטר קטן מאוד.

למערכות פילטרים של SW150 הקליקו כאן

למערכת פילטרים של 100 מ"מ הקליקו כאן

למערכת פילטרים של 75 מ"מ הקליקו כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

F-STOP - התיקים שאתם חייבים להכיר בעולם הצילום

בשיתוף סטודיולנד מצלמות בע"מ
פילטר ביג סטופר של לי פילטרס. LEE FILTERS,
מערכת ה-100 מ"מ החדש של לי פילטרס/LEE FILTERS

בנוסף, חברת לי פילטרס התאימה את עצמה גם לעדשות הרחבות שהתפתחו מאז אמצע שנות ה-2000. ב-2007 השיקה ניקון עדשה אולטרה רחבה בשם Nikon 14-24mm f/2.8G ED, עדשה רחבה כל כך שהיא קמורה ומונעת מצלמים להלביש עליה את מערכת ה-100 מ"מ. החברה חשבה איך לייצר מערכת שתענה לעדשה שניקון השיקו, והמציאה מערכת שנקראת SW150, מערכת שבנויה מפילטרים של 150 מ"מ על 150 מ"מ וגם הפולורייזר שלה הוא מרובע. מערכת זו פותחה עם הזמן והוציאה עוד ועוד פתרונות עבור עדשות קמורות אולטרה רחבות. לדוגמה:

Tamron SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD
Tokina AT-X 16-28mm F2.8 Pro FX
Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Canon EF 11-24mm F/4L USM
Sigma 20mm F1.4 DG HSM Art

הרי הדולומיטים באיטליה

פילטרים שמתאימים למגוון רחב של עדשות

פילטר מונע מכמות מסוימת של אור לעבור דרך העדשה ולהגיע לחיישן. כל יחידה של כמות אור נקראת "סטופ". לי פילטרס יצרו ארבע רמות אטימות לפילטרים המדורגים - סטופ 1, 2, 3, ו-4. החברה קוראת להם 0.3, 0.6, 0.9, ו-1.2. סטופ אחד שווה לשלוש הזזות תריס, כך שלעתים הצלם יצטרך לפצות בעזרת התריס כדי לקבל תוצאה נכונה.

קיט של פילטרים 100 מ"מ דלוקס. LEE FILTERS,
קיט של פילטרים 100 מ"מ דלוקס/LEE FILTERS

את אותה השיטה החילו על הפילטרים המלאים. לצלמי נוף יצרו שלושה פילטרים ייחודיים עם ציפוי כחלחל שמדמה את הסרט של ולויה ששימש פעם לצילום נופים בפילם. הפילטרים האלו נקראים: ליטל סטופר, ביג סטופר, סופר סטופר. מדובר בפילטרים של 6, 10 ו-15 סטופים המיועדים לצלמי נופים בזכות הצבעוניות שהם מספקים. בכך הם מקנים אפשרות של חשיפת תריס ארוכה, למשל 30 שניות/דקה וכו' בתנאי תאורה שונים. התוצאה: צילומים יפים עם אפקט מריחה לעננים, מים, כלי תחבורה ועוד.

צפו במערכת הפילטרים החדשה של לי פילטרס

ישנם פילטרים שמיועדים עבור צלמי וידאו. הסדרה PROGLASS היא סדרת פילטרים מרובעים, נטולי השפעת צבע. הפילטרים נותנים את התוצאה הצלולה והנקייה ביותר שניתן לבקש. לי פילטר שואפים כל העת ליצירת פילטרים ברמה יותר ויותר גבוהה ואף יצרו את סדרת IRND שמנטרלת לחלוטין את האינפרה רד על החיישן. אלו אותם הפילטרים דוגמת PROGLASS עם תוספת ציפוי 100% נגד אינפרה אדום.

מקווים שנהנתם מהכתבה והתמונות היפות ששותפו, מוזמנים לפנות לסטודיולנד להרחבות נוספות.

מגדלור על צוק בשקיעה, לפקדה, יוון. חשיפה של 30 שניות ב-6 סטופים בפילטר 1.8ND

בשיתוף סטודיולנד מצלמות בע"מ, בשיתוף סטודיולנד מצלמות בע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully