וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובמבר הסוער: כמה יבזבזו הישראלים על קניות ברשת?

10.11.2019 / 14:19

נובמבר הגיע ואיתו שלל ימי הקניות המיוחדים. דואר ישראל נערך למבול הזמנות ומפרסם נתוני סקר המראים כי הקהל הישראלי חיכה לחודש הזה בכיליון עיניים

יח"צ

(בווידאו: חיים מזעקי, סמנכ"ל דואר ישראל על ההיערכות להזמנות הרבות)

סקר חדש שערך דואר ישראל האמצעות מכון המחקר Shiluv I2R מעלה כי 75% מהציבור הישראלי נוהג לבצע קניות ברשת האינטרנט וכי 78% מתוך קבוצה זו מתעתד לבצע קניות בחודש נובמבר העמוס בימי קניות מיוחדים. על פי הסקר שנערך, במדגם ארצי ומייצג של 506 גברים ונשים מקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת, באמצעות פאנל גולשי האינטרנט iPanel המקיף 130,000 איש, יום הקניות הפופולרי ביותר הוא בלאק פריידי שחל ב-29 בנובמבר - 65% מהקונים מתעתדים לבצע בו את הרכישה. 50% מהנשאלים אמרו כי יבצעו רכישה ביום הרווקים הסיני שחל החל מחצות הלילה - ב-11 בנובמבר.

עוד עולה מהסקר כי הסכום הממוצע אותו מתכוונים הישראלים להוציא בחגי הקניות הוא כ-617 שקל בקניה. מדובר בסכום הכפול מההוצאות בחודש רגיל העומדות על כ-297 שקל בחודש רגיל. בשנה שעברה, אמרו 60% מהקונים באתרים הבינלאומיים, עמד ממוצע הקנייה על 669 שקל.

על פי הסקר המניע העיקרי לרכישות ברשת הוא כלכלי. 82% מהנוהגים לרכוש באתרים הבינלאומיים ציינו את המחיר הזול יותר כסיבה לכך. 69% ציינו את ריבוי המבצעים, 39% אמרו כי הם רוכשים מותגים שלא מיובאים לישראל, 36% ציינו את הנוחות כסיבה לקנייה ברשת ו-31% את המגוון הרחב יותר. בקרב אלו הנמנעים מקנייה ברשת, ציינו 69% כי הם מעדיפים לראות את המוצר פיזית לפני הרכישה, 40% חששו מאיכות ירודה של המוצר, 21% חוששים מגניבת פרטי האשראי שלהם ו-13% חוששים מהליך קנייה מסובך.

האתרים הפופולריים ביותר בחודש הקניות על פי סקר הדואר הם עלי אקספרס עם 80% איביי עם 56%, אמזון עם 41%, אסוס עם 28% ונקסט עם 27%. הקטגוריות הפופולריות הן בגדים עם 66% נעליים עם 38% וסמארטפונים ואביזריהם עם 36%. 35% יקנו גאדג'טים, 31% יקנו צעצועים ו-30% יקנו אביזרים וקישוטים לבית.

עוד בוואלה!

מה הכי חשוב לישראלים בקנייה ברשת? לא המחיר

לכתבה המלאה

נערכים ל-14.5 מיליון חבילות

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, אמר כי "חגי הקניות הבינלאומיים הפכו לחגיגת קניות גם בישראל. הצרכן הישראלי נבון ומתוחכם, הוא משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו. אנו רואים שהצרכן התבגר ומזמין ברשת דברים יותר משמעותיים ויותר כבדים". לדבריו, "אנו צופים עליה דרמטית של 18% במשקל הפריטים שיוזמנו בחודשיי הקניות השנה מול נובמבר ודצמבר אשתקד. יש כאן שינוי מגמה של איכות מול כמות. הקטגוריות המובילות בהזמנות הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים למטבח, אבל גם גאדג'טים ומוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, וויטמינים וקוסמטיקה, בהם פערי המחירים גבוהים משמעותית מול ישראל. אנו נערכים להגעה של כ-14.5 מיליון חבילות בחודשים נובמבר ודצמבר, כמיליון חבילות יותר מול תקופה מקבילה אשתקד, במשקל של 3,600 טון".

עוד ציין גולדשטיין כי "הציבור הישראלי מחכה לתקופה זו, וגם אנו בדואר ישראל נערכים לשיאי הזמנות ברמת טיפול ובקרות על תהליכי ההובלה, השינוע והמסירה המורכבים לוגיסטית ושירותית בתקופה זו. לקראת חגי הקניות תגברנו את המוקד הטלפוני וכוח האדם במרכז הסחר המקוון לחבילות במודיעין, ופתחנו עוד כ-40 מרכזי מסירת חבילות בנוסף למאות מרכזי מסירת החבילות הקיימים. כיום דואר ישראל מציעה את הפרישה הארצית הרחבה ביותר עם למעלה מ-1,300 נקודות מסירה, הכוללות 620 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר ועוד כ-700 יחידות דואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully