וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים בבלאק פריידי? כדאי לכם לעזוב את הסלולר

25.11.2019 / 9:02

חוקרים באוניברסיטת בן גוריון שבנגב גילו כי מי שרוכש מוצרים באמצעות הטלפון הנייד מעלה את הסיכון לקבלת החלטות לא נכונות

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: קטטה בחנות נייקי במהלך יבלאק פריידי בשנה שעברה)

ימי הקניות של חודש נובמבר מתקרבים לשיאם, כשבלאק פריידי ממש מעבר לפינה ואחריו סייבר מאנדיי. בשנים האחרונות יותר ויותר צרכנים משתמשים בסלולר על מנת לבצע את הקניות בימים אלה. לפי אדובי אנליטיקס, חברה שמנתחת את העסקות ב-100 החברות הקמעונאיות הגדולות בארה"ב, בשנת 2018, 47% מהתנועה בחנויות מקוונות התבצעה דרך הסלולר וכ-36% מהמכירות. במהלך בלאק פריידי האחרון נערכו לראשונה קניות בסך יותר מ-2 מיליארד דולר במכירות מקוונות בארה"ב באמצעות טלפונים ניידים.

למרות הפופולריות הרבה, מחקר חדש שנערך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מצא שהרגל זה אינו מיטיב דווקא עם הצרכנים וכי לעיתים כדאי להם לשקול לחזור להשתמש במחשב. על פי המחקר, צרכנים מקבלים החלטות מדויקות יותר כאשר הם עורכים את הקניה דרך המחשב ולא דרך מכשיר הטלפון הנייד.

אבל מה גורם להבדל זה? ניתן היה לחשוב שגודל המסך מהווה את הגורם המרכזי, אך על פי המחקר זה אינו הגורם היחיד. "זה לא גודל המסך שעושה את ההבדל", מסביר פרופ' ליאור פינק העומד בראש המעבדה לחקר התנהגות משתמשים במכשירים ניידים במחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון, "אלא העובדה שבאתרים המותאמים לצפייה במובייל מוצג פחות מידע בעמוד של תוצאות חיפוש, מה שדורש מהמשתמש חיפוש ונבירה רבה יותר אחר המידע. אתרים המותאמים לצפייה במחשב השולחני מספקים למשתמש את כל המידע מלכתחילה".

לדברי פינק, "רוב הקמעונאים ברשת משתמשים בעיצוב אתרים רספונסיבי כדי להתאים את הצגת המידע למכשיר. בעוד שתצוגה ידידותית לנייד משפרת את הנראות, היא מקטינה את כמות המידע וגורמת לצרכנים לקבל החלטות התואמות פחות את העדפותיהם".

עוד בוואלה!

כך תוודאו שלא עוקצים אתכם בחודש הקניות הגדול

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
המסך מציג פחות מידע. טלפון סלולרי/ShutterStock

פינק והמאסטרנטית דניאל פפיסמדוב, ערכו שני ניסויים בהם התמקדו הנסיינים בבחירת חדר מלון פיקטיבי בלונדון מבין 11 אפשרויות של חדרים. המשתתפים צפו במידע על האפשרויות השונות במחשב או במכשיר נייד, ועמוד התוצאות הציג שמונה מאפיינים של כל חדר בתצוגת מחשב, ושלושה מאפיינים של כל חדר בתצוגת מובייל. אמנם כל המידע היה זמין בשתי התצוגות, שכן ניתן היה להקליק על כל חדר להשגת המידע המלא, אך הוא היה זמין יותר בתצוגת המחשב. השמת המשתתפים למכשיר ספציפי ולתצוגה ספציפית היו בלתי-תלויים זה בזה, מה שאפשר לזהות אם הבדלים בהחלטות היו תוצאה של המכשיר או של התצוגה. כאשר אותו מידע הוצג בשני המסכים, לא היה הבדל ברמת הדיוק של ההחלטות. המחקר מלמד שהמשתתפים קיבלו החלטות פחות מדויקות ופחות תואמות את העדפותיהם כתוצאה מתצוגת המובייל אך לא כתוצאה מהמכשיר הנייד עצמו.

בין אם מדובר בבחירת חדר מלון, בגד או טלוויזיה חדשה, החוקרים מאמינים שלקונים תהיה חווית קנייה מדויקת יותר מבחינת ההתאמה להעדפותיהם כאשר הם משתמשים במחשב מאשר בפורמט ידידותי למובייל.

המחקר נתמך במענק מטעם הקרן הלאומית למדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully