וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תוודאו שלא עוקצים אתכם בחודש הקניות הגדול

ספי פלס

13.11.2019 / 15:40

המבצעים הרבים בחודש נובמבר יוצרים פיתוי גדול ולעיתים אנחנו מבזבזים הרבה יותר ממה שרצינו בלי לשים לב. טיפים שיעזרו לכם לחסוך

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: קטטה בחנות בחולון במהלך בלאק פריידי בשנה שעברה)

חודש הקניות הגדול, נובמבר בעיצומו. את shopping IL ואת יום הרווקים הסיני כבר עברנו ולפנינו עוד נמצאים בלאק פרידיי וסייבר מאנדיי. במהלך ימי הקניות המרוכזים האלה מוציאים הצרכנים ברחבי העולם, וגם בישראל, מיליארדי דולרים ברכישת מוצרים שונים ברשת. שמירה על מספר טיפים פשוטים תתסייע לכם לדאוג שלא תבזבזו יותר מדי ותרכשו את מה שאתם זקוקים לו במחיר משתלם.

הזדמנות לעשות מכה, על חשבונכם

הפיתוי הגדול לרכוש מוצרים בהנחות מפליגות יכול להתברר כטעות שכן אלוהים נמצא באותיות הקטנות של המבצע. צרכנים רבים מולכים שולל אחר מבצעים שנחזים להיות משתלמים, אך בבירור מעמיק מגלים כי "הכלה לא כל כך מושכת".

כך למשל, בשנה שעברה שמענו על לקוחות שרכשו שואב אבק ששווק בהנחה דרמטית של כמעט 70%. לאחר האספקה התחוור להם שהשואב הגיע ללא האביזרים הנלווים ולא ניתן לתפעלו. עמדו בפניהם 2 אפשרויות, להגיד שלום לכסף או לבצע רכישה משלימה של אביזרים בשווי שהחל בסכום של 150 דולר. זו דוגמה אחת מני מאות. היו גם לקוחות שהזמינו כרית נוי אך קבלו אותה ללא המילוי.

טעות נוספת, שיתכן ונובעת מעומס על השרתים או מסיבה אחרת היא תוצאה של תגובה איטית מצד האתר שגורמת ללקוח להקיש פעמים רבות על המוצר. הוא אינו שם לב שהוסיף לסל את אותו הפריט פעמיים.

עוד בוואלה!

נובמבר הסוער: כמה יבזבזו הישראלים על קניות ברשת?

לכתבה המלאה

זהירות מעקיצות

בחודש נובמבר חלה עליה דרמטית במספר הדיווחים של צרכנים שנפלו קורבן להונאות. הטיפוסיות שבהן : דוא"ל שנשלח ללקוח, לכאורה מאתר מוכר, שמציע לרכוש מוצרים בהנחות מפליגות. התרמיות יגיעו אליכם ברשתות החברתיות, בוואטאפ ואפילו במודעות בגוגל. המלצתנו לצרכנים - הורידו אפליקציות רק מחנויות אפליקציות רשמיות והזהרו מכאלו שמבקשות גישה לאנשי קשר, הודעות טקסט וכו'.

בנוסף בדקו שמדובר באתר מכירות פעיל, רציני ואמין. אתר מקצועי יספק מידע בדבר שם העסק, כתובת, טלפון, כתובת אי-מייל ופירוט לגבי האפשרויות לביטול העיסקה.

וודאו מי הגוף המנהל והמפעיל את האתר. לא כדאי לרכוש מוצרים מגופים שאינם מגלים את זהותם. אם קשה לאתר מידע זה באתר - הדבר אמור לעורר חשד.

השיטה המוכרת והלא מוצלחת להתחמקות מתשלום מס

כאשר מדובר ברכישת מוצרים בסכום העולה על 75 דולר, יש לקחת בחישוב הכדאיות את המע"מ. הפיתרון של פיצול החבילה, אינו כה מתוחכם, היות ומבחינת המכס, חבילות שנשלחות בפער של פחות מיומיים יחושבו לרוב כחבילה אחת לצורכי מס. בנוסף זכרו כי הפטור אינו חל על משקאות אלכוהולים ומוצרי טבק. מידע נוסף ניתן לקבל בטבלת המסים של המכס, בהתאם לשווי המשלוח והסוג שלו.

מדיניות עמומה של החזרת מוצרים

בסקר שערכה ענקית התשלומים פייפאל (PayPal) ב-2018, העידו 26% מהצרכנים הישראלים כי אחד החסמים המשמעותיים מבחינתם לקנייה מקוונת הוא הקושי בביצוע החזר מוצר.

באתרי סחר רבים, מדיניות החזרת המוצרים מוצגת באופן לא ברור הן לגבי הזיכוי הכספי על המוצר, והן לגבי החזר על עלות המשלוח. חלק מאתרים יסתפקו בהצהרה כי הלקוח התחרט ויזכו אותו מיד, חלק ידרשו לצרף קבלה על החזרת המשלוח ורק אז יזכו אבל רבים ימתינו עם הזיכוי עד לקבלת המוצר במחסני החברה — הליך שעלול לקחת כמה שבועות. כמו כן, צריך לקחת בחשבון את הצורך לגשת לסניף הדואר, להמתין בתור, ולשלם כמובן על המשלוח חזרה. העלות משתנה בהתאם למשקל וליעד ועולה בהתאמה.

בנוסף, במקרים בהם שולם מע"מ על המוצר שהוחזר, הפרוצדורה לקבלתו מורכבת ולעיתים קרובות עולה יותר מגובה ההחזר שיתקבל. האנרגיה והזמן שיוקדשו לצורך כך פשוט הופכים את העניין למעיק ולא משתלם. מנגד,קנייה בתוך ישראל, גם אם היא מקוונת, כפופה לחוק הגנת הצרכן. החוק מאפשר לצרכנים לבצע ביטול עסקה באופן חד־צדדי עד 14 יום — מיום קבלת המוצר. לרוב, באתרים הגדולים והמוכרים ההחזרה תהיה חינמית.

והכי חשוב, קנו מאתרים אמינים, עם מדיניות שירות ברורה , כאלו שמאפשרים גם שיחה עם נציג / בוואטסאפ, כאלו שמבליטים את האותיות הקטנות והגילוי הנאות, שמכבדים את חוק הגנת הצרכן ורצוי תמיד לרכוש ממי שמוכר מיבואן רשמי.

הכותבת היא משנה למנכ"ל במועדון הצרכנות הייטקזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully