וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ודאו שתצאו מרוצים: כך לא תידפקו בבלאק פריידי

מיכל רביב

28.11.2019 / 13:11

למרות המבחר והדילים המפתים שמציב בפנינו הבלאק פריידיי, אפשר גם ליפול. הכנו לכם את המדריך המלא לקניה נבונה במהלך טירוף השופינג בימי החג

מה זה בעצם בלאק פריידי?/מערכת וואלה! News בהגשת שרון טרקניסקי

חודש נובמבר מגיע לסיומו, ואתו הדובדבן שבקצפת- ה-Black Friday. חגיגות השופינג הבינלאומיות שכל הישראליים מחכים להן במהלך השנה הגיעו, ואתן מחירי הרצפה והמחירים האטרקטיביים בכלל הקטגוריות: אופנה, ביוטי, HOME, מוצרי חשמל טכנולוגיה ועוד. המגוון העצום שהאתרים מציעים ללקוחות, בשילוב המבצעים הייחודיים, הם צד אחד וחיובי של המטבע. מצד שני קנייה ברשת, בייחוד בימי שיא כאלו, יכולים לגרום לנו לקנות בצורה נמהרת ולא נבונה, מבלי להסתכל על האותיות הקטנות, וגרוע מכך, ימי השיא האלו הם חממה לנוכלים וגנבים.

חווית האי קומרס אמנם מאפשרת לנו להזמין מוצרים שלא נמצאים בהישג ידנו, אבל גם בתוך טירוף השופינג, חשוב לשמור על צרכנות נבונה ולשים לב אם קיימת אי וודאות לגבי המוצרים הנרכשים, תשלומים גבוהים שלא ציפיתם להם, זמן משלוח ארוך מכפי שחשבתם, גניבת אשראי ועוד.

לכבוד ה- Black Friday קבלו את המדריך המלא לקנייה נכונה ובטוחה ברשת, הכולל מגוון טיפים שימושיים:

הירשמו מראש לאתרי אינטרנט

ב- Black Friday כל שנייה חשובה ודילים ופריטים שווים יכולים להעלם בשניות ספורות. במרבית האתרים יש צורך בהרשמה מוקדמת של הפרטים האישיים, כתובת, תנאי תשלום ופרטים נוספים. הרשמה מראש תחסוך לכם זמן וכאב לב אם הפריט המבוקש יחמוק לכם.

עוד בוואלה!

קונים בבלאק פריידי? כדאי לכם לעזוב את הסלולר

לכתבה המלאה

קודם כל אתרים שאתם מכירים

כדי ליהנות בצורה מושלמת מהשופינג ב -BLACK FRIDAY תתחילו תמיד מהאתרים שאתם מכירים, מהמותגים שאתם אוהבים ויודעים את המידה שלכם בג'ינס או בסניקרס. ככה תקבלו הביתה את הפריטים במידה שלכם ותצמצמו את הצורך בהחלפות מורכבות, בעיקר אם מדובר בשופינג מאתרים בחו"ל.

הדיל הכי טוב הוא לא בהכרח אחוז ההנחה

בחלק מהאתרים הדיל הכי טוב בימי ה-BLACK FRIDAY הוא לא בהכרח אחוז ההנחה הכי גבוה על הפריטים, אלא דווקא המשלוח חינם. לעיתים אתרים שעלות המשלוח שלהם לארץ הוא 30 דולר ומעלה מציעים אותו בחינם וזה יכול להיות הדיל הכי שווה שלכם על משהו שאתם באמת רוצים.

במידה ואתם מזמינים מחו"ל

מלבד הבדיקה בה עליכם לבחון האם האתר ממנו אתם מזמינים עושה משלוחים לישראל, חשוב עוד יותר לבדוק מהן עלויות המשלוח? דמי המשלוח משתנים מאתר לאתר, ובפעמים רבות הם עלולים להקפיץ את מחיר ההזמנה לסכומים בהם הרכישה אינה משתלמת. על כן, וודאו מה עלות המשלוח? האם מעל סכום מסוים תוכלו לחסוך את דמי המשלוח? והאם תוספת מחיר המשלוח יוצר קנייה משתלמת, או שמא סכום הקנייה דומה למחיר הרגיל בתחילת עונה, והופך את הקנייה ללא משתלמת כלל?

מיסי ייבוא אישי כאשר מזמינים מחו"ל

בעת הגעת המשלוח לארץ, עלולות להפתיע אתכם עלויות המס. חשוב לשים לה שרכישות בסכום של עד 75 דולר פטורות ממס, בסכום של מ-75 דולר ועד 500 דולר צריך לשלם צריך לשלם מע"מ, ואילו מסכומים מעל 500 דולר יש לשלם גם מכס. לכן, לכל מי שמתכנן רכישות בסכומים גבוהים מאתרים בחו"ל, חשוב לא להתפתות מהר לכל הנחה, ולחשב את עלויות המיסים שיצטברו בנוסף לסכום הסופי, על מנת שתוכלו לבחון האם הקנייה שלכם אכן משתלמת. ישנם אתרים שמציעים להכיל את המסים בתוך עלות החבילה ולקבל את המשלוח עד הבית בתהליך שחרור מקוצר מהמכס. זאת גם אפשרות נוחה להימנע מהפתעות מס בהגעת החבילה לישראל.

זמן המשלוח

תכננתם ללבוש את השמלה שמצאתם בבלאק פריידי לחתונה בעוד שבוע/שבועיים או אפילו חודש? קחו בחשבון שכל הזמנה מאתר בחו"ל יכולה לקחת זמן ולרוב אין התחייבות לזמן המשלוח. גם בקרב אתרים ישראליים שווה לבדוק את ההתחייבות על זמן המשלוח ולבחור חברות שמציעות משלוח ביום למחרת או בטווח הזמן שהו אתם צריכים את הפריט שרכשתם.

רוכשים רק אם האתר מאובטח

מדי יום מתקיימים מקרים רבים בהם נגנבים מספרים של כרטיסי אשראי במסגרת רכישה אינטרנטית. מדובר בתופעה מסוכנת שניתן לצמצם את החשיפה אליה, באמצעות מתן תשומת לב לפרטי האתר בו אתם רוכשים. חשוב לשים לב כי האתר בו אתם מתכננים לבצע קניה הוא מאובטח, כאשר הזיהוי לאבטחת האתר יכלול אייקון של מפתח שלם או אייקון של מנעול תלייה שלם בסרגל התחתון של המסך.

בררו את הפרטים עד הסוף

בחגיגות הבלאק פריידי אתם צפויים לבלות במספר אתרים במקביל, ולרכוש פריטים ממגוון קטגוריות. שהייה במספר אתרים, עלולה ליצור בלבול ברכישות, כאשר אתם עלולים לטעות בדגם, במידה או אפילו לשכוח בטעות להוריד פריט מסל הרכישה שאינכם מעוניינים בו. על כן, חשוב לפני התשלום לעבור היטב על הפרטים המלאים של המוצר, ואפילו לבחון האם מדובר במוצר חדש מהניילונים או שבכלל מדובר ביד שניה.

תנאי ההחזרה של המוצר

זה הדבר האחרון שחושבים עליו כשמזמינים את הפריטים הנחשקים, אבל במידה והחולצה קטנה עליכם או שיש בעיה עם אחד הפריטים שהזמנתם, חשוב שתנאי ההחזרה של האתר יהיו הוגנים ויספקו אחריות של האתר על ההחזרה. בדקו האם ההחזרה כרוכה בתשלום ומה זמן ההתחייבות להחזר כספי.

שירות לקוחות

תהיו מופתעים לגלות שלאחר שאתם מזמינים את הפריטים מהאתרים השונים, בייחוד מחו"ל, לא בטוח שיהיה לכם עם מי לדבר לאחר מכן. חשוב שתבדקו אם יש למי לפנות באתרים בהם אתם מזמינים- מייל, טלפון או כל צורת התקשרות של מוקד שירות לקוחות מהווה הכרח בהזמנה אינטרנטית.

קנו בקור רוח

אל תשתגעו מכל ההיצע וטירוף ההנחות. קחו נשימה וחשבו מה אתם באמת רוצים לקנות. כך כשהחבילות עם הפריטים הנחשקים שהזמנתם יגיעו אליכם, וזה עלול לקחת זמן בהתאם לזמני המשלוח של האתרים השונים, אז לא תהיו מופתעים ולא תגידו: "למה הזמנתי את זה?"

הכותבת היא סמנכ"לית שיווק ושירות לקוחות TERMINAL X

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully