וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: האם בעלת העסק צריכה לקחת הלוואה?

אלון גל

3.1.2020 / 0:00

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזינה בעלת עסק קטן שעומדת בפני שדרוג ומתלבטת איך לממן את המהלך

בעלת עסק בודקת את החשבונות הכספיים. ShutterStock
בעלת עסק/ShutterStock

עמית מנהלת יחד עם בעלה עסק בתחום הבנייה כבר 25 שנה והשניים עתידים לרכוש מכונה שתשדרג את עבודתם לאין שיעור. בתוכניתו ברדיו 103FM מספרת עמית למאמן העסקי אלון גל: "יש לנו הון של העסק, הבנק ממשיך להציע לנו לקחת הלוואה ואני מתעקשת להתמקד בכסף שיש ברשותנו. אנשים בתחום אומרים לי שאני עושה טעות וכי מדובר בהוצאה מוכרת".

אלון גל ענה: "אשראי בעסק לוקחים כשלא צריך אותו. זה משפט שכל בעל עסק צריך לדעת. רוב מוחלט של בעלי עסקים לוקחים אשראי כשהם חייבים לעשות זאת, בדומה לתפיסה שלך. כשעסק חייב אשראי הוא במצב לא טוב כלכלית ונדרש גם להחזרים. המשמעות היא פחות הכנסה בשכר הנטו. אשראי בעסק לוקחים כשלא צריך אשראי. עלייך לשאול את עצמך אם את משתמשת באשראי למינוף העסק. במידה וכן, כי את מתכננת לרכוש מכונה לשדרוג העסק, אז זו הלוואה טובה. כמובן שעלייך להשוות בין ההלוואות. לכל חברה יש את התנאים שלה. ובנוסף עלייך לוודא האם ההחזר של ההלוואה עלול להעיק עלייך בעסק.

"תארי לך שמחר קורה משהו בשוק והעסק שלך מתדרדר. תדרשי לקחת הלוואה ולהשאיר את הכסף שיש לך בעסק בתוך העסק. אם את לא תקחי את הכסף כדי לשרוד אלא על מנת להתפתח - בטח שתקחו את ההלוואה הזאת. זה נכון שיש עלויות להלוואה הזאת ואתם צריכים לשקלל אותם עם יכולות ההחזר אך כסף ששמים בצד לעסק הוא ברכה".

עמית ציינה שיש ברשותה כסף נוסף שהוא מנוהל במניות סולידיות שנותנות תשואה. "אני לא משתוללת עם ההשקעה וכל הזמן שואלים אותי מדוע אני לא קונה גם נכס". גל השיב: "הכסף יכול לעשות כסף והכל בסדר. הוא עובד בשבילך ולא צריך להיות בהיסטריה. אני במקרה הזה נמצא דווקא בצד שלך וחושב שלא חייבים לקחת גם נכס אם זה לא מסתדר לכם. הריבית נמוכה במשק, קחי הלוואה תשאירי את הכסף אצלך ותרווחי עליו. צריך לדעת למנף כשאפשר. אגב גם במשק הבית הפרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully