וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משבר הקורונה הוא הזדמנות לגלות מי שחקן משמעותי בהייטק הישראלי"

26.5.2020 / 11:42

כך אמר נובויוקי אקימוטו, מנהל קרן ההון סיכון היפנית AT Partners בוובינר "BIG IN JAPAN" שיזמו חברת הביטוח היפנית סומפו, קרן הון הסיכון סמוראי ומשרד פרל כהן. ינון דולב: "מגפת הקורונה הביאה לגידול ניכר מצד יפן בביקוש לטכנולוגיות בתחום הבריאות"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בסרטון: ראש ממשלת יפן מעורר זעם במדינה בשיא ימי הקורונה באפריל.

"הצורך של התאגידים לחסוך בעלויות בזמן הקורונה, עשוי להוביל להאטה מסוימת והתאבון לחדשנות עלול להתכווץ, אך מצד שני, זהו זמן מצוין לגלות מי באמת נחשב לשחקן משמעותי בעבודה עם סטארט אפים ומי שחקן מזויף שברגע האמת נעלם", כך אמר השבוע נובויוקי אקימוטו מנהל AT Partners קרן הון סיכון יפנית שמשקיעה בקרנות ישראליות, בוובינר שערכו מעבדת החדשנות של חברת הביטוח היפנית סומפו בישראל ומשרד עורכי הדין ועורכי הפטנטים פרל כהן.

אקימוטו ציין כי "לרוע המזל הקורונה הובילה לירידה של 3.4% בתמ"ג ברבעון הראשון של השנה, ול- 21.2% ברבעון השני ונראה שייקח זמן לאושש את הכלכלה כפי שהיתה טרם המשבר. בעניין ההשקעות בסטארט-אפים בתוך יפן אמר אקימוטו כי "הכסף ברובו מגיע מהתאגידים לקרנות ההון סיכון, ולכן התאגידים הם שחקנים מאוד חשובים באקו-סיסטם היפני".

ג'ון טוסבאיאשי עם נובויוקי אקימוטו, AT PARTNERS. AT PARTNERS,
ייקח זמן לאושש את הכלכלה. אקימוטו/AT PARTNERS

לדעתו של ינון דולב, מנכ"ל מעבדת החדשנות של ענקית הביטוח היפנית סומפו בישראל אומר, "יהיה עכשיו לחץ על תאגידים להוריד הוצאות ולהפוך ליותר יעילים, וכתוצאה מכך הסטארט-אפים יידרשו להראות את היתרונות הכלכליים שלהם, ובייחוד איך ניתן בעזרתם לייעל את העבודה ולהוריד עלויות. לצערי, רוב המצגות של הסטארט-אפים הישראלים ממוקדות במה שאנחנו יכולים לעשות ואיך אנחנו יכולים להגדיל את היכולות שלך, שזה נהדר. אבל מה היכולת שלכם לעזור לי כתאגיד להוריד עלויות? תאגיד גדול יתקשה לאמץ כל טכנולוגיה חדשה בלי הערך השיווקי החזק ולכן המפתח להיכנס ליפן הוא הצורך ליצור את היעילות הזו ולהציג אותה בפני התאגידים".

דולב הוסיף כי "בתקופת הקורונה חלה עלייה בהתעניינות של היפנים בחדשנות במערכת הבריאות. זה שונה ממה שאנחנו רואים במערכת הבריאות האמריקאית שעובדת תחת לחץ ומוכרחה להאיץ את התהליכים הרגולטוריים כדי להכניס דברים לשוק במהירות גבוהה. ביחס לארה"ב, המחירים של ביקורי הרופאים ביפן אינם גבוהים ולכן הם נעשים בדרך כלל פנים אל פנים אבל כרגע המערכת מבינה שיש יעילות בשירותי בריאות דרך אמצעים דיגיטליים. במובן הזה אנחנו רואים גידול מצד יפן בביקוש לטכנולוגיות בתחום הבריאות ואני מניח שזה רק ילך ויגבר"

עו"ד גיא לכמן, שותף בכיר בקבוצת ההייטק של משרד פרל כהן שהנחה את האירוע ציין כי: "בשנים האחרונות אנחנו רואים התעניינות רבה מצד חברות יפניות בתעשיות הישראליות. יש יותר מ- 220 חברות יפניות שיש להן פעילות בישראל, ולחלקן יש צוותים מקומיים והתופעה הזאת הולכת וגדלה. 70% מההשקעות שנעשו הן על ידי חברות שעבורן זו ההשקעה הראשונה בישראל וזה סימן אופטימי מאוד. ב-2019 ראינו גם קרנות השקעה יפניות ייעודיות שבאו לישראל, כמו גם והקמה של מרכזי חדשנות ומחקר ופיתוח נוספים. כל זה היה נכון עד לפרוץ מגפת הקורונה ששינתה את הכללים, כפי שכולם יודעים".

לכמן הוסיף כי "ביפן יש את האוכלוסייה מהמבוגרות ביותר בעולם. הממשלה היפנית הכריזה על מצב חירום והקציבה קרוב ל-1 טריליון דולר אמריקאי כדי לתמוך בכלכלה המקומית, כאשר המחקרים מראים שהכלכלה היפנית נכנסת למיתון והשפעת הקורונה על יפן יותר ויותר משמעותית. עם זאת, יש גם דברים טובים שצמחו מהמציאות החדשה, וחלקם קשורים למעבר לדיגיטציה. סביבת העבודה המרוחקת החדשה גורמת גם ליפנים למצוא פתרונות טכנולוגים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
וובינר. שרון בירן,
הוובינר בהשתתפות בכירי קרנות ההשקעות/שרון בירן

איתן נאור מנהל משותף של קרן השקעות שהקים תאגיד הענק היפני סומיטומו בישראל, הסביר כי "כמו כל תסמין פוסט טראומה, ההשפעה של הקורונה לטווח קצר תעלם, אנשים יצאו מהסגר ויראו שעדיין יש עולם בחוץ. לכן התאבון ליישום טכנולוגיות ולהשקעות יתאושש. אנחנו מאוד אופטימיים אבל עדיין זהירים לגבי ההשקעות ומחפשים יזמים וחברות שמנהלים את המזומן שלהם בזהירות. בזמן משבר מזומן הוא אכן המלך, ואנחנו רוצים לוודא שמשקיעים יבינו את החשיבות של ניהול מזומן, יבינו את החשיבות של להיות מאוד מדויק לגבי יכולות השיווק של המוצר".

"רוב העולם היה בסגר במשך שלושת החודשים האחרונים" הוסיף נאור, "אבל אני מאמין שזה יעבור. תהיה השפעה לטווח קצר, אולי לטווח בינוני. מנקודת מבטי הקורונה היתה יותר מגפה כלכלית מאשר בריאותית. הכלכלה תתחזק, זה עשוי לקחת שנתיים אולי שלוש אבל באופן כללי אני די אופטימי לגבי העתיד".

מנקודת מבטה של שירלי בינדר מנהלת קרן סמוראי אינקובייט בישראל, לחשש ממיתון ביפן אין השפעה דרמטית על ההשקעות שלנו. אנחנו מבינים שסטארט אפים צריכים מימון וכמשקיעים אנחנו רוצים לתמוך בהן ולהאיץ את התהליך. אנחנו יודעים שכל דולר שאנחנו מביאים היום לשולחן מוערך הרבה יותר מבעבר, ואנחנו לא מדברים רק על כסף, אנחנו מדברים על התמיכה בסטארט אפים כשהם חודרים ליפן, והחיבור עם חברות ומשקיעים עתידיים. כחברת הון סיכון יפנית-ישראלית, עלינו להיות יותר קשובים לסטארט-אפים ולספק להם תגובה מיידית. זה דבר הכרחי שכולנו כמשקיעים צריכים לאמץ בימים אלה".

לסיכום אמר ארון פוג'רי, מנהל אסיה פסיפיק ויפן בסטארט אפSparkBeyond כי "שינויים חיצוניים תמיד עבדו היטב בהיסטוריה היפנית. השוק היפני נפתח אחרי 300 שנה שהיה סגור וישנם שינויים רבים שקרו ב- 10 השנים האחרונות. אני מקווה שמדובר בשינוי מתמשך עבור התאגידים היפנים. אנחנו רואים בבירור שיהיו תאגידים גדולים שיאמצו דרך חדשה של עבודה ויעודדו חדשנות, ויתנו מקום נכבד לחברות טכנולוגיה. קשה לצפות את השלבים, אבל הקורונה תוביל אותנו לשאלות חשובות: איך אנחנו נשארים זריזים וחדים? איך בונים כושר עמידה? העתיד מאתגר עבור כולנו".

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully